بررسی انواع ردیاب شخصی و خودرو + ویژگی‌ها و کاربردها

بررسی انواع ردیاب شخصی و خودرو + ویژگی‌ها و کاربردها

بالا رفتن آمار سرقت سبب شده است تا شرکت‌های مختلف به دنبال ارائه راهکارهایی مناسب و کارا برای بالا بردن ایمنی خودرو باشند. نتیجه این تلاش‌ها منجر به تولید انواع ردیاب‌ شد. سرقت یکی از مشکلات بزرگ در جوامع امروزی است.

بر اساس آمار به دست آمده از مرکز آمار ایران و خبرگزاری‌های مختلف (مانند مهر و ایسنا) در هر سال به ازای هر 136 نفر یک سرقت اتفاق می‌افتد که 40 درصد از این سرقت‌ها، مربوط به سرقت خودرو است.

در سال 1400، 234363 مورد سرقت خودرو در کشور رخ داده است که این آمار نسبت به 5 سال گذشته حدود 7 درصد رشد داشته است. ردیاب‌ها قادر هستند تا موقعیت شخص و خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگری را به‌طور دقیق مشخص کنند از همین رو می‌توان، امنیت را تا حدود زیادی برقرار کرد.

در این مقاله از رادیومونتاژ قصد داریم تا در خصوص انواع ردیاب خودرو صحبت و شما را به‌طور کامل با آن‌ها آشنا کنیم. برای آشنایی با صفر تا صد انواع ردیاب (ردیاب شخصی و ردیاب خودرو) با ما تا انتها همراه باشید.

انواع ردیاب موجود در بازار کدام‌اند؟

حتما شما هم در فیلم‌های جیمز باند یا ماموریت غیر ممکن دیده‌اید که سوپر استار فیلم سریع یک شی به ماشین (یا در جیب) شخصیت منفی می‌چسباند. این شی اگر بمب نباشد، حتما ردیاب است.

در گذشته از ردیاب‌ها تنها برای موارد نظامی و جاسوسی استفاده می‌شد، اما امروزه استفاده از انواع ردیاب فراگیر شده است. در سال‌های اخیر ردیاب‌ها برای حفظ مال و جان افراد مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شما خیلی راحت و بدون نیاز به هیچ مجوزی می‌توانید از انواع ردیاب استفاده کنید (البته هنوز هم برای استفاده از برخی ردیاب‌ها به مجوز نیاز است).

ردیاب شخصی، ردیاب خودرو، ردیاب موتور سیکلت و ردیاب خودرو سنگین از جمله مهمترین انواع ردیاب هستند که در ادامه به‌طور کامل در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

1- ردیاب شخصی از مهم ترین انواع ردیاب:

یکی از مهم‌ترین انواع ردیاب موجود در بازار، ردیاب شخصی است. با استفاده از این ردیاب شما می‌توانید از موقعیت مکانی فرد مطلع شوید. ردیاب‌های شخصی معمولا کوچک و سبک وزن هستند و به راحتی درون کیف و جیب شخص مورد نظر قرار داده می‌شوند.

این ردیاب‌ها موقعیت لحظه‌ای فرد را به تلفن همراه کاربر یا اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن هوشمند او ارسال می‌کند. مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های ردیاب شخصی عبارتند از:

  1. معمولا ردیاب‌های شخصی دارای میکروفون هستند و شما می‌توانید مکالمات و صداهای محیطی را با استفاده از این ردیاب‌ها شنود کنید.
  2. ردیاب‌های شخصی دارای کلید یا دکمه تماس اضطراری (SOS) هستند. به این ترتیب اگر حادثه‌ای شخص مورد نظر را تهدید کند به راحتی با فشار دادن این کلید ردیاب، می‌توانید با پلیس یا فردی که شماره آن را قبلا ذخیره کرده‌اید، تماس بگیرد.
  3. ردیاب‌های شخصی سیم کارت خور هستند و از شبکه مخابراتی کشور برای ارسال موقعیت و سایر هشدارها استفاده می‌کند. به این ترتیب تا جایی که آنتن دهی وجود داشته باشد، امکان ارسال موقعیت مکانی و سایر هشدارها وجود دارد.
  4. ردیاب‌های شخصی دارای باتری داخلی قابل شارژ هستند. میزان شارژدهی این ردیاب‌ها تا حدود بسیار زیادی به برند سازنده ردیاب و ظرفیت باتری استفاده شده در ردیاب بستگی دارد. معمولا این ردیاب‌ها می‌توانند 3 تا 10 روز شارژدهی داشته باشند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ردیاب‌های شخصی کارایی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد. از این ردیاب‌ها می‌توان برای محافظت از کودکان و افراد سالمند (به ویژه افرادی که دچار آلزایمر هستند) استفاده کرد.

بررسی انواع ردیاب شخصی و خودرو + ویژگی‌ها و کاربردها

2- ردیاب خودرو از مهم‌ ترین انواع ردیاب

یکی دیگر از انواع ردیاب، ردیاب خودرو است. از ردیاب‌های خودرو به منظور افزایش ایمنی خودرو و جلوگیری از سرقت آن استفاده می‌شود. ردیاب‌های خودرو معمولا در دو مدل سیمی و آهنربایی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به‌طور مختصر هر کدام از این ردیاب‌ها را بررسی می‌کنیم.

ردیاب خودرو آهنربایی

ردیاب آهنربایی یکی از بهترین انواع ردیاب خودرو است. این ردیاب‌ها با استفاده از آهنرباهای بسیار قوی که در آن‌ها به کار رفته است، می‌توانند به هر سطح فلزی بچسبند.

ردیاب‌های آهنربایی باتری قابل شارژ دارند و برای نصب آن‌ها نیازی به دستکاری سیم کشی برق خودرو نیست، این مورد سبب شده است تا بسیاری از مردم به سراغ استفاده از آن‌ها بروند. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای ردیاب خودرو آهنربایی عبارتند از:

  1. آهنرباهای به کار رفته شده در ساختار این ردیاب‌های بسیار قوی هستند و به همین دلیل در اثر تکان‌های شدید از خودرو جدا نمی‌شوند.
  2. امکان نصب این ردیاب‌ها هم داخل و هم بیرون خودرو وجود دارد.
  3. نصب این ردیاب‌ها بسیار ساده است و برای نصب آن نیاز به هیچگونه تخصص و مهارت فنی وجود ندارد. تنها کاری که برای نصب این ردیاب‌ها باید انجام دهید، پیدا کردن یک نقطه امن و دور از چشم سارقان برای نصب است.

ردیاب خودرو سیمی از انواع ردیاب خودرو

از دیگر انواع ردیاب خودرو می‌توان به ردیاب سیمی اشاره کرد. ردیاب‌های سیمی همان ‌طوری که از نامشان مشخص است، با استفاده از سیم به باتری و سیم کشی خودروی شما وصل می‌شوند.

در بازار انواع ردیاب سیمی خودرو وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها ردیاب خودرو استیلاک مدل GT06 است. مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ردیاب خودرو سیمی عبارتند از:

  1. ردیاب‌های سیمی به سیستم برق‌کشی خودرو متصل می‌شوند و انرژی خود را از این طریق تامین می‌کنند. به همین دلیل دیگر لازم نیست تا نگران تمام شدن شارژ ردیاب باشید.
  2. معمولا ردیاب‌های سیمی نسبت به ردیاب‌های آهنربایی قیمت کمتری دارند.
  3. دقت ارسال موقعیت مکانی خودرو در این مدل ردیاب‌ها بسیار بالا است.

*‌ اگر قصد آشنایی با انواع ردیاب خودرو را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به مقاله ” انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آنها ” بزنید.

بررسی انواع ردیاب شخصی و خودرو + ویژگی‌ها و کاربردها

3- ردیاب خودرو سنگین

خودروهای سنگین مدام در جاده‌های بین شهری در حال تردد هستند، همان‌طور که می‌دانید جاده‌های خارج شهر امنیت به مراتب کمتری نسبت به جاده‌های درون شهری دارند. به واسطه اینکه خودروهای سنگین محموله‌های ارزشمند و گران قیمت را حمل می‌کنند، سارقان همیشه در کمین آن‌ها هستند و بحث امنیت خودروی سنگین بسیار حائز اهمیت است.

ردیاب خودرو سنگین بهترین وسیله برای افزایش امنیت خودرو سنگین است. از مهم‌ترین ویژگی‌ها، امکانات و مزایای استفاده از انواع ردیاب خودرو سنگین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. با وجود ردیاب اگر خودروی شما مورد سرقت قرار گیرد، پیدا کردن آن برای شما و پلیس بسیار راحت خواهد بود.
  2. مسیریابی برای خودرو سنگین بسیار مهم است. ردیاب به راننده کمک می‌کند تا مسیر بهتر و ایمن‌تری را برای حرکت و رسیدن به مقصد انتخاب کند.
  3. سرویس‌های دوره‌ای کمک می‌کند تا کارایی خودرو سنگین به بالاترین حد ممکن برسد. با استفاده از ردیاب شما می‌توانید از کیلومترهایی که خودرو پیموده است، مطلع شوید و سرویس‌های دوره‌ایی مانند تعویض لنت، تعویض روغن، لاستیک و .. را در مورد مقرر انجام دهید.
  4. با نصب ردیاب شما می‌توانید هر لحظه از موقعیت راننده مطلع شوید به این ترتیب تمرکز راننده در اثر تماس‌های مکرر به هم نمی‌ریزد و امکان تصادف به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

4- ردیاب موتور سیکلت:

استفاده از موتور سیکلت در شهرهای شلوغ و پرترافیک مانند تهران اجتناب ناپذیر است. موتور سیکلت‌ها امنیت پایین‌تری نسبت به خودرو دارند و سرقت آن‌ها کاری به مراتب راحت‌تر از سرقت خودرو است.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از سرقت موتور خود به سراغ استفاده از قفل‌ می‌روند اما این روش چندان موثر نیست و سارقان بدون دردسر آن را باز می‌کنند. اما راه چاره چیست؟ چاره کار استفاده از انواع ردیاب موتور سیکلت است. این ابزار بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت موتور است.

مهم ترین و اصلی‌ترین کاربرد ردیاب

بررسی انواع ردیاب شخصی و خودرو + ویژگی‌ها و کاربردها

همان‌طور که مشاهده می ‌کنید، در بازار انواع ردیاب وجود دارد. این ردیاب‌ها فارغ از نوع آن‌ها، دارای یک سری کاربردهای عمومی و مشترک هستند که در ادامه به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است.

  • انواع ردیاب خودرو (سنگین و سبک) به مالکان این امکان را می‌دهند تا خودروی خود را از راه دور خاموش کنند.
  • انواع ردیاب (ردیاب شخصی و ردیاب خودرو) می‌توانند هر لحظه موقعیت سوژه را ارسال کنند.
  • با استفاده از ردیاب شما می‌توانید مسیر حرکتی که توسط شخص یا خودرو طی شده است را مشاهده کنید.
  • امکان تشخیص سرعت حرکت سوژه با استفاده از ردیاب وجود دارد. برای مثال تصور کنید که شما برای خودروی سنگینی که مالک آن هستید، سرعت مجاز حرکتی تعیین کرده‌اید. به محض اینکه راننده از این سرعت تخطی کند، ردیاب شما را از موضوع آگاه می‌کند.
  • امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی برای ردیاب وجود دارد. برای مثال تصور کنید که برای کودک نا بالغ خود یک محدوده مجاز حرکتی تعریف کرده‌اید، به محض عبور کودک از این محدوده مجاز، شما از موضوع مطلع خواهید شد و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کنید.
  • ردیاب‌های خودرو هشدارهای مختلفی مانند باز بودن درب ماشین، روشن شدن خودرو، تصادف و .. را به روی تلفن شما ارسال خواهند کرد.
سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص انواع ردیاب (ردیاب شخصی و ردیاب خودرو) صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، استفاده از ردیاب‌ها مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت و یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت، همین ردیاب‌ها هستند.

اما آیا هر ردیابی مناسب است؟ برندهای بسیار زیادی اقدام به تولید انواع ردیاب کرده‌اند، اما واقعیت امر این است که همه آن‌ها از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار نیستند. اگر قصد تهیه ردیاب خودرو یا شخصی کارآمد دارید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ برندهای برتر و معتبر در زمینه تولید ردیاب بروید.

وینکا یکی از بهترین برندهای تولید کننده در زمینه تولید انواع ردیاب خودرو است. این برند ردیاب‌های خود را با کیفیت ساخت بالا و قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌کند و تمامی اقشار جامعه فارغ از هر سطح درآمدی می‌توانند به سراغ آن‌ها بروند.

اگر قصد خرید ردیاب برند وینکا را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که خرید خود را از فروشگاه اینصب که نمایندگی رسمی این برند است انجام دهید. در اینصب انواع ردیاب‌های شخصی و خودرو وجود دارد و شما می‌توانید، ردیاب مناسب خود را پیدا کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *