انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آن‌ها

انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آن‌ها

اگر برای خرید ردیاب خودرو سری به بازار زده یا فروشگاه‌های اینترنتی را بالا و پایین کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که در بازار انواع ردیاب خودرو وجود دارد. ردیاب‌های خودرو در مدل‌های متنوع و با ویژگی‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

تعداد زیاد ردیاب‌ها سبب شده است تا کار خرید ردیاب خودرو کمی سخت شود. اگرچه ردیاب‌ها از نظر برند، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دارای انواع بسیار زیادی هستند، اما می‌توان ردیاب‌ها را در دو دسته بزرگ، ردیاب سیمی و آهنربایی نیز تقسیم‌بندی کرد.

ردیاب‌های سیمی و آهنربایی مزایا و معایب خاص خود را دارند و همین موضوع سبب شده است تا خریداران در هنگام خرید ردیاب بر سر دوراهی قرار گیرند. در ادامه شما را با انواع جی پی اس خودرو و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم تا به شما در انتخاب کمک کنیم.

انواع ردیاب خودرو

ردیاب یا همان GPS دستگاهی است که با نصب آن بر روی خودرو هر لحظه می‌توانید، موقعیت مکانی آن را مشاهده کنید. در سال‌های اخیر که سرقت خودرو بسیار زیاد شده است، این وسیله می‌تواند به شما کمک کند تا خودروی خود را از گزند سارقان در امان نگه دارید.

ردیاب‌های سیمی و آهنربایی از مهم‌ترین انواع ردیاب خودرو هستند که شما می‌توانید بر روی خودروی خود نصب کنید. هر کدام از این ردیاب‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ردیاب سیمی خودرو از بهترین انواع ردیاب خودرو

برخلاف ردیاب آهنربایی که به سیم کشی نیاز ندارد، ردیاب‌های سیمی همان‌طور که از نامشان مشخص است برای نصب به سیم‌کشی نیاز دارند. انواع ردیاب خودرو سیمی برای کار کردن خود به شارژ نیاز ندارند چرا که انرژی مورد نیاز برای کار کردن خود را از باتری و سیستم برق خودرو تامین می‌کنند.

عدم نیاز به شارژ، نگرانی‌های شما را بابت تمام شدن شارژ باتری و خاموش شدن جی پی اس را برطرف خواهد کرد. یکی از بهترین ردیاب‌های سیمی موجود در بازار ردیاب خودرو استیلاک مدل GT06 است که شما عزیزان می‌توانید آن را به‌صورت تکی از فروشگاه اینترنتی اینصب که نمایندگی فروش رسمی برند استیلاک است، خریداری کنید.

انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آن‌ها

مزایا و معایب ردیاب سیمی خودرو

از جمله مهم‌ترین مزایای انواع ردیاب خودرو سیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ردیاب‌های سیمی معمولا نسبت به انواع ردیاب خودرو آهنربایی قیمت کمتری دارند.
  2. همان‌طور که اشاره کردیم، این ردیاب‌ها به برق خودرو متصل می‌شوند و لازم نیست نگران تمام شدن باتری آن باشیم.
  3. چون این ردیاب‌ها از باتری خودرو استفاده می‌کنند، همیشه آنلاین هستند.
  4. دقت این ردیاب‌ها در ارسال مختصات بسیار بالا است.

اکنون که با مزایای ردیاب سیمی آشنا شدید، بهتر است تا با معایب انوع ردیاب خودرو سیمی نیز آشنا شوید. از مهم‌ترین معایب این ردیاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. این ردیاب‌ها به سیستم سیم‌کشی خودرو وصل می‌شوند. این امکان وجود دارد که سارق، سیم ردیاب را تشخیص دهد و با قطع آن، ردیاب را از دسترس خارج کند.
  2. این ردیاب‌ها به سیستم برق خودرو متصل می‌شوند و این احتمال وجود دارد که به سیستم برق و باتری شما آسیب وارد کند.
  3. برخلاف ردیاب آهنربایی که نصب بسیار ساده‌ای دارد، نصب ردیاب سیمی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و باید توسط متخصص‌های برق خودرو نصب شود.

ردیاب آهنربایی خودرو

قطعا یکی از بهترین انواع ردیاب خودرو، ردیاب آهنربایی است. این نوع از ردیاب‌های در ساختار خود یک آهنربا دارند تا شما به راحتی بتوانید آن را به هر سطح فلزی بچسبانید. معمولا شرکت‌های تولید کننده ردیاب آهنربایی، از آهنرباهای بسیار قوی استفاده می‌کنند تا در اثر تکان و ضربه‌های ناشی از حرکت خودرو از بدنه جدا نشوند.

این دسته از ردیاب‌ها دارای باتری قابل شارژ هستند و شما بدون دستکاری و وصل کردن حتی یک سیم به باتری خودرو می‌توانید، آن را نصب کنید. اصلا یکی از دلایل محبوبیت بسیار بالای ردیاب آهنربایی همین نصب بدون نیاز به سیم است.

از بهترین انواع ردیاب آهنربایی موجود در بازار می‌توان به ردیاب خودرو مدل GT20 اشاره کرد. امکان خرید انواع ردیاب خودرو آهنربایی در فروشگاه اینترنتی اینصب وجود دارد.

انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آن‌ها

مزایا انواع ردیاب خودرو آهنربایی

ردیاب آهنربایی دارای مزایا و معایب بسیار زیادی است، از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع از ردیاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بسیاری از افراد مایل هستند که خاری در دستشان فرو رود اما یک سیم به سیم‌کشی خودروی آن‌ها اضافه نشود! (دیدم که میگم). همان‌طور که گفتیم این ردیاب‌ها دارای باتری قابل شارژ و هیچگونه نیازی به منبع تغذیه ندارند. طول عمر باتری این ردیاب‌ها متفاوت است. طول عمر باتری بعضی از آن‌ها یک هفته و برخی دیگر ماه‌ها است.
  2. نصب انواع ردیاب خودرو آهنربایی بسیار ساده است. برای نصب این ردیاب‌ها تنها کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک جای امن و دور از چشم مردم برای نصب است. امکان نصب این ردیاب‌ها داخل و خارج خودرو وجود دارد.
  3. شما می‌توانید این ردیاب‌ها را بر روی هر نقطه‌ای که از فلز ساخته شده باشد به راحتی نصب کنید. دوچرخه، خودرو، موتورسیکلت و … از جمله وسایلی هستند که شما می‌توانید ردیاب را بر روی آن‌ها نصب کنید.
  4. این ردیاب‌ها موقعیت مکانی خودرو را با دقت بسیار بالایی ارسال می‌کنند.
  5. این دسته از ردیاب‌ها امکان ذخیره‌سازی داده‌های مکانی را دارند.

معایب ردیاب خودرو آهنربایی

در بالا با مزایای ردیاب‌های آهنربایی آشنا شدید، اما این محصول معایبی هم دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. مهم‌ترین معایب این دسته از ردیاب‌ها عبارتند از:

  1. امکان سوء استفاده دیگران از ردیاب آهنربایی وجود دارد. همان‌طور که گفتیم، نصب این ردیاب‌ها بسیار ساده است. این نصب ساده کمک می‌کند تا برخی افراد برای زیر نظر گرفتن شما به خودروی شما این ردیاب‌ها را متصل کنند.
  2. این ردیاب‌ها شارژی هستند و شما هر چند وقت یکبار باید ردیاب را از خودرو جدا کرده و آن را شارژ کنید. این موضوع در طولانی مدت ممکن است خسته کننده باشد.
  3. برخی از تولید کنندگان انواع ردیاب خودرو آهنربایی، برای پایین نگه داشتن هزینه‌های اولیه ساخت، از آهنرباها و باتری‌های ضعیف استفاده می‌کنند که کارایی استفاده از ردیاب را پایین می‌آورد.

مهم ترین موارد استفاده از ردیاب خودرو

اکنون که با ردیاب سیمی و آهنربایی آشنا شدید، بهتر است تا با کاربرد انواع ردیاب خودرو نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین کاربرد ردیاب خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اولین و مهم‌ترین کاربرد انواع ردیاب خودرو، موقعیت یابی لحظه‌ای خودرو است. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید، هر لحظه خودروی خود را رصد کنید و از موقعیت مکانی آن مطلع شوید. البته دقت موقعیت‌یابی ردیاب تا حدود زیادی به کیفیت ساخت آن بستگی دارد به همین دلیل شما باید به سراغ خرید ردیاب‌های باکیفیت از برندهای مطرح بروید.
  • بسیاری از افراد به سراغ نصب انواع ردیاب خودرو می‌روند تا از سرقت خودروی خود جلوگیری کنند. زمانی که یک سارق درب خودروی شما را باز کند، ردیاب به شما هشدار باز شدن درب خودرو را ارسال می‌کند و شما به راحتی می‌توانید خودروی خود را خاموش کنید و از دزدیده شدن آن جلوگیری کنید.
  • ممکن است بر اثر بی‌توجهی شما به اعلان‌های ارسالی از طرف ردیاب، خودروی شما مورد سرقت قرار گیرد. بعد از سرقت نیز شما می‌توانید به راحتی به نرم‌افزار ردیاب بروید و از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود آگاه شوید و آن را پیدا کنید.
  • امروزه زورگیری و خفت گیری بسیار زیاد شده است. بسیاری از ردیاب‌های خودرو دارای کلید اضطراری SOS هستند. راننده با فشار دادن این کلید می‌تواند با پلیس یا یکی از نزدیکان خود که قبلا شماره آن را در اپلیکیشن ردیاب وارد کرده است، تماس بگیرد و به آن‌ها اعلام کند که در خطر قرار دارد.
  • برخی از ردیاب‌ها، قابلیت شنود داخل کابین دارند. اگر مایل هستید تا مکالمات درون کابین را بشنوید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ خرید این نوع ردیاب‌ها بروید.
  • برای افرادی که خودرو اجاره می‌دهند، ردیاب خودرو از نان شب هم واجب‌تر است. با استفاده از ردیاب خودرو مالکان می‌توانند از اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، مسافت طی شده، اطلاع از جابه‌جایی خودرو با یدک کش و .. دست پیدا کنند.
سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص انواع ردیاب خودرو سیمی و آهنربایی صحبت کردیم و شما را با مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها آشنا کردیم. تصمیم گیرنده نهایی در خصوص اینکه کدام یک از این ردیاب‌های خودرو بهتر است؟ تنها و تنها شما هستید.

بهترین یک صفت است و این شما هستید که باید با در نظر گرفتن نیازهای خود به سراغ بهترین گزینه خرید بروید. برای مثال اگر روی سیم‌کشی خودرو حساس هستید، ردیاب سیمی به هیچ عنوان برای شما مناسب نخواهد بود، اما اگر شخصی هستید که حوصله شارژ کردن مداوم ردیاب را ندارید، نوع سیمی برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

کیفیت انواع GPS خودرو رابطه مستقیم با قیمت دارد. اگر به دنبال خرید محصول باکیفیت هستید، بهتر است کمی سرکیسه را شل کنید و به سراغ خرید ردیاب‌های تولید شده توسط برندهای مطرح بروید. وینکا یکی از بهترین تولیدکننده‌های لوازم جانبی خودرو است.

این برند خوشنام که سال‌های سال است با تولید محصولات باکیفیت و عرضه با قیمت مناسب در کنار مردم قرار گرفته، اقدام به ساخت انواع ردیاب خودرو آهنربایی و سیمی کرده است. شما می‌توانید به صورت اینترنتی محصولات وینکا را از فروشگاه رسمی این برند یعنی رادیومونتاژ خریداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *