لوکس ترین و شیک ترین مدل های درب پارکینگ

لوکس ترین و شیک ترین مدل های درب پارکینگ

مدل های درب پارکینگ انواع و اقسام متنوعی دارد که قصد ما این است در این مقاله چند مورد را به شما توضیح دهیم. بر حسب نیازتان و بودجه ای که در نظر گرفته اید و سبک نمای ساختمانیتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در نتیجه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ضرورت درب پارکینک

امروزه برای گرفتن مجوز ساخت حتما باید نقشه ساختمان شما دارای پارکینگ باشد. این طرح برای شلوغ نشدن کوچه ها و خیابان ها می باشد که با این همه حال هم باز شاهد کوچه ها و خیابان های پر از ماشین پارک شده هستیم.

در گذشته هر شخصی می خواست روبروی درب منزل خودش پارک کند. بعدها آپارتمان ها به مشکل خوردند زیرا نمی توانستند همگی جلوی در پارک کنند. وقتی خانه ای مهمان داشت اصولا سر جای پارک دعوا می شد. بسیاری از جر و بحث همسایه ها بخاطر دو متر جا برای پارک کردن خودرو بود.

یکی از اتفاقات خوب این بود پارکینگ ها به نقشه های مسکونی و تجاری اضافه شدند شاید خرج بیشتری داشته باشد اما استاندارد است. کاری است که باید از ابتدا انجام می شد و مردم این همه دغدغه را پشت سر نمی گذاشتن.

پس داشتن پارکینگ مزیت است و چیزی که نمای ساختمانتان را زیبا می کند مدل های درب پارکینگ ای است که انتخاب می کنید. اگر نمای ساختمان کلاسیک است درب پارکینگ مخصوص به خود را دارد و حتی نئو کلاسیک یا مدرن هم همینطور. پس با عجله درب پارکینگ را انتخاب نکنید در ابتدا آن را بشناسید سپس شیک ترین درب پارکینگ در اختیار شما خواهد بود.

انواع مدل های درب پارکینگ

طراح های ساختمانی معتقدند بهترین درب پارکینگ آن نیست که قیمت بیشتری دارد، آن دری است که از نظر سبکی با سبک خانه شما یکی باشد. انواع مدل های درب پارکینگ از انواع باز شدن تا سبک های مختلف به شرح زیر است، از جمله:

درب پارکینگ از جهت باز شدن مدل هایی دارد مثل: درب های ساده یا همان دو لنگه، درب تک لنگه، درب کر کره ای، درب های ریلی می باشند. از جهت سبکی مانند مدرن، نئو کلاسیک و کلاسیک و از نظر متریال هم چوبی و شیشه ای همچنین فلزی هستند.

  • درب پارکینگ مدرن

لوکس ترین و شیک ترین مدل های درب پارکینگ

همان طور که تا اینجا متوجه شدید درب ها در طرح و جنس ها متنوعی طراحی می شود. کاملا می توانید سبک سلیقه هر فردی را از درب پاکینگی که انتخاب کرده متوجه شوید. درب پارکینگ مدرن امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اصولا سبکی است که همه آن را می پسندند.

درب های مدرن سادگی و نظم خاصی دارند که امروزه طرفداران زیادی دارند که باید با ساختمان هارمونی خاصی داشته باشد. با توجه به گران شدن وسایل نقلیه باید از در های با امنیت بالا استفاده کنید.

برای منازل توصیه می کنیم که از درب پارکینگ مدرن استفاده کنید زیرا زیبایی خاصی دارد و تقریبا دیر از مد می افتد. اما اگر خانه شما کلاسیک و کاملا تجملاتی است از درهای بزرگ و کلاسیک استفاده کنید.

  • درب پارکینگ ریلی

درهای ریلی به دلایل خاصی استفاده می شوند اما عموما استفاده کردن از این نوع برای ساختمان های مسکونی توصیه نمی شود. در صورتی می توانید استفاده کنید که فضایی برای باز شدن درب نداشته باشید.

در های ریلی برای پارکینگ های خیلی بزرگ استفاده می شود که کار را برای نگهبان راحت تر کند زیرا در این حالت  در بر روی ریلی که بر روی زمین نصب شده حرکت می کند.

  • درب های کر کره ای (برقی)

لوکس ترین و شیک ترین مدل های درب پارکینگ

به در های کرکره ای یا همان برقی اصطلاحا رول آپ هم می گویند. این محصول تشکیل شده از نوارهای باریک فلزی می باشد که بر روی یکدیگر قرار می گیرند. نحوه کارکرد این نوع درب به این صورت است که با استفاده از یک موتور این قطعات را به صورت مدور دور هم می چرخاند تا مسیر کاملا باز شود.

این نوع درب هم از نظر ظاهری برای منزل مسکونی مناسب نیست مگر در شرایط اضطرار که واقعا فضایی را برای باز شدن درب پارکینگ خود ندارید. این نوع درب اصولا برای انبار ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد که از لحاظ ایمنی هم خیلی مورد تایید نمی باشند.

  • درب پارکینگ دو لنگه

لوکس ترین و شیک ترین مدل های درب پارکینگ

درب های پارکینگ دو لنگه قدمت زیادی دارند و اکثر خانه ها دو در دارند یک تک لنگه برای ورود / خروج و دو لنگه برای درب پارکینگ و ورود / خروج ماشین.

این درب ها را می توان فلزی چوبی و هر سبکی که دوست دارید طراحی کنید و برای ورودی استفاده کنید. در های دو لنگه اصولا ریموتی هستند که ورود و خروج ماشین سخت نباشد.

اما استفاده مداوم از ریموت ها خسته کننده است و همیشه مشکلاتی به همراه دارد از جمله:

  1. تمام شدن باطری ریموت
  2. خراب شدن ریموت ها
  3. گم شدن ریموت

و شایع ترین مشکل هم گم شدن ریموت می باشد. می توانید با یک محصول جدید خودتان را از شر مشکلات ریموت پارکینگ نجات دهید و از یک ریموت نوربالا استفاده کنید. ریموت نور بالا بسیار کاربردی است و نحوه کار کرد آن با فشردن نور بالای خودرو شما می باشد.

می توانید با استفاده از این ریموت به 4 درب کد شوید و بدون اینکه از خودروی خو پیاده شوید با فشردن نور بالا درب پارکینک منزل، محل کار، ویلای شخصی و … را باز کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *