10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

استفاده از سیستم‌های ضد سرقت خودرو یا همان دزدگیرهای ماشین یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای کوتاه کردن دست دزدها از خودروی شما است. همه افراد ترس دزدیده شدن خودروی خود را دارند و مدام نگران به وقوع پیوستن این اتفاق شوم هستند.

همین ترس و استرس دائمی سبب شده است تا مردم به فکر خرید یک دزدگیر کارآمد و باکیفیت باشند. تنوع برندهای تولید کننده دزدگیر و محصولات متنوع آن‌ها در بازار سبب شده است که کار خرید یک دزدگیر خوب کمی سخت به نظر برسد.

البته این انتخاب تا زمانی سخت است که شما با نکات خرید دزدگیر ماشین آشنا نباشید. به همین منظور در این مقاله از رادیومونتاژ قصد داریم تا در خصوص نکات خرید دزدگیر ماشین به‌طور کامل صحبت و شما را در راه انتخاب این محصول سرنوشت ساز کمک کنیم.

10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

نکات خرید دزدگیر ماشین

بعد از خرید خودرو اولین ترس و اضطرابی که به سراغ شما خواهد آمد، ترس دزدیده شدن خودرو است. این ترس با خرید یک دزدگیر باکیفیت از بین خواهد رفت. خرید دزدگیر ماشین کاری به ظاهر ساده اما در باطن سخت و دشوار است.

در هنگام خرید دزدگیر خودرو شما باید چشم و گوشتان را به خوبی باز کنید تا محصولی را خریداری کنید که از هر نظر بهترین خود باشد. مهمترین نکات خرید دزدگیر ماشین عبارتند از:

1. وجود قفل مرکزی از مهمترین نکات خرید دزدگیر ماشین

اولین و شاید مهمترین نکته از نکات خرید دزدگیر ماشین که شما باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، مجهز بودن دزدگیر به سیستم قفل مرکزی است. این ویژگی کمک می‌کند تا شما با فشار دادن یک دکمه تمامی درب‌ها را قفل کنید.

برخی از دزدگیرها نیز وجود دارند که به محض حرکت کردن خودرو برای حفظ ایمنی سرنشینان، تمامی درها را قفل می‌کنند. به هر حال وجود قفل مرکزی برای دزدگیر بسیار ضروری است، خوشبختانه بیشتر دزدگیرهای ماشین موجود در بازار این قابلیت را دارند.

2. امکان تنظیم حساسیت دزدگیر

حسگر ضربه که بسیاری از افراد آن را با نام “شوک سنسور” می‌شناسند، مهمترین سنسور در سیستم دزدگیر است. این حسگر که در قسمت داخلی بدنه خودروی شما قرار داده می‌شود، ضربه‌های وارد شده به بدنه را هر چند کوچک، حس و بلافاصله آژیر هشدار دهنده دزدگیر را فعال می‌کند.

این ویژگی هم مانع دزدیده شدن خودروی شما می‌شود و هم اگر کسی با خودروی شما برخورد کند، دزدگیر شما را از این اتفاق آگاه می‌کند.

حساسیت این سنسور نباید آنقدر زیاد باشد که با عبور از کنار آن دزدگیر فعال شود و نه آنقدر هم کم که با شکستن شیشه‌ها، صدای آژیر بلند نشود. پس مهم است که این سنسور قابلیت تنظیم داشته باشد.

اگر سنسور حساسیت قابلیت تنظیم داشته باشد، در مکان‌های شلوغ حساسیت آن را کاهش داده تا هم مزاحم آسایش دیگران نشوید و هم باتری خودروی خود را نابود نکنید. این مورد یکی از نکات خرید دزدگیر ماشین است که بی‌توجهی به آن خسارات زیادی برای شما به همراه دارد.

10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

3. بلندی صدای آژیر از مهمترین نکات خرید دزدگیر ماشین

میزان صدای آژیر دزدگیر یکی از مواردی است که شما در هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به آن توجه داشته باشید. صدای آژیر دزدگیری که شما خریداری می‌کنید باید بلند و کاملا رسا باشد تا صدای آن به گوش شما برسد. در بسیاری از دزدگیرها امکان تنظیم صدای آژیر وجود دارد که یک آپشن بسیار عالی برای مدیریت هرچه بهتر دزدگیر است.

4. حداکثر میزان برد دزدگیر

ریموت کنترل دزدگیر تا یک مسافت مشخص از خودرو کار می‌کند و بعد از عبور از این محدوده مجاز، ریموت کنترل دزدگیر کار نخواهد کرد. در هنگام خرید دزدگیر به برد دزدگیر توجه کنید، اگر در طبقه آخر یک مجتمع بدون پارکینگ زندگی می‌کنید و می‌خواهید روزی چندبار پله‌ها را بالا و پایین نروید به برد دزدگیر توجه کنید.

تقریبا می‌توان گفت که برد دزدگیر رابطه مستقیمی با راحتی شما دارد. اگر حوصله ندارید برای خاموش کردن آژیر دزدگیر چند قدمی را پیاده روی کنید، دزدگیر با برد بالا تهیه کنید.

5. داشتن ریموت یدکی از اصلی ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

اگر تنها یک عدد ریموت برای دزدگیر خودروی شما وجود داشته باشد، نگرانی‌های بدون پایان بابت گم کردن آن همیشه تن و بدن شما را خواهد لرزاند. وجود یک عدد ریموت کنترل یدکی به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که در صورت گم کردن ریموت اصلی مشکلی برای باز کردن درب خودروی خود نخواهید داشت. معمولا بیشتر دزدگیرهایی که در بازار وجود دارند به همراه دو عدد ریموت به فروش می‌رسند.

6. نصب راحت از نکات خرید دزدگیر ماشین

برای نصب دزدگیر شما باید سیم‌های زیادی را به سیستم برقی خودروی خود اضافه کنید. این سیم‌ها با سیستم برقی شما در ارتباط هستند و همین موضوع کار را بسیار سخت کرده است.

گاهی اوقات نصب یک دزدگیر ماشین به حدی سخت است که شما باید دو برابر پول دزدگیر را صرف هزینه نصب یا جبران خسارتی که نصب نادرست دزدگیر به بار آورده است، کنید. پس در هنگام خرید دزدگیر به نحوه نصب آن نیز توجه کنید و به سراغ دزدگیرهایی بروید که نصب آن‌ها ساده و بدون پیچیدگی خاصی باشد.

7. وجود باتری پشتیبان در سیستم دزدگیر

دزدگیر انرژی مورد نیاز برای خود را از باتری تامین می‌کند، اگر باتری خودرو تمام شد یا به هر دلیلی از کار افتاد تکلیف چیست؟ اجازه دهیم تا دزد سرمایه ما را ببرد؟ قطعا خیر.

در بازار برخی دزدگیرها با باتری پشتیبان وجود دارند، این باتری پشتیبان زمانی که باتری اصلی خودرو به هر دلیلی از مدار خارج شود، برق مورد نیاز برای دزدگیر را تامین می‌کند.

8. داشتن امکانات جانبی و ویژگی‌های کاربردی

در سال‌هایی که تکنولوژی به اندازه چندین قرن پیشرفت کرده است، پیشرفته شدن دزدگیرها موضوع عجیبی نیست که بخواهیم بابت آن متعجب شویم.

امروزه دزدگیرها در کنار محافظت از خودرو با ویژگی‌هایی مانند صندوق پران، هشدار باز بودن درب، قفل خودکار درب‌ها بعد از حرکت ماشین، بالا بردن شیشه‌ها بعد از خروج، امکان خاموش کردن خودرو در هنگام سرقت و ..، راحتی و ایمنی را به شما هدیه می‌دهند. توجه به این امکانات جانبی یکی از نکات خرید دزدگیر ماشین است.

9. قیمت دزدگیر از نکات خرید دزدگیر ماشین

قیمت نه تنها در خرید دزدگیر ماشین بلکه بر روی هر خرید دیگری موثر است. اصلا این قیمت است که کیفیت کالای شما را تعیین می‌کند. در بازار دزدگیرهای خودرو با انواع قیمت‌های مختلف وجود دارد، این تنوع قیمتی حتما شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید.

عوامل بسیار زیادی مانند برند سازنده، امکانات جانبی، نوع دزدگیر و .. بر روی قیمت نهایی دزدگیر موثر هستند. در بازار برندهای چینی، ایرانی و اروپایی زیادی وجود دارد. از بهترین برندهای تولید کننده دزدگیر در ایران وینکا است که محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب به بازار وارد می‌کند.

10. خدمات پس از فروش و گارانتی دزدگیر

بیشتر دزدگیرهای موجود در بازار ایران چینی هستند. همان‌طور که می‌دانید، بیشتر دزدگیرهای چینی اصلا بدون نام و برند خاصی وارد بازار می‌شود. داشتن انتظار خدمات پس از فروش از یک محصول چینی مانند پیمانه کردن آب دریا است!. برندهای مطرح خارجی مانند ماجیکار نیز دارای گارانتی معتبری در داخل ایران نیستند.

در چنین شرایطی خرید یک محصول ایرانی با ضمانت‌نامه و گارانتی معتبر بهترین کاری است که می‌توان انجام داد. رادیومونتاژ محصولات خود را با گارانتی یک ساله به فروش می‌رساند.

10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید دزدگیر ماشین

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص مهمترین نکات خرید دزدگیر ماشین صحبت کردیم. در بازار برندها و فروشگاه‌های بسیار زیادی هستند که در زمینه تولید، نصب و فروش دزدگیر مشغول فعالیت هستند.

همان‌طور که می‌دانید، ایمنی خودروی شما به کیفیت دزدگیر شما بستگی دارد. کیفیت دزدگیر هم ارتباط مستقیمی با قیمت دارد. پس اگر می‌خواهید یک دزدگیر کارآمد و حرفه‌ای را خریداری کنید، باید دست به جیب شوید.

البته این موضوع به این معنی نیست که کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنید؛ برخی برندهای ایرانی مانند وینکا وجود دارند که محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.

دزدگیرهای تولید شده توسط وینکا از باکیفیت‌ترین دزدگیرهای موجود در بازار هستند. شما می‌توانید محصولات این شرکت را به‌صورت در فروشگاه اینترنتی اینصب که فروشگاه رسمی این شرکت است، خریداری کنید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *