اقدامات لازم جهت گرفتن خسارت بیمه سرقت خودرو

اقدامات لازم جهت گرفتن خسارت بیمه سرقت خودرو

خسارت بیمه سرقت خودرو می دونی چقدره؟ تا حالا به دزدیده شدن ماشینت فکر کردی؟؟ خدا نکنه که همچین اتفاقی برات بیوفته ولی حتما بهش فکر کردی!! تنها چیزی که بعد از دزدیده شدن ماشین مهمه اینه که آیا بیمه هست یا نه؟ بیمه سرقت، بیمه بدنه، سقف قرار داد و چیزهایی که بیمه شما آن را تحت پوشش قرار می دهد بسیار مهم است.

میزان پرداختی شرکت های بیمه اصولا به این صورت است که اگر تا بحال بیمه بدنه دریافت نکرده باشید 80 درصد از مبلغ کل ماشین را پرداخت می کنند. این در حالی است که اگر از قبل از بیمه بدنه استفاده کرده باشید 70 در صد از مبلغ کل ماشین را به شما پرداخت خواهند کرد.

اقدامات لازم جهت گرفتن خسارت بیمه سرقت خودرو

0 تا 100 خسارت بیمه سرقت خودرو

همانطور که دربالا اشاره شد بسته به نوع استفاده شما از بیمه و نوع بیمه شما میزان مبلغ دریافتی متفاوت است. شاید بگویید 20 تا 30 درصد مبلغ باقی مانده چه می شود؟ درست است 20 تا 30 درصد به عنوان فرانشیز دریافتی به عهده خود بیمه گذار است و برای او می شود.

بسیاری از افراد می پندارند که بیمه بدنه مفید نیست و یا هنگام بیمه کردن سقف قرار دادی خودشان را پایین ترین حد می بندند. این در صورتی است که روزانه تعداد افرادی که از بیمه سرقت استفاده می کنند بسیار زیاد است. با توجه به افزایش آمار سرقت چه سرقت خودرو و چه سرقت لوازم جانبی و داخلی خودرو، باید مراقب اموال خود باشید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کار برای پلیس ها هم راحت تر شده و با توجه به گفته های خودشان، ماشین هایی که از ردیاب خودرو استفاده کرده اند به سرعت پیدا می شوند. ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین بسیار کارآمد هستند و باعث افزایش امنیت ماشین و آسودگی خیال صاحبان خودرو ها می شوند.

دو نوع سرقت از ماشین وجود دارد: سرقت اول سرقت کلی ماشین است و نوع دوم سرقت قطعات خودرو می باشد که به آن سرقت درجا هم می گویند.

1.     نوع پرداخت خسارت برای سرقت کلی خودرو

شرکت بیمه در مواقعی که سرقت کلی شکل گرفته است با توجه به سقف قرار داد فی مابین 80 در صد کل مبلغ ماشین را به صاحب خودرو پرداخت می کند. این مبلغ با توجه به نوع قرار داد و سقف پرداختی و یا انواع بیمه ها می تواند متفاوت باشد. دریافت خسارت به همین راحتی ها هم نیست زیرا بلافاصله بعد از متوجه شدن سرقت رخ داده کارهای بسیاری است که باید انجام دهید.

اگر از قبل از بیمه خودرو استفاده کرده باشید 70 درصد از مبلغ کل به شما تعلق می گیرد و 30 در صد باقی مانده به عهده بیمه گذار خواهد بود. حتما از قبل همیشه ماشین خود را بیمه بدنه و سرقت بکنید تا بعدا پشیمان نشوید. در جامعه امروز ضروری ترین کار بیمه کردن خودرو و اموالتان می باشد.

2.     نوع پرداخت خسارت برای سرقت درجا(قطعات خودرو)

بیمه سرقت خودرو نوعی از پوشش های شرکت های بیمه می باشد که اگر شما بخواهید آن را به قرداد خود اضافه کنید باید مبلغ بیشتری را به شرکت های بیمه پرداخت کنید.

سرقت درجا یا همان قطعات خودرو بیش تر رخ می دهد. شما با خیالی راحت شب را به صبح می رسانید و وقتی می خواهید سوار خودرو شوید متوجه اتفاقاتی می شوید. احتمالا با شیشه شکسته آن یا نبودن رینگ و لاستیک و یا حتی سیستم صوتی و قطعات داخلی خودرو مواجه می شوید.

شرکت بیمه با توجه به گزارش پلیس و لیست قیمت اقلام به سرقت رفته و برآورد قیمت کارشناس بیمه، مبلغی را تعیین می کند. شرکت بیمه سقف مجاز مبلغ تعیین شده را به بیمه گذار پرداخت خواهد کرد. این سقف مجاز اصولا تا 10 درصد ارزش مبلغ کل ماشین می باشد.

پس یادتان باشد برای بیمه کردن خودروی خود تردید نکنید و حتما بیمه سرقت خودرو را هم در پوشش های ذکر شده عنوان کنید.

اقدامات لازم جهت گرفتن خسارت بیمه سرقت خودرو

نحوه پرداخت خسارت سرقت خودرو توسط شرکت بیمه

صاحب خودرویی که دچار سرقت شده است در لحظه باید با پلیس 110 تماس حاصل نماید. زیرا بعد از گذشت مدتی می توان آن را صحنه سازی تلقی کرد و خسارتی به شما تعلق نگیرید. در نتیجه محل حادثه را ترک نکنید تا ماموران پلیس برسند. بعد از بررسی و تشکیل پرونده برای شما برگه گزارش مامور را بگیرید. این برگه برای شرکت بیمه و همچنین دریافت خسارت بسیار واجب است.

بلا فاصله باید در روزنامه ها آگهی سرقت خودرو خود را بزنید. مدت زمان 45 روز منتظر می مانید اگر خودرو شما پیدا نشود باید خودرو را به نام شرکت بیمه بزنید. سوئیچ و مدارک ماشین را به شرکت بیمه تحویل بدهید تا شرکت هم مبلغ سقف قرارداد را به شما پرداخت کند.

قبل از انجام هر گونه اقدامی بعد از خرید خودرو حتما آن را مجهز به دزدگیر و ردیاب خودرو کنید. زیرا اگر به ماشین شما ردیاب وصل باشد نیازی به پیگیری های این چنینی ندارید.

از کار افتادن و دنبال کارهای اداری رفتن را هم نخواهید داشت. همیشه گفته اند که پیش گیری بهتر از درمان است. پس کار امروز را به فردا نسپارید و ردیاب را بر روی خودروی خود نصب کنید.

در صورت افتادن چنین اتفاقاتی به محض اینکه خودرو شما دور شود هشداری برایتان ارسال می شود. شما می توانید از طریق اپلیکیشن متوجه موقعیت فعلی خودروی خود باشید. با نصب این ابزار دیگر رفت و آمد های اداری کسل کننده را ندارید و قبل از اینکه ماشینتان را لخت کنند و در بیابان بی اندازند می توانید آن را بیابید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *