توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

امنیت خودرو !! عنوانی است که به شدت تحت تاثیر همه ی شرایط قرار می گیرد. با توجه به افزایش تورم و چند برابر شدن خودروها حتی خودروهای تولیدات داخلی و قطعات آن ها آمار دزدی به شدت رو به افزایش بوده است.

سود حاصل از این گرانی ها به نفع سارقان هم شده و باعث افزایش دزدی و وارد کردن خسارات جبران ناپذیر به مردم شده است.

گوشزد های پلیس برای افزایش امنیت خودرو

امنیت خودرو تبدیل به چالشی شده که گریبان گیر همه هست و باید برای افزایش آن راه چاره ای صورت می گرفت. تیم پلیسی طبق پرونده های دزدی که بدستشان رسیده است و ترفند های سارقان برای نزدیک شدن به خودرو را دارند.

و به عنوان راهنما در اختیار مردم و گروه های خبری گذاشته اند. با رعایت کردن نکات مهمی که در این متن آورده شده، می توانید تا حدودی امنیت را به ماشینتان و آرامش رابه ذهنتان برگردانید.

اداره پلیس پر است از رفت و آمد های این چنینی، سر سرقت های کوچک که قطعات یا لوازم جانبی خودرو را دزدیده اند یا خود خودرو را کلا سرقت می کنند.

اگر کلا خودرو سرقت شود شاهد آن هستیم که با خودروی مسروقه کارهای خلافی صورت می گیرد به عنوان مثال کودک ربایی یا جابجا کردن لوازم قاچاقی و کارهایی از این دست. در نهایت خودرو را در بیابان ها بدون هیچ لوازمی می توان یافت. تمام این امور می تواند برای شما دردسر آفرین باشد و شما را هفته ها و یا ماه ها درگیر می کند.

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

  • مجهز بودن خودرو به دزدگیر ماشین

برای افزایش امنیت خودرو حتما ماشینتان را به یکی از لوازم های امنیتی مجهز کنید که مهم ترین آن و در صدر همه ابزار های امنیتی دزدگیر ماشین است.

دزدگیر ماشین عامل بازدارنده سرقت خودرو می باشد. بسیاری از سارقان در بازجویی های خود اعتراف کرده اند که ماشین هایی را در اولویت قرار می دهند که آن ماشین مجهز به دزدگیر نباشد زیرا وقت کمتری را برای ریسک کردن صرف می کنند.

از دید پلیس بهتر است علاوه بر دزدگیر ماشین خودروی خود را به:

  1. ردیاب خودرو
  2. قفل فرمان
  3. قفل پدال

مجهز کنید. با داشتن و استفاده کردن از چنین ابزارهایی احتمال نزدیک شدن سارق به خودروی شما تقریبا به صفر می رسد.

  • نزدیک بودن محل پارک خودرو به منزل

از پارک کردن خودروی خود دور از محل کار و یا منزلتان جدا خودداری فرمایید. در گزارشات نیروی انظامی بیش از 70 درصد خودرو ها به دلیل پارک بودن دور از دید و محل حضور خود اشخاص به سرقت رفته اند.

در هنگام تهیه مسکن و یا اجاره آن حتما داشتن پارکینگ را ملاک قرار دهید. همچنین اگر محل کارتان پارکینگ ندارد سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

در این روزها با توجه به افزایش تعداد خودروها و همینطور کم بودن جای پارک، بسیاری از افراد اقدام به اجاره پارکینگ خود و یا راه اندازی پارکینگ های طبقاتی برای کسب درآمد می‌کنند.

آپشن ها و مواردی مانند مسقف بودن پارکینگ در نرخ اجاره آن موثر هستند و هرکسی دنبال منافع خود است. با این حال اگر مجبور به رفتن با ماشین شخصیتان به محل کار هستید حتما جای مطمئنی را برای پارک ماشین خود پیدا کنید.

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

  • نبودن مدارک و وسایل گرانبها در خودرو

تحت هیچ شرایطی در ماشینتان وسایل گرانبها نگذارید همچنین مدارکتان را در ماشین رها نکنید و بروید. اگر از خرید می آیید نصف وسایل را در خودرو نگذارید و دنبال وسایل دیگر دوباره به بازار برگردید بسیاری از شیشه شکستن ها در این مواقع رخ می دهد.

بسیاری از خانم ها به دلیل نداشتن بار اضافه کیف خود را در ماشین می گذارند. در این شرایط سارق هم به بهای پول و چیزهای گرانبهایی که به جیب می زند ریسک دزدی را به جان می خرد. اگر مجبور به گذاشتن چیزی در ماشین هستید حتما آن را داخل صندوق و یا زیر صندلی ها بگذارید تا از چشم دیگران دور بماند.

ضرورت داشتن دزدگیر ماشین برای امنیت بیشتر

با توجه به متنی که تا اینجا خوانده اید متوجه شدید که چه مسائلی مهم تر هستند و قطعا برای افزایش امنیت خودرو خود از آن کوتاهی نخواهید کرد. بعد از خرید خودرو اولین گام باید تهیه دزدگیر ماشین و یا لوازم امنیتی باشند تا شما و ماشینتان را از شر سارقان دور نگه دارند. به طور خلاصه و موردی ضرورت داشتن دزدگیر را برایتان عنوان خواهیم کرد:

  1. نصب دزدگیر ماشین به عنوان بازدارنده سارق از سرقت خودرو
  2. افزایش ایمنی ماشین با داشتن ابزار های امنیتی
  3. زمان بر شدن سرقت به دلیل غیر فعال کردن دزدگیر
  4. راحتی و آسودگی خیال
  5. مطلع شدن از کوچکترین ضربه به خودرو توسط آژیر و یا ریموت های تصویری

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

همانطور که اشاره کردیم بد نیست بدانید که سه نوع دزدگیر وجود دارد. دزدگیر های ساده، تصویری، سیم کارتی(همان ردیاب ها) که نوع اطلاع رسانی در هر کدام از آن ها متفاوت است. می توانید برای دانستن جزئیات هر کدام به سایت رادیومونتاژ سر بزنید و از کارشناسان مربوطه مشاوره رایگان بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *