ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

می‌توان گفت که اصلی‌ترین و محبوب‌ترین آپشن هر خودرویی ضبط ماشین آن است. گوش دادن به موسیقی لذتی است که وصف کردن آن در قالب کلمات امکان پذیر نخواهد بود.

بسیاری از افراد عاشق گوش کردن به موسیقی در حین رانندگی هستند و اصلا انگیزه آن‌ها برای نشستن پشت فرمان نیز همین موضوع است. اما آیا همه‌ی پخش کننده‌های خودرو از نظر کیفیت در سطح برابری هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد؟ آیا همه آن‌ها قابلیت‌های یکسانی دارند؟ قطعا پاسخ به این سوال یک خیر قاطع است.

ضبط خودرو در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود که ضبط‌های پنل جدا و پنل ثابت از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به اهمیت تفاوت این دو نوع ضبط خودرو، در این مقاله از رادیو مونتاژ قصد داریم تا به مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت بپردازیم و شما را با ویژگی‌های هر کدام آشنا کنیم.

ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

بعد از کار در معدن قطعا سخت‌ترین کار دنیا خرید ضبط خودرو است. در هنگام خرید ضبط خودرو باید تمامی حواس خود را به کار بگیرید تا محصولی خریداری کنید که از همه لحاظ بهترین است.

از مواردی مانند توان خروجی ضبط صوت خودرو، تعداد پورت‌های ورودی، پشتیبانی از بلوتوث، برند تولید کننده ضبط خودرو و… که به سلامتی عبور کنید، نوبت به انتخاب قابلیت جدا شدن یا عدم جدا شدن پنل می‌رسد.

دوراهی انتخاب بین ضبط پنل جدا و پنل ثابت یکی از سخت‌ترین دوراهی‌های است که می‌تواند جلوی راه شما سبز شود. با توجه به اهمیت انتخاب نوع پنل در ادامه به‌‌طور کامل به مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت خواهیم پرداخت.

مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت از نظر طراحی

ضبط پنل ثابت همان‌طور که از نام آن مشخص است، دارای پنلی است که امکان جدا کردن آن برای شما وجود ندارد. در نقطه مقابل ضبط پنل ثابت، ضبط پنل جدا وجود دارد. در این مدل به راحتی می‌توان پنل ضبط را جدا و با خود حمل کرد.

این دو پنل از نظر ظاهری و امکانات هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و انتخاب بین پنل ثابت و جدا تا حدودی زیادی سلیقه‌ای است و نمی‌توان گفت که کدام نوع از این پنل‌ها از نظر طراحی به دیگری برتری دارد.

ضبط پنل جدا و پنل ثابت از نظر امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو پنل را رقم می‌زند. در مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت از نظر امنیت می‌توان ادعا کرد که امنیت ضبط پنل جدا بیشتر است. دلیل امنیت بیشتر ضبط پنل جدا نسبت به ضبط پنل ثابت این موضوع است که شما در هنگام خروج از ماشین می‌توانید آن را همراه خود ببرید و از سرقت آن جلوگیری کنید.

ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

مقایسه ضبط پنل ثابت و پنل جدا از نظر قیمت

در بازار انواع ضبط‌های پنل ثابت و پنل جدا وجود دارد که شما بسته به بودجه خود می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. ضبط‌هایی که پنل آن‌ها قابلیت جدا شدن دارند، معمولا قیمت بالاتری نسبت به ضبط‌های پنل ثابت دارند.

این موضوع می‌تواند به دلیل محبوبیت و تقاضای بیشتر ضبط پنل جدا در بازار باشد. اما این مورد به این معنی نیست که اختلاف قیمت بین ضبط‌های پنل جدا و پنل ثابت بسیار زیاد باشد. در مجموع می‌توان گفت که قیمت ضبط‌های پنل جدا مناسب است و شما با هر سطح از درآمد می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

طول عمر ضبط‌های پنل جدا و پنل ثابت

دلیل انجام مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت از نظر طول عمر، وجود یک باور در بین کاربران است. بسیاری از کاربران بر این باور هستند که طول عمر پنل‌های ضبط ثابت به مراتب از پنل جدا بیشتر است.

آن‌ها دلیل عمر کوتاه‌تر ضبط پنل جدا را جدا شدن‌های مکرر می‌دانند. ما این موضوع را نه تایید و نه رد می‌کنیم چرا که هنوز با چنین موردی برخورد نکرده‌ایم. نظر شما در این مورد چیست؟

لازم به ذکر است در ضبط‌های رادیو مونتاژ از قطعه الکتریکی به اسم هیت سینک استفاده می‌شود که جهت افزایش طول عمر است و این قطعه در همه مدل‌ها به کار رفته است.

مقایسه ضبط پنل ثابت و جدا از نظر انواع

 

با توجه به محبوبیت هر دو پنل در بین مردم، انواع مختلفی از ضبط‌های پنل ثابت و پنل جدا توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. رادیو مونتاژ که یکی از خوشنام‌ترین برندها در زمینه تولید و ساخت لوازم جانبی خودرو است، اقدام به تولید انواع مختلفی از ضبط‌های پنل ثابت و جدا کرده است که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • ضبط ماشین پنل ثابت:

رادیو مونتاژ انواع ضبط ماشین خود را در دو مدل تک و دو USB تولید و به بازار عرضه می‌کند. از جمله مهم‌ترین مدل‌های ضبط خودرو پنل ثابت رادیو مونتاژ با دو USB می‌توان به مدل‌های 3255U و 3257U اشاره کرد. این پنل‌ها علاوه بر دو عدد USB از کابل AUX و کارت خوان نیز پشتیبانی می‌کنند. تنوع ضبط ماشین پنل ثابت رادیو مونتاژ تک USB بیشتر است.

از جمله مهم‌ترین ضبط‌های پنل ثابت رادیو مونتاژ می‌توان به مواردی مانند ضبط ماشین رادیو مونتاژ مدل 5250، ضبط ماشین رادیو مونتاژ مدل 5258، ضبط ماشین رادیو مونتاژ مدل 5260 و ضبط رادیو مونتاژ مدل 8255 اشاره کرد.

  • ضبط ماشین پنل جدا:

ضبط‌های رادیو مونتاژ مدل 7257 و 7258 از نوع پنل جدا هستند. این پنل‌ها دارای پورت‌های USB و AUX است و امکان اتصال به ضبط با استفاده از بلوتوث نیز وجود دارد.

 

ضبط پنل جدا بخریم یا پنل ثابت؟

در این مقاله به‌طور کامل به مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت پرداختیم و شما را با تمامی تفاوت‌های این دو پنل آشنا کردیم. پنل جدا و ثابت از نظر کیفیت ساخت، امکانات، کیفیت صدای خروجی و .. با یکدیگر کاملا برابر هستند (البته در مدل‌های هم رده) و تنها سلیقه و نیازهای شما است که تعیین کننده نوع پنل خریداری شده است.

بسیاری از افراد نگران دزدیده شدن ضبط خودروی خود هستند، بهترین گزینه برای چنین افرادی، خرید ضبط پنل جدا شونده است. برخی از افراد هم حوصله حمل پنل ضبط ماشین را ندارند، برای چنین افرادی بهترین گزینه خرید ضبط پنل ثابت است.

ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر و مفید درباره تفاوت‌های انواع ضبط پنل ثابت و جدا صحبت کنیم. رادیو مونتاژ ضبط‌های پنل ثابت و جدا را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌کند، این ضبط‌ها از دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید تلفن‌های همراه خود را به این ضبط‌ها متصل کنید.

اگر در خصوص خرید و مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان رادیو مونتاژ تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *