بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

استفاده از ردیاب خودرو، برای افرادی که به دنبال افزایش امنیت و کنترل بیشتر بر خودروهایشان هستند، بسیار مهم است. با استفاده از این فناوری پیشرفته، می‌توانید در هر لحظه مکان دقیق خودروی خود را رصد کنید و اطلاعات مربوط به سرعت، مسیر، وضعیت سوخت و سایر اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.

تنها کاری که باید بکنید، خرید یک ردیاب خودرو باکیفیت و یادگیری روش کار با ردیاب خودرو است. با این روش حتی لازم نیست نگران سرقت خودرو باشید، چراکه درصورت سرقت خودرو، گزارش‌های ردیاب، در کوتاه‌ترین زمان شما را به خودرو خود می‌رساند.

ما هم در این مقاله قصد داریم بهترین روش کار با ردیاب خودرو را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

آموزش روش کار با ردیاب خودرو

ردیاب، یک فناوری پیشرفته و یک سیستم امنیتی محبوب در سراسر جهان است. این سیستم، با کمک یک شبکه از ماهواره‌هایی که در مدار زمین قرار دارند کار می‌کند.

زمانی که خودرو به یک سیستم ردیاب مجهز می‌شود، سیگنال‌های ارسالی از ماهواره‌ها به دستگاه درون خودرو می‌رسند و توسط آن تجزیه‌و‌تحلیل می‌شوند. ردیاب با استفاده از این اطلاعات، می‌تواند موقعیت دقیق خودرو را در لحظه تعیین کند و آن را برروی نقشه نمایش دهد.

علاوه بر تعیین موقعیت، این سیستم قابلیت‌های دیگری نیز دارد. سرعت خودرو را نمایش می‌دهد، مسیریابی بهینه را فراهم می‌کند، اطلاعات ترافیک را به راننده ارائه می‌دهد و…

با این مقدمه کوتاه از طرز کار ردیاب، نوبت پرداختن به روش کار با ردیاب خودرو می‌رسد. ردیاب از یک بخش سخت‌افزاری و یک اپلیکیشن درست‌شده است.

یک ردیاب خودرو باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید

قبل از یاد گرفتن روش کار با ردیاب خودرو، باید روی خرید یک ردیاب باکیفیت و مناسب تمرکز کنید. سوال مهم اینجاست که یک ردیاب باکیفیت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

دقت بالا: یک ویژگی‌ اصلی برای ردیاب خودرو ، دقت مکان‌یابی آن است. ردیابی را انتخاب کنید، که دقت مکان‌یابی بالایی دارد.

روش کار ساده: یک ردیاب مناسب برای خودرو، باید نصب آسانی داشته باشد و استفاده از اپلیکیشن و قابلیت‌های آن هم باید ساده و آسان باشد.

عمرباتری مناسب: اگر از ردیاب مدل آهنربایی استفاده می‌کنید، مراقب عمر باتری آن باشید. هرچقدر عمر باتری ردیاب بیشتر باشد، بهتر است.

قابلیت های اضافی: ردیاب‌ها امکانات و قابلیت‌های اضافی دارند، که می‌تواند برای شما مفید باشد. به عنوان مثال، برخی از سیستم‌ها، امکان ارسال هشدارهای ترافیکی یا اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو (مانند سرعت، مصرف سوخت و غیره) را دارند و امکان کنترل از راه دور خودرو را به شما می‌دهند. قبل از خرید ردیاب، اطمینان حاصل کنید، که قابلیت‌های اضافی مورد‌نیاز شما را پشتیبانی می‌کند.

کیفیت ساخت: برای این مورد بهتر است به سراغ برندهای قدیمی و خوش‌سابقه مثل وینکا بروید. حتما قبل از خرید یک ردیاب مناسب برای خودرو، رضایت مشتریان و نظرات آن‌ها را درباره محصولی که استفاده می‌کنند، بررسی کنید.

بعد از انتخاب یک ردیاب مناسب، باید روش کار با ردیاب خودرو را به خوبی یاد بگیرید.

بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

نصب ردیاب خودرو چگونه است؟

روش نصب ردیاب خودرو آهنربایی و ردیاب خودرو سیمی، باهم متفاوت است.

ردیاب سیمی: روش کار با ردیاب خودرو سیمی ساده است. این ردیاب برای نصب و راه‌اندازی، نیاز به سیم‌کشی دارد. ازآنجایی‌که این ردیاب از مدل آهنربایی دقیق‌تر است، و نیازی به شارژ ندارد، از نمونه آهنربایی محبوب‌تر است. اگر شما هم یکی از مدل‌های ردیاب سیمی را ترجیح می‌دهید، باید دقت کنید که نصب این ردیاب را توسط یک نصاب حرفه‌ای انجام دهید.

ردیاب آهنربایی: نصب ردیاب آهنربایی هم ساده است. ابتدا جای مناسبی را برای چسباندن ردیاب انتخاب کنید که از دید و دسترس افراد خارج باشد. توصیه می‌شود، یک سطح فلزی و صاف و ترجیحا در زیر ماشین، گلگیرها یا سپر انتخاب کنید. روش کار با ردیاب خودرو به این صورت است که بعد از نصب ردیاب، سیم‌کارت همراه ردیاب را داخل آن قرار داده و فعال می‌کنید.

روش کار با ردیاب خودرو و اپلیکیشن آن

حالا نوبت یادگیری روش کار با اپلیکیشن ردیاب است.

مرحله اول: ابتدا اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. برای دانلود به صورت مجانی از گوگل‌پلی یا اپ استور استفاده کنید.

در مرحله دوم: ثبت‌نام حساب کاربری جدید را بزنید، اطلاعات را پر کنید و یک حساب کاربری شخصی بسازید.

مرحله سوم: از طریق حساب کاربری خود وارد‌شده و با فشردن (+) ردیاب را اضافه کنید. اگر از چند ردیاب استفاده می‌کنید، در این مرحله همه ردیاب‌ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم: از آنجایی‌که اپلیکیشن زدیاب به زبان فارسی است، خیلی راحت و از طریق منو عملیات مورد نظر را انجام دهید. به طور مثال: از طریق گزینه لیست دستگاه‌ها، ردیاب‌هایی که تعریف کرده‌اید را مشاهده کنید.

بعد از انتخاب ردیاب مورد نظر، از طریق گزینه موقعیت‌یابی، عملیات مکان‌یابی را آغاز کنید. هشدارهایی که برای شما ارسال‌شده است، را در قسمت اعلانات مشاهده کنید.

اگر با ردیاب یا اپلیکیشن مشکلی داشتید، از طریق گزینه پشتیبانی، یک تیکت ارسال کنید، تا پشتیبان در اسرع وقت برای حل مشکل، با شما تماس بگیرد. به علاوه در قسمت نوتیفیکیشن، شما می‌توانید مشخص کنید، که نوتیفیکیشن مربوط به هر مورد چطور برای شما ارسال شود.

 

بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

بخش تنظیمات در روش کار با ردیاب خودرو

 

در این قسمت تنظیمات سیم‌کارت، APN  و سرور را داریم. هرچند که بیشتر تنظیمات به صورت پیش‌فرض انجام‌شده است، اما این قسمت‌ها را بررسی کنید.

تنظیمات APN: به تنظیمات پیشنهادی اپراتور سیم‌کارت خود دقت کنید. برای روشن کردن GPRS، برای اپراتور همراه اول عبارت mcinet ,APN# و برای اپراتور  ایرانسل، عبارت  mtnirancell ,APN#  را به سیم‌کارت خود ارسال کنید. اگر عبارت OK برای شما ارسال شد، تنظیمات شما درست بوده است.

تنظیمات مربوط به سرور: در صورتیکه نیاز به تغییر سرور داشتید، عبارت PORT,DNS,1,SERVER را به سیم‌کارت دستگاه ارسال کنید. در این حالت، هم درصورت درست بودن عبارت OK، برای شما ارسال می‌شود.

تنظیم شماره‌های SOS: شماره‌های SOS شماره‌های پیش فرضی هستند، که دستگاه پیام‌ها و هشدارها را به آن ارسال می‌کند. اگر شماره ها را به ترتیب NO1، NO2 و .. درنظر بگیرید، برای ذخیره آن‌ها این عبارت را ارسال کنید:  SOS,A,NO1,NO2,NO3#

برقراری قابلیت شنود: قابلیت Id Caller دستگاه را روشن کنید. حالا با سیم‌کارت تماس بگیرید و 10 ثانیه صبر کنید، تا قابلیت شنود کابین برای شما فعال شود. این قابلیت تنها برای شماره‌های SOS وجود دارد.

بهترین روش کار با ردیاب خودرو چیست؟

در این مقاله، به روش کار با ردیاب خودرو پرداختیم، گفتیم که برای استفاده از مزیت‌های بی‌شمار ردیاب خودرو، ابتدا یک ردیاب باکیفیت را انتخاب کنید، سپس ردیاب را نصب‌کرده و ارتباط آن را با اپلیکیشن ردیاب برقرار کنید.

حالا تنظیمات لازم را به سادگی انجام دهید. برخی از این تنظیمات را هم برای شما مثال زدیم. امیدواریم که از این مقاله هم لذت برده باشید. درصورتی‌که هر سوالی درباره  انتخاب، خرید یا روش کار با ردیاب خودرو داشتید، با ما در تماس باشید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *