بررسی عوامل متعدد تصادفات جاده ای

بررسی عوامل متعدد تصادفات جاده ای

عوامل تصادفات جاده ای بسیار پیش پا افتاده هستند و با کمی تمرکز و محتاط بودن می توانید جلوی آن ها را بگیرید. با توجه به آمار پرونده های تصادفی بیش از نیمی از تصادفات جاده ای بر اثر عوامل انسانی رخ می دهند. خطای انسانی در کل اصلی ترین دلیل بروز اتفاقات ناگوار در رانندگی و خراب کردن یک روز یا یک سفر است.

با عوامل تصادفات جاده ای آشنا باش

تصادف چیزی است که یک دلیل ندارد و اگر یک عامل بود و این همه خسارات بجا می گذاشت قطعا می شد جلوی آن را گرفت. حواس پرتی و عدم تمرکز راننده و در اصل خطای انسانی یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث بروز اتفاقات ناگوار خواهد شد.

به چند مورد از عوامل متعدد اشاره ای خواهیم کرد تا شما بیشتر با آن ها آشنا شوید و با رعایت اصول رانندگی خانواده هایتان را از نگرانی در بیاورید.

با رعایت نکردن شخص راننده و بروز تصادف تنها خود او نیست که آسیب می بیند و خانواده ها به شدت تحت تاثیر این اتفاقات دائم نگران هستند.

عوامل انسانی

بررسی عوامل متعدد تصادفات جاده ای

همانطور که پیش تر اشاره کردیم عوامل انسانی عمده دلایل تصادفات در جاده ها می باشد. عوامل انسانی یک کل است و برای معرفی جزء آن باید به چند مورد اشاره کنیم که به عنوان زیر شاخه خطاهای انسانی هستند. انسان ها اگر بخواهند از تمام حواسشان در هنگام رانندگی استفاده کنند قطعا بهترین تجارب رانندگی و شهری بدون تصادف را خواهند دید.

در تصادفات همیشه جان یک نفر نیست که به خطر می افتد و جان هر سر نشین در خطر است. در بسیاری از تصادفات حتی ماشین هایی که به خاطر احمال کاری راننده دیگر و ماشین دیگری مورد آسیب واقع می شوند هم زیاد است.

1.سرعت غیر مجاز

خیلی از جوان ها با توجه به عشق سرعتی که دارند ماشین سواری می کنند و دلشان می خواهد ویراژ دهند. یکی از تفریحات شبانه با سرعت رانندگی کردن است و فاصله خوشی و ناخوشی گاهی یک چشم بر هم زدن است.

در کوتاه ترین زمان ممکن وقتی تسلطی بر سرعت ندارید قطعا نمی توانید ماشین را با دیدن هر انسان یا شیء کنترل کنید. لطفا با توجه به وضعیت جاده ها و شلوغی شهر و همچنین سرعت تعریف شده مختص هر جاده رانندگی کنید.

2.سبقت غیر مجاز

در بسیاری از مسیر ها مخصوصا در مسافت های طولانی میل به زود تر رسیدن است. فرض کنید در این شرایط هم افرادی جلوی شما باشند که در نهایت آرامش و خونسردی رانندگی می کنند.

کاملا حق با شماست می توانید آن ماشین را پست سر بگذارید اما به خطوط ممتد یا مقطع وسط جاده دقت کنید. بسیاری از تصادفاتی که مربوط به سبقت غیر مجاز است مربوط به لحظاتی است که شما در جایی که نباید سبقت گرفته اید.

سبقت گرفتن کار غیر قانونی و غیر اخلاقی نیست تنها با رعایت اصول آن می توانید در بهترین زمان و تسلط بر جاده سبقتی بگیرید که بی خطر باشد.

3.عجول بودن شخص راننده

افراد زیادی هستند که خودشان یک تنه یکی از عوامل تصادفات جاده ای هستند. قطعا برای همه پیش آمده است که در مواقعی عجله داشته باشند و کار فوری برایشان پیش آمده باشد. در هیچ شرایطی شما به عنوان یک انسان جایز نیستید به خاطر عجله و نفع خودتان جان دیگران را به خطر بیاندازید.

4.عدم تمرکز

با توجه به شرایط بد اقتصادی و دل مشغولی هایی که همه انسان ها دارند قطعا تمرکز کمتر می شود و انسان ها حواس پرت تر. عدم تمرکز در رانندگی مسأله ای چالش برانگیز است که باعث تلفات و خسارات جبران ناپذیری شده است. لطفا هنگام رانندگی خود را مشغول گوشی نکنید.

قطعا پشت فرمان جای خوردن و آشامیدن نیست مگر در شرایط اضطرار برای فرار از خواب آلودگی می توانید خودتان را به یک فنجان چای یا قهوه مهمان کنید و گلویی تازه کنید.

5.عدم رعایت فاصله مجاز

بررسی عوامل متعدد تصادفات جاده ای

مسأله مهم دیگری که خیلی از ما آن را رعایت نمی کنیم فاصله خودرو با ماشین جلویی می باشد. این فاصله با توجه به میزان سرعت و شرایط جوی آب و هوا متغیر است.

بهتر است اگر سرعت شما 75 کیلومتر بر ساعت است در جاده های خشک فاصله تان با ماشین جلویی 5 متر باشد. در همان شرایط سرعت 75 در جاده های خیس فاصله 10 متری را رعایت کنید. این فواصل در جاده های یخ زده قطعا بیشتر خواهد شد.

با نزدیک بودن و اصطلاحا چسباندن به ماشین جلویی هیچ اتفاق خاصی جز اشتباه و پشیمانی نمی افتد. یکی از عوامل تصادفات جاده ای و زنجیره ای همین عدم رعایت فاصله مجاز است.

راهکاری برای جلوگیری از عوامل انسانی در تصادفات

یکی از راه کار ها برای خسته نشدن راننده داشتن ضبط ماشین است. گوش دادن به موسیقی باعث می شود تا شما به عنوان یک راننده احساس آرامش بیشتری داشته باشید و بتوانید تمرکز بیشتری در حین رانندگی کنید.

یکی دیگر از فواید گوش دادن به موسیقی در رانندگی این است که شما را از خواب آلودگی نجات می دهد. خواب آلودگی در مدت زمان طولانی بارها تکرار می شود سعی کنید موسیقی مورد نظرتان را بگذارید و با آن هم خوانی کنید تا خواب از سرتان بپرد.

لطفا هر آهنگی را گوش ندهید، خیلی از آهنگ ها با توجه به نوعشان هیجان را زیاد می کنند و خدایی نکرده موجب افزایش سرعت می شوند. تأثیر موسیقی بر روی عملکرد مغز زیاد است و ممکن است با یک آهنگ شما سرعت بگیرید و با آهنگ دیگری شما به صورت کاملا ناخودآگاه سرعت را کم می کنید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *