اصلی ترین دلایل گوش دادن به موسیقی

اصلی ترین دلایل گوش دادن به موسیقی

دلایل گوش دادن به موزیک را بدانید تا با آگاهی بیشتری موسیقی که گوش می دهید را انتخاب کنید. بسیاری از محققان تحت هر شرایطی اثرات موسیقی را بررسی کرده اند و نتایج را به دقت مقایسه کرده اند. در اغلب مواقع بهترین اثرات را داشته است که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

3 مورد از دلایل گوش دادن به موزیک

در جوامع امروز بسیاری از انسان ها روزانه چند ساعت از زندگی خود را در حال گوش دادن به موسیقی هستند و از این کار لذت می برند. گاهی در میان این لذت بردن ها عادت هم چاشنی می شود و اگر در روز بعد سر همان ساعت موزیکی برای گوش دادن نداشته باشند قطعا حالشان بد می شود. شاید هم ی جورایی اعتیاد به موسیقی باعث این امر شود.

همه ما تجربه این را داشته ایم که با گوش دادن به موسیقی به دنیای دیگری پرت شویم. مثلا با یک آهنگ شاد حالمان خوب می شود و خاطرات خوش را تداعی می کنیم و همانطور با یک آهنگ غمگین به شدت در یک حال بد فرو می رویم و تجربه های تلخی را که داشتیم مرور می کنیم.

اصلی ترین دلایل گوش دادن به موسیقی

دلایل مهمی برای گوش دادن به موسیقی وجود دارد که می توانیم به سه مورد از آنها اشاره کنیم از جمله:

1.تاثیرات گوش دادن موسیقی بر کاهش استرس

استرس این روزها مثل یک بختک وارد زندگی هامون شده و همیشه سعی در آزردن روح و جسممون داره. اصولا مقاله های زیادی رو برای کنترل کردن و کاهش استرس خوندیم که تو اغلب اونها یکی از راه های رهایی از استرس، گوش دادن به موسیقی می باشد.

تحقیقات بر روی گروه های مختلفی انجام شده مثلا در سال 2010 بر روی سه گروه که در کارخانه کار می کردند آزمایشاتی انجام شده است. برای هر سه گروه که کارهای یکسانی هم داشتند استرس کاری یکسانی وارد می شد.

برای گروه اول موسیقی آرامش بخشی پخش شد، گروه دوم موسیقی طبیعت و برای گروه سوم هیچ موزیکی گذاشته نشد. جالب است گروهی که موسیقی آرامش بخش داشتند عملکرد و ری اکشن بهتری از خود نشان داده بودند و نسبت به سایر گروه ها دچار استرس کمتری شده بودند.

توصیه ما به مدیران این است در طول روز و در تایم کاری دو بار موسیقی را به کارمندانتان هدیه دهید یک پارت تایم از صبح و یک پارت تایم از عصر. گوش دادن موسیقی در محیط کاری باعث می شود تا از خواب آلودگی و کسالت پرسنل کاسته شود و با انگیزه بیشتری به کار ادامه دهند.

اصلی ترین دلایل گوش دادن به موسیقی

2.تاثیر گوش دادن به موزیک برای حافظه و عملکرد مغز

یکی از دیگر دلایل گوش دادن به موزیک ، عملکرد مغز می باشد. زیرا با تحقیقات انجام شده بر روی مغز انسان متوجه تغییرات عظیمی از جمله ترشح هورمن های شادی آفرین شده اند.

عصب شناسان هم در هنگام جراحی از موسیقی بدون کلام استفاده می کنند. یکی از مواد شیمیایی که مغز تولید می کند دوپامین است. که همین دوپامین در این روزهای کرونایی به شدت به واسطه خود بیماری و همچنین زدن واکسن ها کاهش پیدا کرده است. شما می توانید این ماده شادی آفرین را که انرژی زیادی به شما می بخشد با گوش دادن به موسیقی برای خودتان به ارمغان بیاورید.

3.تاثیر موسیقی بر ایجاد همبستگی

در مواقع بسیاری برایتان اتفاق افتاده است که در یک گروه خاصی قرار گرفته باشید و همگی یک صدا یک شعر را بخوانید. بعد از آن اجرا یک احساس همبستگی و یکدلی را دچار می شوید.

حسی بسیار خوشایند که گاهی مو بر تن هر انسانی سیخ می شود. به عنوان مثال سرود هایی که در دوران مدرسه روی سکو با هم می خواندید، شعار هایی که انسان های متحد به عنوان تشکر یا اعتراض سر می دهند، خواندن سرود ملی در ورزشگاه های سراسر جهان و … .

شاید شما لالایی هایی که مادرتان برایتان می خوانده است را بیاد نیاورید ولی ایشان قطعا آرام شدن شما در آغوشش را بخاطر سپرده است. از این رو هرشب شما را به همان منوال می خوابانده زیرا تاثیر آوازش را بر روی شما امتحان کرده بوده.

اصلی ترین دلایل گوش دادن به موسیقی

ضرورت گوش دادن به موسیقی در مسیر ها

همیشه در خانه یا محل کار نیستیم. اگر هم باشیم به قدری سرمان شلوغ است که تاثیر موسیقی را بر روح و جسممان متوجه نخواهیم شد. اما در مسافت های طولانی یا حتی کوتاه که در ماشین به سر می بریم با شنیدن موسیقی چقدر حالمان خوب می شود؟؟

بعضی از راننده ها را دیده اید به محض سوار شدن اول ضبط را روشن می کنند؟ یا خودتان ترجیح می دهید در تاکسی بنشینید که یک راننده غرغرو دارد یا تاکسی که با موسیقی روحتان را جلا می دهد؟ در مسافرت ها طبیعت به قدری زیباست که دوستداری یک موسیقی بی کلام بگذاری و از آبی بی کران آسمان ها لذت ببری.

شرط داشتن چنین حس هایی در خودرو، بودن یک ضبط ماشین خوب و حرفه ای است که قابلیت های بسیاری داشته باشد تا بتوانید هم از طریق بلوتوث به آن متصل شوید و هم با کابل AUX علاوه بر این ها پورت USB هم داشته باشد. در هنگام خرید ضبط حتما به آی سی بزرگ بودن ضبط دقت کنید زیرا این آپشن باعث می شود تا کیفیت صدای بهتری داشته باشید.

اگر ضبط ماشینی می خواهید که طول عمر زیادی هم داشته باشد به هر ضبطی اعتماد نکنید. حتما از فروشنده بابت هیت سینک ضبط، سوال بپرسید زیرا باید هیت سینک بزرگی داشته باشد تا طول عمر آن را تضمین کند.

دلایل گوش دادن به موزیک چیزهایی است که خودتان روزانه به آن می رسید و حتما تجربه کرده اید. اما از این پس با دقت بشتری و آگاهانه تر نوع موسیقی را انتخاب کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *