آموزش تنظیمات دزدگیر ماشین به ساده‌ترین شکل ممکن

آموزش تنظیمات دزدگیر ماشین به ساده‌ترین شکل ممکن

دزدگیر یک راه‌حل ایده‌آل برای جلوگیری از سرقت خودرو است. اما این ابزار زمانی به ماکزیمم کارایی خود می‌رسد که به درستی تنظیم شده باشد. تنظیمات دزدگیر ماشین چیز پیچیده و عجیبی ندارد، اما بدیهی است که برای تنظیم هرچه بهتر دزدگیر، به آموزش نیاز داشته باشید.

در این مقاله از رادیومونتاژ (مرکز پخش و فروش عمده دزدگیر خودرو) قصد داریم تا در خصوص تنظیمات دزدگیر خودرو صحبت کنیم و به شما نحوه تنظیم شوک سنسور، آژیر و دیگر تنظیمات را آموزش دهیم.

آموزش تنظیمات دزدگیر ماشین به ساده‌ترین شکل ممکن

تنظیمات دزدگیر ماشین

اگر تنظیمات دزدگیر ماشین به درستی انجام شود، امنیت خودرو و اثر بخشی دزدگیر به حداکثر میزان خود خواهد رسید. برای مثال اگر حساسیت شوک سنسور دزدگیر خیلی زیاد باشد، هشدارهای نابه‌جا و بی‌دلیل آرامش را از شما و همسایه‌هایتان سلب خواهد کرد.

از طرفی اگر حساسیت هم خیلی پایین باشد، ممکن است با برخورد یک خودرو با خودروی شما یا حتی شکستن شیشه، دزدگیر هیچ واکنشی از خود نشان ندهد.

پس به هیچ عنوان نسبت به تنظیمات دزدگیر ماشین کم اهمیت نباشید. اگرچه تنظیمات دزدگیرهای خودروی تولید شده توسط برندهای مختلف با هم متفاوت است. اما این تفاوت جزئی است و معمولا با یادگیری تنظیمات دزدگیر ماشین برای یک برند می‌توانید سایر برندهای دیگر را نیز تنظیم کنید.

تنظیمات دزدگیر ماشین: بی‌صدا کردن دزدگیر

گاهی اوقات شما می‌خواهید که دزدگیر فعال باشد، اما آژیر هشدار دهنده بی‌صدا باشد. برای بی‌صدا کردن دزدگیر خودرو کافی است تا کلیدهای باز و بسته شدن قفل را با هم فشار دهید. سپس تا زمانی که آژیر یک بار به صدا درآید، آن‌ها را نگه دارید.

زمانی ‌که خودروی شما در حالت بی‌صدا قرار می‌گیرد، در صورت تحریک شدن شوک سنسور، تنها چراغ‌های خودرو روشن و خاموش می‌شوند و خبری از آژیر نیست. اما اگر سارقی درب خودروی شما را باز کند، صدای آژیر بلند می‌شود.

برای خارج کردن دزدگیر ماشین از این حالت، کافی است تا مجددا کلیدهای باز و بسته شدن قفل را فشار دهید. زمانی‌ که دزدگیر پشت هم آژیر کشید، یعنی خودروی شما از حالت بی‌صدا خارج شده و به حالت عادی برگشته است.

بر روی ریموت برخی از دزدگیرهای خودرو، کلید بی‌صدا کردن دزدگیر وجود دارد. اگر دزدگیر شما از این نوع است، برای بی‌صدا کردن دزدگیر (خارج کردن از حالت بی‌صدا) کافی است تا این کلید را فشار دهید.

تنظیمات حساسیت دزدگیر ماشین

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تنظیمات دزدگیر خودرو، تنظیم حساسیت دزدگیر است. مهم نیست که شما از یک دزدگیر 1 میلیونی استفاده می‌کنید یا چند ده میلیونی!. زمانی ‌که حساسیت دزدگیر ماشین به خوبی تنظیم نشده باشد، مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد.

حساسیت بالای دزدگیر باعث می‌شود که با عبور یک گربه، برخورد ساده یک شخص با ماشین، رد شدن یک ماشین (یا موتور) با سرعت زیاد از کنار خودروی شما و … آژیر فعال شود. حساسیت پایین هم احتمال سرقت از خودروی شما را افزایش می‌دهد.

هر کسی که از دزدگیر خودرو استفاده می‌کند، باید نحوه تنظیمات حساسیت دزدگیر ماشین را بلد باشد تا هم از سرقت خودروی خود جلوگیری کند و هم باعث آزار دیگران نشود. برای تنظیم حساسیت دزدگیر باید به روش زیر اقدام کنید.

تنظیمات دزدگیر ماشین، تنظیم چشمی دزدگیر

منظور ما از تنظیم چشمی دزدگیر، انجام تنظیمات مختلفی مانند تنظیم میزان برد چشمی، نمایشگر چشمی، جامپر و LED چشمی است. چشمی دزدگیر یک سنسور است که حرکات انجام شده پیرامون خودرو را تشخیص می‌دهد. اگر این چشمی به خوبی تنظیم نشده باشد، می‌تواند باعث حساسیت بیش از حد دزدگیر خودروی شما شود. برای تنظیم چشمی دزدگیر کافی است تا به روش زیر عمل کنید.

  1. تنظیم برد چشمی دزدگیر اولین کاری است که باید در این مرحله انجام دهید. شما برای تنظیم برد باید در ابتدا به سراغ ارتفاع و زاویه دید چشمی بروید. برای جابه‌جا کردن لنز شما باید پیچ کنار چشمی را باز کنید و آن را در بهترین حالت خود قرار دهید. سپس پیچ را مجدد سفت کنید.
  2. در دومین مرحله شما باید به سراغ تنظیم نمایشگر LED بروید. تنظیم این بخش بسیار ساده است و شما برای انجام این‌کار می‌توانید از روی برد، LED را تنظیم کنید.
  3. در آخرین مرحله از تنظیم چشمی دزدگیر باید به سراغ جامپر بروید. تنظیم جامپر را می‌توان به عنوان مهم‌ترین بخش تنظیم چشمی دزدگیر دانست. برای انجام این کار شما باید با استفاده از پین‌های پالس، نوع تحریک را از حالت تک پالس به سه پالس تغییر دهید. بعد از انجام این تغییرات، دزدگیر دیگر آژیر بی‌مورد نخواهد کشید.

تنظیم شوک سنسور از مهمترین مراحل تنظیمات دزدگیر ماشین

آموزش تنظیمات دزدگیر ماشین به ساده‌ترین شکل ممکن

شوک سنسور یکی دیگر از مواردی است که باعث بالا رفتن حساسیت دزدگیر و آلارم‌های بی‌موقع آن می‌شود. برای تنظیم این سنسور شما باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. در قدم اول شما باید سنسور ضربه را پیدا کنید. سنسور ضربه یا همان شوک سنسور یک جعبه کوچک است که معمولا در زیر داشبورد (سمت راننده) قرار داده می‌شود.
  2. بعد از پیدا کردن سنسور شما باید پیچ تنظیم شوک سنسور را پیدا کنید.
  3. اکنون که پیچ تنظیم را پیدا کردید به یک پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت تا آن را بچرخانید.
  4. اگر پیچ تنظیم حساسیت را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، میزان حساسیت شوک سنسور کاهش پیدا می‌کند. برای افزایش حساسیت می‌توانید آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  5. بعد از انجام تنظیمات نوبت به آن رسیده است تا عملکرد سنسور را چک کنید. برای انجام این کار شما باید به قسمت‌های مختلف خودرو ضربه بزنید تا مطمئن شوید، میزان حساسیت خودرو به درستی تنظیم شده است.

تنظیمات دزدگیر ماشین برای استفاده از سیستم ضد سرقت

بسیاری از دزدگیرهای تصویری امروزی به سیستم ضد سرقت مجهز هستند. سیستم ضد سرقت سیستمی است که به مالکان این اجازه را می‌دهد تا از راه دور و با استفاده از ریموت، خودروی خود را خاموش کنند. تنظیم دزدگیر ماشین برای استفاده از سیستم ضد سرقت به شرح زیر است.

  1. در قدم اول تنظیم دزدگیر برای فعال شدن سیستم ضد سرقت، شما باید کلید بی‌صدا کردن دزدگیر را فشار دهید.
  2. با فشار دادن این کلید، چراغ‌های راهنمای خودروی شما چشمک زدن را شروع می‌کنند.
  3. در مرحله بعد شما باید کلید پانیک را بزنید. با فشار دادن کلید پانیک، چراغ راهنما 15 بار روشن و خاموش می‌شوند.

با انجام مراحل بالا سیستم ضد سرقت در بیشتر دزدگیرهای تصویری فعال می‌شود. البته در برخی مدل‌های دیگر شما با دوبار فشار دادن کلید صندوق پران، می‌توانید خودروی خود را بدون معطلی با استفاده از ریموت خاموش کنید.

تنظیم دزدگیر خودرو برای اعزام به تعمیرگاه

گاهی اوقات نیاز است تا به تعمیرگاه یا کارواش مراجعه کنید. در چنین شرایطی شما باید ریموت خودروی خود را در اختیار تکنسین کارواش یا مکانیکی قرار دهید. اگر مایل به انجام این کار نیستید، می‌توانید دزدگیر خودروی خود را در حالت اعزام به تعمیرگاه قرار دهید. با قرار دادن دزدگیر در این حالت، دزدگیر خودروی شما به ‌طور کامل غیرفعال می‌شود.

برای استفاده از حالت تعمیرگاه شما باید کلیدهای قفل و صندوق را با هم فشار دهید. با فشار دادن این کلیدها بعد از مدتی بر روی ریموت دزدگیر تصویری شما علامت “Zzz” نمایش داده می‌شود. برای خارج کردن دزدگیر از این حالت کافی است تا دوباره این کار را انجام دهید. فقط یک نکته را فراموش نکنید که شما تنها در یک صورت می‌توانید این کار را انجام دهید که سوئیچ خودروی شما باز باشد.

*‌ در بالا به برخی از مهم‌ترین تنظیمات دزدگیر ماشین اشاره کردیم. اگر بخواهیم در خصوص تمامی تنظیمات دزدگیر صحبت کنیم به یک مثنوی هفتاد من نیاز خواهیم داشت. این کار هم از توان ما خارج است و هم از حوصله شما.

پس اگر به دنبال تنظیمات خاصی از دزدگیر خودرو هستید به سراغ دفترچه راهنمای دزدگیر خود بروید. در دفترچه راهنمای دزدگیر مواردی مانند نقشه سیم‌کشی دزدگیر، عملکرد ریموت، تنظیمات هشدار، نحوه نصب سنسورهای مختلف و … توضیح داده شده است.

مهم ترین نکات در هنگام خرید دزدگیر ماشین

در بالا به برخی از مهم‌ترین تنظیمات دزدگیر ماشین اشاره کردیم. معمولا دزدگیرهای حرفه‌ای تنظیمات بیشتری دارند و بهتر می‌توانند از خودروی شما در برابر سارقان محافظت کنند. معمولا دزدگیرهای خودرویی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند، جزو بهترین‌های بازار هستند.

  1. دزدگیر خودرو باید دارای سیستم قفل مرکزی باشد. قفل مرکزی به شما کمک می‌کند تا با فشار دادن یک دکمه تمامی درب‌های خودرو را قفل کنید.
  2. دزدگیر ماشین خوب باید به کاربران امکان تنظیم حساسیت دزدگیر را بدهد. حساسیت دزدگیر باید نه آنقدر زیاد باشد که با عبور یک گربه از کنار خودرو به صدا درآید و نه آنقدر کم که با شکستن شیشه هم دزدگیر فعال نشود.
  3. این آژیر دزدگیر است که مالک را از وجود حادثه باخبر می‌کند. پس در هنگام خرید دزدگیر به بلندی صدای آژیر هم توجه کنید. صدای آژیر باید به حدی بلند باشد که در شلوغ‌ترین مکان‌ها هم به گوش مالک برسد.
  4. در هنگام خرید دزدگیر به برد آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برد دزدگیر هرچه بیشتر باشد، راحتی و مدیریت کردن دزدگیر هم برای شما راحت‌تر خواهد شد.
  5. دزدگیر باید نصب راحتی داشته باشد تا برای سیستم برقی خودرو مشکلی به‌ وجود نیاید.
  6. امکانات جانبی مانند صندوق پران، قفل خودکار درب‌ها بعد از حرکت خودرو، خاموش کردن خودرو از راه دور و .. نیز در هنگام خرید دزدگیر مهم هستند.
  7. قیمت و برند تولید کننده دزدگیر هم یکی از موارد مهم در هنگام خرید دزدگیر است.
سخن پایانی

در این مقاله از رادیومونتاژ به‌ طور کامل در خصوص تنظیمات دزدگیر ماشین صحبت کردیم. تنظیمات دزدگیر بسیار ساده است و شما به راحتی با مطالعه دفترچه راهنمای دزدگیری که خریداری کرده‌اید، می‌توانید از تمامی تنظیمات آن آگاه شوید. به شما توصیه می‌کنیم که دزدگیر خودرو را بی‌مورد دستکاری نکنید. دستکاری بی‌مورد باعث بروز مشکلاتی در تشخیص دزدگیر می‌شود.

اگر به دنبال تنظیمات خاصی از دزدگیر هستید که پیدا کردن آن برای شما مشکل است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که با نمایندگی شرکتی که دزدگیر را از آن خریداری کرده‌اید، تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *