اهمیت گوش دادن به موسیقی در ماشین

اهمیت گوش دادن به موسیقی در ماشین

گوش دادن به موسیقی در ماشین یکی از راه کار ها برای تحمل ترافیک است. بسیاری از انسان ها موسیقی را برای فرار از چیزی گوش می دهند و از ویژگی های منحصر به فرد آن آگاهی ندارند. در این مقاله قصد داریم از اهمیت گوش دادن به موسیقی برایتان بگوییم.

دلایل گوش دادن به موسیقی در ماشین

محققان در مورد گوش دادن به موسیقی تحقیقاتی انجام داده اند و ثابت شده که همه آهنگ ها مناسب رانندگی نیستند. خیلی از آهنگ ها هیجانی هستند و با زیاد شدن هیجان در شخص راننده باعث می شوند او با ریسک تر رانندگی کند که این نوع موسیقی توصیه نمی شود.

بسیاری از آهنگ ها هم باعث آرامش خاطر و تمرکز بیشتر می شود که می توانید امنیت رانندگی را با آن تضمین کنید.گوش دادن به آهنگ یکی از روتین ترین کار هایی است که بعد از نشستن در ماشین انجام می دهیم و گاهی قبل از شروع رانندگی برای شنیدن آهنگ مورد علاقه تان اقدام می کنید.

اهمیت گوش دادن به موسیقی در ماشین

1.جلوگیری از خواب آلودگی در رانندگی

همیشه اول صبح حس خواب آلودگی بین مردم رایج است زیرا به دیر خوابیدن یا مهمانی های شبانه و شب نشستن های طولانی عادت دارند. شب دیر خوابیدن ها نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه باعث می شود نتوانید روزتان را با انرژی مثبتی شروع کنید.

نگران نباشید اگر خودرویتان مجهز به ضبط ماشین است با گوش دادن به موسیقی می توانید حس خواب آلودگیتان را کاملا بر طرف کنید و یک روز شاد را شروع کنید.

2.کوتاه تر جلوه دادن مسیر های طولانی

خیلی از افراد روزانه مجبور هستند مسافت های خیلی طولانی را طی کنند. بسیاری از شغل ها با رانندگی بین مسافت های طولانی شهری یا بین شهری انجام می شود. این افراد دو سوم تایم روزانه خود را در ماشین به سر می برند و راه های طولانی را طی می کنند.

تنهایی و مسافت زیاد خستگی را مضاعف می کند اما با گوش دادن به موسیقی در ماشین هایشان می توانند این مسیر را برای خود لذت بخش تر کنند.

3.تحمل ترافیک کلان شهر ها

ترافیک کلان شهر ها بسیار آزار دهنده است و شاغلین یا کودکان و حتی نو جوانان دبیرستانی یا دانشجو باید روزانه این مسیر را در رفت و آمد باشند. وقتی اتفاقی هر روز تکرار می شود باعث فرسودگی انسان می شود برای جلوگیری از این حالت بهتر است روز شلوغ و پر ترافیکتان را با آهنگ های مورد علاقه تان شروع کنید.

در این حالت چون روزانه به طور متوسط 2 ساعت یا بیشتر را در مسیر هستید می توانید با گوش دادن به موسیقی در ماشین یا گوش دادن به پادکست های آموزشی وقت خود را مدیریت کنید. مدیریت زمان تنها کاری است که در روز های پر ترافیک از دستتان بر می آید و چه چیزی بهتر از آموزش؟

اهمیت گوش دادن به موسیقی در ماشین

ویژگی های ضبط ماشین مناسب برای گوش دادن به موسیقی

برای راحتی کار و بهترین استفاده از تایم مرده تان نیاز است از یک ضبط ماشین با کیفیت استفاده کنید زیرا کیفیت صدا مهم است. در ادامه به چند مورد از ویژگی های یک ضبط ماشین خوب اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

·آی سی بزرگ

یک ضبط برای اینکه کیفیت صدای بهتری داشته باشد نیاز است که آی سی آن بزرگ باشد لطفا قبل از خرید این مورد را از فروشنده جویا شوید.

·هیت سینک بزرگ

هیت سینک هم باعث طول عمر ضبط ماشین می شود پس اگر می خواهید سالانه ضبط ماشینتان را عوض نکنید از بزرگ بودن هیت سینک آن مطلع شوید.

·داشتن پورت USB و AUX

برای راحتی اتصال ضبط ماشین باید حتما به پورت USB و AUX مجهز باشد تا بتوانید از فلش استفاده کنید. یا اگر شخصی در ماشینتان نشست و خواست او آهنگ بگذارد از طریق کابل بتواند لیست مورد علاقه آهنگ هایش را پلی کند.

·ضبط بلوتوث دار

بلوتوث آپشن خیلی مهمی است که از محبوبیت بالایی بین جوانان برخوردار است. کافی است یکبار گوشی هوشمندتان را با ضبط ماشینتان از طریق بلوتوث کانکت کنید. دیگر هر بار داخل ماشین شوید این ارتباط برقرار است و می توانید به راحتی هر فایل صوتی را که می خواهید پلی کنید.

AUX هم همین قابلیت را دارد اما دلایل متعددی هست که استفاده از AUX را سخت می کند. به عنوان مثال شخصی که عقب نشسته است کابل برای او کوتاه است اما با بلوتوث می تواند به راحتی کانکت شود و از گوش دادن به موسیقی در ماشین لذت ببرد.

خرابی کابل های AUX امری است که بسیار مشاهده می شود زیرا از دو سر دچار قعطی یا پارگی در سیم می شوند. و کابل ها ابزاری هستند که باعث شلوغی فضا می شوند پس اگر نباشند بهتر است.

اهمیت گوش دادن به موسیقی در ماشین

سخن پایانی

برای گوش دادن به موسیقی در ماشین وقت کافی را بگذارید و بهترین آهنگ ها را انتخاب کنید تا در مسیر دنبال آهنگ خاصی نگردید. نیاز نیست اگر 3 ساعت پشت فرمان هستید کل تایمتان را آهنگ گوش دهید.

گاهی تمرکز کردن و هوشمندانه رانندگی کردن را ترجیح دهید و از فضای اطراف و رفت و آمد آدم ها لذت ببرید. به محیط اطرافتان توجه کنید به زیبایی ها و زشتی ها به رنگ ها، نگذارید چیزی برایتان عادی شود.

برای گوش دادن به آهنگ هم در ابتدا از ضبط ماشین با کیفیت استفاده کنید تا دچار خرابی نشود که بد تر روی عصابتان برود تا آرامتان کند. اگر احساسی هستید و با آهنگ ها دچار حس های خاصی می شوید لطفاد پشت فرمان آهنگ های غمگین گوش ندهید. توصیه ما به شما این است که اگر دانشجو هستید یا از آهنگ های تکراری تان خسته شده اید کتاب های صوتی گوش دهید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *