مراحل تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی

مراحل تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی

خب همانطور که می دانید خیلی ها به دلایل مختلفی از جمله تسهیلات مالی که در این نوع خرید خودرو وجود دارد خدمات پس از فروش و یا اطمینان از اصالت و سلامت خودرو، خرید از نمایندگی ها را انتخاب می کنند. پس خیلی مهم است که مراحل تحویل خودرو از نمایندگی را هم بصورت کامل بدانند تا دچار سردرگمی نشوند.

حالا اگر شما هم قصد خرید خودرو از یکی از نمایندگی های خودرو را دارید با من در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درباره مراحل تحویل خودرو باهم بررسی کنیم.

این مراحل از تعیین بودجه و انتخاب خودرو تا تحقیقات، ثبت نام، ارائه مدارک، تست های لازم، امضای قرار داد تا تصویه حساب و پرداخت و در نهایت هم تحویل خودرو را شامل می شود. به هرحال سرمایه زیادی را قرار است که هزینه کنید و باید همه ی جوانب را با نهایت دقت بررسی کنید.

مراحل تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی

راهنمای کامل مراحل تحویل خودرو از نمایندگی

مرحله انتخاب خودرو خیلی پیچیده نیست. شما یک بودجه ای دارید و باید بر اساس آن از بین گزینه های موجود بهترین را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین گزینه از دارندگان این خودرو تعمیرکارهای با سابقه هم تحقیق کنید.

حتی بهتر است یک تست رانندگی هم با خودرویی که انتخاب کردید داشته باشید. مقایسه خدمات نمایندگی مورد نظر شما قیمت ها و تسهیلات و نظرات و رضایت مشتریان را در این قسمت از مراحل تحویل خودرو جدی بگیرید.

بطور مثال مشاوره صحیح در انتخاب خودرو ارائه تست رانندگی خدمات پس از فروش تعمیرات و نگهداری مدت زمان تحویل خودرو تسهیلات مالی سادگی مراحل تحویل خودرو شرایط و تضمینات را درمورد نمایندگی مورد نظر بررسی کنید. همچنین دقت کنید خودرویی که انتخاب می کنید به نسبت بودجه ای که دارید به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد.

حالا باید به نمایندگی مورد نظر مراجعه کنید تا با مشاور فروش دررابطه با شرایط خرید تسهیلات مالی و تخفیف صحبت کنید. بعد از مذاکرات درباره قیمت نوبت به امضای قرارداد می رسد.

امضای قرارداد یکی از مهم ترین مراحل تحویل خودرو است. همه ی مفاد قرارداد را با دقت بررسی کنید. در این قرارداد باید همه ی جزییات مربوط به خرید شامل شرایط پرداخت گارانتی سرویس پس از فروش و.. را قید کنید.

تا اینجا بیشتر مراحل خرید و تحویل خودرو را طی کرده اید. حالا باید تسویه حساب کنید سوییچ ها را تحویل بگیرید و در اولین قدم برای خودرو صفرکیلومتر خود یک ردیاب خودرو و یک دزدگیر ماشین با کیفیت خریداری کنید.

مراقب آمار سرقت ماشین های صفر کیلومتر باشید. در این زمینه و برای انتخاب بهترین دزدگیر ماشین و خرید ردیاب خودرو و مشاوره روی کمک ما حساب کنید. اما تحویل نهایی خودرو هم شامل چند مرحله است که بدنیست بدانید:

مدارک لازم برای تحویل خودرو

یکی دیگر از مهم ترین مراحل تحویل خودرو از نمایندگی مرحله تحویل  و تایید مدارک شماست. که در واقع به آن مرحله صحت سنجی مدارک هم گفته می شود. بهترین روش برای آماده سازی مدارکی که باید تحویل نمایندگی بدهید تماس با نمایندگی مورد نظر و گرفتن لیست مدارک است.

چراکه ممکن است این مدارک تغییر کنند یا از نمایندگی به نمایندگی دیگر اندکی تفاوت داشته باشند. اما خب مدارکی که حتما باید به همراه داشته باشید شامل این موارد هستند:

مدارک شناسایی خریدار مثل کارت ملی و شناسنامه

مدارک شناسایی خودرو شامل: کارت ماشین، برگ سبز خودرو، سند خودرو، بیمه شخص ثالث، کارت گارانتی، برگه ضمانت خدمات پس از فروش

مراحل تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی

همچنین در این مرحله باید برگه صحت مدارکی که ارائه دادید را هم امضا کنید. بعد از طی مراحل تحویل خودرو از نمایندگی باید منتظر باشید تا زمانی که پلاک به نام شما صادر شود و به نمایندگی ارسال شود و سند به نام شما زده شود.

این زمان انتظار برای صدور و ارسال پلاک ملی هم تقریبا یک هفته زمان می برد. همانطور که گفتیم این بهترین زمان است که در مورد انواع مدل های ضبط ماشین و خرید بهترین ردیاب خودرو تحقیق کنید تا به محض تحویل خودرو خیالتان را از امنیت آن راحت کنید. بهترین روش بالا بردن امنیت خودرو صفر کیلومتر هم استفاده همزمان از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو است.

بررسی های لازم قبل از تحویل خودرو

در این قسمت از مراحل تحویل خودرو باید خودرو مورد نظر را قبل از تحویل نهایی از لحاظ فنی و ظاهری بررسی کنید. تا در صورتی که همه چیز مرتب بود و ایرادی وجود نداشت برگه ترخیص را دریافت کنید. این مرحله با کمک کارشناس فنی نمایندگی انجام می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است. دقت کنید که هر ایراد احتمالی باید با جزییات ثبت شود.

مواردی که باید در بررسی ظاهری در نظر بگیرید

  • سلامت رنگ خودرو را بررسی کنید
  • بررسی بدنه و اطمینان از سلامت آن و عدم وجود زدگی خوردگی و… را با دقت بررسی کنید
  • وضعیت درها را چک کنید
  • بررسی لاستیک زاپاس جک خودرو و ابزارهای جانبی را در قسمت بررسی سلامت ظاهری خودرو فراموش نکنید
  • سوییچ یدک را چک کنید

در این مرحله از مراحل تحویل خودرو از نمایندگی اگر همه چیز مرتب است. حالا باید بررسی های فنی را با دقت انجام دهید. در انجام بررسی های این مراحل حسابی دقت کنید.

مراقب باشید که درست است که خودرو را به صورت صفر از کارخانه تحویل می گیرید اما همیشه امکان وجود نقص فنی و ظاهری و ایراداتی از این دست وجود دارد و تشخیص به موقع آن ها خیلی مهم است.

مراحل تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی

مواردی که باید در بررسی های فنی خودرو در نظر بگیرید

  • سلامت خودرو در حین روشن شدن را بررسی کنید
  • بررسی کامل سیستم برق خودرو روشنایی خودرو وضعیت نورپردازی و چراغ ها را فراموش نکنید
  • تست کامل سیستم ترمز خودرو و بررسی های دقیق سلامت آن را در مراحل تحویل خودرو از نمایندگی جدی بگیرید
  • وضعیت کمربند خودرو را بررسی کنید
  • موتور خودرو و قطعات روغن خورده را از لحاظ سلامت و کیفیت حسابی بررسی کنید
  • دنده و پدال های خودرو را در بررسی های بخش فنی فراموش نکنید
  • قفل مرکزی را تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید
  • لاستیک های خودرو و لاستیک های زاپاس را بررسی  کنید
  • مطمئن شوید که سیستم داخلی خودرو ایراد فنی نداشته باشد
  • خودرو باید برچسب های تست فنی و کیفیت اتومبیل را داشته باشد. این برچسب ها را با دقت بررسی کنید
  • در نهایت برگه سلامت فنی و ظاهری خودرو را از نماینده فنی تحویل بگیرید. برای خروج خودرو از نمایندگی شما به این برگه نیاز دارید. همچنین مراقب باشید که در مرحله بررسی های ظاهری و فنی خودرو در صورت وجود هرگونه ایرادی از تحویل خودرو پرهیز کنید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یز

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *