خرابی ضبط ماشین و نکاتی که نمی دانید

خرابی ضبط ماشین و نکاتی که نمی دانید

خرابی ضبط ماشین موردی است که این روزها به شدت اتفاق می افتد. دلیل آن هم کیفیت پایین ضبط های خودرو می باشد که با برند های متفرقه در بازار به فروش می رسد. پس قبل از هر چیز در هنگام خرید نهایت سعی خود را بکنید تا محصول با کیفیتی بخرید.

نکاتی که قبل از خرابی ضبط ماشین باید بدانید

نکاتی هست که باید قبل از خرابی ضبط ماشین به آن دقت کنید تا ضبط صوتی با طول عمر بالاتری داشته باشید، که عبارتند از:

  1. اگر ضبط ماشینی که دارید پنل آن ثابت است، هنگام استارت زدن دقت کنید که پخش خودرو سر جایش نباشد و یا اگر هست آن را در بیاورید. هنگام استارت زدن، خودرو نیاز به برق زیادی دارد و اصطلاحا میگویند استارت برق زیادی می کشه پس بهتره ضبط داخل نباشه تا مشکل برقی بوجود نیاد.
  2. در بعضی مواقع رانندگان می گویند کار سختی است که مدام پنل را دربیاوریم و جا بزنیم. برای این افراد لازم است بگوییم که اگر پنل سر جایش است حداقل ضبط را در حالت خاموش بگذارند و سپس استارت بزنند.
  3. در فصل های متفاوت سال و در گرمای شدید یا سرما حواستان به پنل ضبط تان باشد. در این زمان ها 5 تا 10 دقیقه اول بعد از روشن شدن ماشین ضبط را روشن نکنید و اجازه دهید دمای ماشین متعادل شود. ضبط خودرو از قطعات الکتریکی زیادی درست شده اند که به دما حساس می باشند و از خرابی IC هم جلوگیری می شود.

عیب یابی خرابی ضبط ماشین

خرابی ضبط ماشین و نکاتی که نمی دانید

تمام لوازم های جانبی خودرو، اللخصوص وسایل الکتریکی تایم کارکرد مفیدشان مشخص است و در یک زمانی خراب می شوند. شما می توانید با رعایت نکات پیش پا افتاده اما مهم از خرابی ضبط ماشین تان جلوگیری کنید. اکثر مواقع دو دلیل عمده وجود دارد که صاحبان خودرو ها برای رفع آن پیش نصاب ها می روند که دلایل زیر است:

در این جور مواقع شما ضبط را روشن می کنید و صفحه نمایش روشن می شود اما صدایی خارج نمی شود. چند بار خاموش و روشن می کنید یا پنل را در می آورید اما مشکل حل نمی شود که باید به نصاب اطلاع دهید.

دو مورد هست که در این حالت باید بررسی شود یکی IC ضبط و دیگری بلندگوها. IC یک قطعه الکتریکی است که به دما حساس است و اگر بزرگ باشد بهتر است. IC بزرگ برای کیفیت صدای بهتر ضبط مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ایراد از IC باشد باید به تعمیر کار بدهید تا آن را برایتان تعویض کند.

بلندگوها را حتما چک کنید شاید آن ها اتصالی کرده اند یا ترکیدگی باند ها اتفاق افتاده باشد و باعث می شود که خروجی نداشته باشید. سیم کشی ضبط خودرو بسیار مهم است شاید قطعی رخ داده باشد و حواستان به آن نبوده است.

در این هنگام هر زمان صفحه نمایش را روشن دیدید اما صدای خروجی نداشت ضبط را خاموش کنید و پنل را در بیاورید. در اولین فرصت آن را به یک نصاب ماهر نشان دهید تا برایتان عیب یابی کند قبل از اینکه خسارت بیشتری ببینید.

  • ضبط ماشین کلا روشن نمی شود

خرابی ضبط ماشین و نکاتی که نمی دانید

اگر با این مشکل مواجه شدید و ماشین را روشن کردید و ضبط خاموش ماند . و همچنان با فشردن دکمه پاور ضبط روشن نشد به احتمال زیاد دچار اتصالی یا سوختن قطعات ضبط شده اید.

در خانواده خودروهای سایپا، مانند: تیبا، تیبا هاچ بک، کوئیک، پراید و پراید وانت، نمایشگر ساعتشان بر روی داشبورد و ضبط ماشین از یک ورودی برق استفاده می کنند. اگر در این حالت مشاهده کردید که نمایشگر ساعت خاموش است احتمالا فیوز سوخته است.

نکات تکمیلی

صدای ضبط صوتتان را زیر نظر بگیرید گاهی در ولوم بالا حس می کنید اصطلاحا از بلندگو ها صدای خرخر می آید. اگر از یک بلندگو باشد که آن هم پارگی دارد یا خراب است اما اگر در ولوم بالا از همه بلندگوها صدای غیر معقول خارج شد ایراد از پخش خودرو است که باید چک شود.

خرابی ضبط ماشین و نکاتی که نمی دانید

پنل ضبط تان را در آفتاب و در دمای بالا قرار ندهید و روی داشبورد نگذارید همان طور که پیش تر اشاره کردیم تمام قطعات الکتریکی است و در دمای بالا آسیب پذیرند.

در مکان هایی که پرز وجود دارد ضبط را قرار ندهید، به عنوان مثال آنها را در پشتی صندلی قرار ندهید و اگر می خواهید بگذارید تا از دید مخفی باشد آن را درون قاب بگذارید.

هر چند وقت یکبار پشت پنل را و جایی که پنل را بر روی آن تنظیم می کنید تمیز کنید تا خاک و پرز به داخل پنل نفوذ نکند.

پنل های جدا شونده دارای کنتاکت فلزی می باشد که به بدنه پخش وصل می شود. کنتاکت، برق را عبور می دهد تا باعث تبادل اطلاعات و خروجی شود.حواستان باشد که بین یک تا دو سال یکبار با مسواک و اسپری کنتاکت شور تمیز شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *