پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟| ویژگی‌ها، مزایا و معایب پاور ویندوز

پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟| ویژگی‌ها، مزایا و معایب پاور ویندوز

اگرچه استفاده از پاور ویندوز در سال‌های اخیر به واسطه کارایی بالای این ابزار در بین مردم رواج پیدا کرده است. اما هنوز هم هستند، افرادی که درباره پاور ویندوز و امکانات جذاب و منحصربه‌فردش خبر ندارند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و نمی‌دانید که پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله از رادیومونتاژ بزرگ‌ترین مرکز پخش و فروش عمده پاور ویندوز همراه باشید.

پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟

باز یا نیمه بسته بودن شیشه خودرو این امکان را به سارقان می‌دهد که خیلی راحت و بدون دردسر، خودروی شما یا وسایل با ارزش موجود در آن مانند ضبط، کیف پول، تلفن همراه و .. را به سرقت ببرند.

کافی است سری به کلانتری‌‌ها بزنید تا متوجه شوید که چند درصد سرقت‌ها از خودرو به دلیل پایین بودن شیشه رخ داده است. اگر شما هم جز آن دسته از راننده‌ها هستید که به محض پارک خودرو از آن خارج شده و دیگر حواستان به باز بودن شیشه‌های خودرو نیست. پاور ویندوز همان ابزاری است که شما به آن نیاز خواهید داشت.

پاور ویندوز اتوماتیک یا Auto windows closer یک تکنولوژی نسبتا جدید است که در بیشتر خودروهای روز دنیا وجود دارد. این سیستم بعد از ترک خودرو توسط مالک به صورت اتوماتیک تمامی شیشه‌های خودرو را بررسی می‌کند و در صورت باز بودن (یا نیمه باز بودن) آن‌ها را می‌بندد.

به زبان ساده‌تر در پاسخ به سوال پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟ می‌توان گفت، پاور ویندوز یک موتور الکتریکی کوچک است که باعث بسته شدن خودکار شیشه‌های خودرو می‌شود. این ابزار متشکل از چندین چرخ دنده و دنده مارپیچی است و ساختار بسیار ساده‌ای دارد. این چرخ دنده‌ها و دنده مارپیچی، نیروی لازم جهت بالا بردن شیشه‌های باز خودرو را تامین می‌کنند.

پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟| ویژگی‌ها، مزایا و معایب پاور ویندوز

مزایا و معایب استفاده از پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟

اکنون که می‌دانید پاور ویندوز اتوماتیک چیست، نوبت به آن رسیده تا با مزایا و معایب این ابزار کاربردی نیز آشنا شوید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای پاور ویندوز اتوماتیک:

  1. باز ماندن شیشه یک مشکل رایج در بین راننده‌ها است. به صراحت می‌توان گفت که این مشکل حتی برای یک بار هم که شده، برای اکثر راننده‌ها اتفاق افتاده است. باز بودن شیشه خودرو به سارقان این فرصت را می‌دهد تا خیلی راحت و بدون دردسر از خودروی شما سرقت کنند. اولین و شاید مهم‌ترین مزیت نصب پاور ویندوز اتوماتیک بر روی خودرو، جلوگیری از این موضوع است. با وجود این ابزار دیگر هیچ شیشه‌ای باز نخواهد ماند و دست سارق از اموال شما کوتاه خواهد شد.
  2. در روزهای سرد زمستان و العطش تابستان، حیوانات به دنبال یک جان پناه خوب می‌گردند. برای این حیوانات هیچ چیزی بهتر از یک خودرو با شیشه پایین نیست. حتی تصور اینکه حیواناتی مانند گربه، سگ و .. یک شب را در خودروی شما سر کنند، هم وحشتناک است.
  3. در روزهای بارانی که شما برای خروج از خودروی خود عجله دارید، این احتمال وجود دارد که باز بودن شیشه‌های خود را بررسی نکنید. اگر در یک روز بارانی یا برفی شیشه خودروی شما باز باشد، آب می‌تواند به داخل کابین شما نفوذ و به صندلی و تجهیزات برقی شما خسارات جبران ناپذیری وارد کند.
  4. یکی از تفریحات کودکان در خودرو، بالا و پایین کردن شیشه است. این موضوع هم می‌تواند نه تنها به خودروی شما آسیب بزند بلکه سلامت کودکان را نیز به خطر بیاندازد. تصور کنید که کودک شما در صندلی عقب نشسته، شیشه را تا انتها پایین داده و سر خود را از آن بیرون آورده است. حتی تصور این صحنه دل پدر و مادرهای عزیز را ریش می‌کند. با خرید و نصب پاور ویندوز اتوماتیک شما می‌توانید شیشه‌ها را قفل کنید و اجازه ندهید که کودکان آن‌ها را بالا و پایین کنند.
  5. چک کردن و بالا بردن تمامی شیشه‌ها زمان‌بر است. اگر جز آن دسته از افراد هستید که ثانیه‌ها هم برایتان ارزشمند است، با نصب این وسیله می‌توانید برای خود وقت بخرید. پاور ویندوز به شما این امکان را می‌دهد که با سرعت بالا و بدون نگرانی از پایین بودن شیشه، خودروی خود را ترک کنید.

معایب پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟

در بالا دیدید که مزایای پاور ویندوز اتوماتیک چیست، اما این ابزار معایبی هم دارد که بهتر است در خصوص آن‌ها بدانید. البته این معایب برای همه پاورهای ویندوز نیست، بلکه تنها مختص به برخی مدل‌ها است. پس با خرید یک پاور ویندوز باکیفیت هیچ کدام از این مشکلات برای شما رخ نخواهد داد.

  1. در بعضی از مدل‌ها و برندهای پاور ویندوز، اگر پاورخراب شود، امکان پایین و بالا کردن شیشه خودرو به صورت دستی از بین خواهد رفت.
  2. برخی از پاور ویندوزهای اتوماتیک سیستم آنتی ترپ ندارند. نبود این سیستم می‌تواند برای سرنشینان حادثه آفرین باشد. در ادامه در خصوص سیستم آنتی ترپ صحبت خواهیم کرد.
  3. هرچقدر خودروی شما گران قیمت‌تر باشد، هزینه نصب و نگه‌داری پاور ویندوز بیشتر خواهد شد.
  4. برخی از پاور ویندوزها شیشه‌های خودرو را با هم بالا می‌برند. این موضوع می‌تواند به باتری خودروی شما آسیب وارد کند.
  5. خطا در بستن کامل شیشه‌ها یکی از معایب پاور ویندوز به شمار می‌آید که در بیشتر پاور ویندوزهای موجود در بازار مشاهده می‌شود.

ویژگی‌های یک پاور ویندوز خوب کدام‌اند؟

پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟| ویژگی‌ها، مزایا و معایب پاور ویندوز

ویژگی بهترین پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران از کارشناسان ما در رادیومونتاژ پرسیده‌اند. برندهای بسیار زیادی در زمینه تولید پاور ویندوز مشغول فعالیت هستند، اما همه آن‌ها استانداردهای طراحی را رعایت نکرده‌اند. در کل می‌توان گفت پاور ویندوزی خوب است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  1. سیستم آنتی ترپ یا Anti-Trap را می‌توان به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌ که یک پاور ویندوز اتوماتیک خوب باید داشته باشد، معرفی کرد. این سیستم تمامی موانع موجود در مسیر بسته شدن شیشه را تشخیص می‌دهد و در صورت وجود مانع، بالا بردن شیشه را متوقف می‌کند. شاید بپرسید “خب که چی؟ به چه دردی می‌خوره این سیستم” در پاسخ به این سوال شما می‌توان گفت که این سیستم علاوه بر اینکه از بروز مشکلات فنی برای خودروی شما جلوگیری می‌کند، بلکه مانع از وارد شدن آسیب به سرنشینان خودرو به خصوص کودکان می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این سیستم به شما توصیه می‌کنیم که مقاله ” سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز چیست؟” را مطالعه کنید.
  2. در قسمت معایب دیدید که کامل بسته نشدن شیشه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پاور ویندوز است. قابلیت بررسی مجدد یا Double check این مشکل را به ‌طور کامل برطرف می‌کند. پاور ویندوزی که از این ویژگی برخوردار است، بعد از بستن شیشه‌ها دوباره آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت باز بودن آن‌ها را ببندد.
  3. بالا بردن شیشه‌ها به صورت Step by Step یکی دیگر از ویژگی‌های یک پاور ویندوز اتوماتیک خوب است. بالا بردن همزمان شیشه‌ها زمانی که خودرو خاموش است، می‌تواند به باتری شما فشار بسیار زیادی وارد کند. در روش استپ بای استپ پاور ویندوز، شیشه‌های خودرو را یک به یک بررسی و آن‌ها را بالا می‌برد. یعنی اگر هر شیشه خودروی شما باز باشد، پاور ویندوز یک به یک آن‌ها را بالا می‌برد تا به باتری شما آسیب وارد نشود.
سخن پایانی

در این مقاله به ‌طور کامل در خصوص اینکه پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟ صحبت کردیم. همان‌طورکه دیدید پاور ویندوز مزایای زیادی دارد و نصب آن از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری می‌کند. اگر قصد خرید پاور ویندوز را دارید، بهتر است به سراغ محصولات باکیفیت تولید شده توسط برندهای معتبر بروید. با خرید یک پاور ویندوز خوب، شما از شر تمامی معایبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، راحت خواهید شد.

ما در رادیومونتاژ تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا پاور ویندوزهای باکیفیت را تولید و با قیمت بسیار مناسب به دست شما عزیزان برسانیم. استقبال بی‌سابقه شما از این محصولات نشان می‌دهد که در این امر موفق بوده‌ایم.

برای خرید عمده یا تک پاور ویندوز 2W و پاور ویندوز 4W می‌توانید به سایت ما یا سایت نمایندگان ما مراجعه کنید. اگر در خصوص پاور ویندوز اتوماتیک چیست؟ یا نحوه ثبت سفارش، سوال یا ابهامی در ذهن شما وجود دارد با کارشناسان ما در رادیومونتاژ تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که به شما در رفع این سوالات و ابهامات کمک کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *