بررسی علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

بررسی علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین تورو به اینجا کشونده تا این مطلبو بخونی؟ جای درستی اومدی.

حتما تا بحال برای شما پیش آمده است که تنظیمات دزدگیر خودرویتان یکباره بهم بریزد.  صدای آژیرش قطع نشود و همه را عصبی کند. احتمالا در اکثر مواقع این اتفاق افتاده که یک دفعه صدای دزدگیر قطع شود.

در آن لحظه هیچ کاری از دستتان بر نمی آاید. تجربه کردن این حالت ها بسیار کلافه کننده می باشد. داشتن کلافگی دلیلی دارد آن هم ندانستن دلیل بوجود آمدن این مشکل می باشد.

در ابتدا شما را با سیستم دزدگیر ماشین آشنا می کنیم و در نهایت تمامی موارد بالا را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه کارکرد سیستم دزدگیر خودرو

دزدگیر ماشین در دو نوع ساده و تصویری تولید می شود. دزدگیر های ساده همانطور که از نامشان پیداست دارای ریموت های ساده ای می باشند. نوع اطلاع رسانی این دزدگیر ها از طریق صدای آژیر می باشد. دزدگیر های تصویری دارای دو ریموت تصویری یا تک ریموت ساده و تک ریموت تصویری هستند. نوع ریموت ها در هزینه دزدگیر تاثیر است.

دزدگیر های تصویری علاوه بر صدای آژیر از طریق ویبره و زنگ خور بودن ریموت اطلاع رسانی می کنند.

بعد از نصب دزدگیر کوچکترین برخوردی با خودرویتان باعث به صدا در آمدن آژیر و اطلاع رسانی از آن است. برای باز کردن درب خودرو با فشردن دکمه در باز می شود.

می توانید از پمپ صندوق پران، شیشه بالابر و چشمی آلتراسونیک جهت راحتی و امنیت بیشتر خودرو استفاده کنید. دزدگیر ها اصولا خروجی هایی جهت اتصال به پمپ صندوق پران، شیشه بالابر و چشمی آلتراسونیک دارند.

حالا که اطلاعاتی در مورد دزدگیر ها دارید بهتر است از علت های قطع شدن صدای دزدگیر ماشین سر در بیاورید.

دلایل مورد بررسی قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

علت قطع شدن صدای دزدگیر تنها یک دلیل نیست و دلایل متعددی دارد که باید همه آن ها را چک کنید. اگر از مسائل فنی سر در می آورید که خودتان چک کنید در غیر اینصورت حتما از نصاب مربوطه کمک بگیرید.

همانطور که می دانید دلایل متعددی وجود دارد که همه آن ها در این مقاله نمی گنجد پس به بررسی شایع ترین دلایل از دید کاربران می پردازیم که عبارتند از:

  • منبع تغذیه دزدگیر

باطری ماشین نقش مهمی را ایفا می کند و خوابیدن آن بسیار باعث آزار صاحب خودرو می شود. در مواردی پیش آمده که دزدگیر به دلیل نداشتن منبع تغذیه مناسب کارکرد درستی نداشته باشد.

حتما باطری ماشین خود را هر دو سال یکبار تعویض کنید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید. نه تنها برای دزدگیر بلکه در فصل سرد سال باطری ضعیف قطعا از کار می افتد و برای شما آزار دهنده می شود.

  • سیم بندی خودرو

بررسی علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

برای اطلاع رسانی هشدار، اولین مرحله صدای آژیر است. برای اینکه صدای آژیر به گوشتان برسد از یک سیم استفاده می شود که از کیت اصلی دزدگیر تا آژیر ادامه دارد. وقتی صدای دزدگیر قطع می شود حتما سیم بندی را چک کنید شاید جایی قطعی دارد.

در این مرحله از یک نصاب ماهر کمک بگیرید و در ابتدا برای نصب دزدگیر هم باید این کار را می کردید. زیرا برای نصب دستگاه هایی که به برق خودرو متصل می شوند نباید سهل انگاری صورت بگیرد.

  • کیت اصلی دزدگیر

بررسی کیت اصلی دزدگیر کار شما نمی باشد و اگر در دو مورد قبلی اختلالی نباشد حتما باید کیت بررسی شود. شاید قطعه ای درون کیت باشد که از کار افتاده باشد و نیاز به تعویض آن قطعه وجود داشته باشد.

از جایی که دزدگیر را خریده اید پرس و جو کنید. آن ها بخشی به اسم تعمیرات دارند که آن قطعه را برای شما درست خواهند کرد.

چند ایراد دیگر که باعث کار نکردن دزدگیر می شود

بررسی علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

  1. آنتن ریموت دزدگیر را بررسی کنید زیرا یکی از دلایل کار نکردن دزدگیر ماشین آنتن است.
  2. فیوز دزدگیر چک شود، البته که فیوز دزدگیرها معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند و معمولا دیر خراب می شوند.
  3. باطری ریموت دزدگیرتان از پیش پا افتاده ترین مواردی است که باید چک شود. همیشه مورد بی توجهی دیگران قرار می گیرد اما مهم است.
  4. در صورتی که قفل مرکزی ماشین هم دچار مشکل شود متعاقبا دزدگیر خودرو هم دچار مشکل می شود.
  5. مشکلات سخت افزاری هم می تواند دلایل کار نکردن دزدگیر خودرو باشد. شکستن قطعات الکترونیکی شامل آن می شود و برای تعمیر آن باید لحیم کاری هم بلد باشید.
سخن پایانی
  • در این مقاله سعی کردیم علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین و همچنین دلایل کار نکردن دزدگیر ماشین را مورد بررسی قرار دهیم. مواردی که ذکر شد عموما شایع ترین مواردی بود که پیش آمده است. به احتمال 80 درصد مشکل شما هم یکی از همین دلایل است ولی اگر نبود قطعا دلایلی دیگر هم همچون ست نبودن ریموت ها با ماشین و یا مشکلات این چنینی می باشد.
  • در هنگام خرید دزدگیر از مرکزی که خرید می کنید حتما از مترلیال دستگاه مطمئن شوید، از لحاظ خدمات پشتیبانی و تعمیرات آن مجموعه مطمئن شوید. برای داشتن خرید امن و خیالی راحت این موارد الزامی است.
  • برای نصب دزدگیر ماشین یا ردیاب خودرو اصلا کارتان را دست هرکسی نسپارید. نصب اینجور لوازم الکترونیکی نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد. نصاب های حرفه ای برای خودروهای زیادی نصب داشته اند پس قلق هر ماشینی را هم بلد هستند و این به نصب بهتر برای شما کمک می کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *