خودرو

ویژگی های مانیتور خودرو

هر اتومبیل دارای تعریف کلی و مشخصات اصلی می باشد که شامل چرخ، اتاق، صندلی، فرمان، پیشرانه جهت تامین نیروی حرکتی، سیستم تعلیق و بخش های ایمنی می باشد که در تمام خودرو های حال حاضر بصورت استاندارد و تعریف شده وجود دارد که تولید کنندگان بصورت پیش فرض تلاش دارند به منظور کاهش هزینه های تولید و حضور رقابتی در بازار داغ خودرو تا جای ممکن از نصب بخش های غیر ضروری و تعریف نشده در خودرو بکاهند تا با جلب نظر خریداران محصول خود را با میانگین پایینتر قیمت نسبت به رقبا عرضه نمایند.

ویژگی های مانیتور خودرو
ویژگی های مانیتور خودرو

البته یادآور می شویم با گذشت زمان سطح استاندارد ها بالا رفته و بر توقع خریداران افزوده شده است. به این شکل که در حال حاضر برخی از بخش های غیر مهم و آپشن در گذشته به عنوان بخش همراه و مکمل امکانات همراه خودرو عرضه می گردند مانند شیشه بالابر برقی  که در گذشته به عنوان یکی از امکانات ماشین های لوکس عرضه می شد ولی در حال حاضر در اکثر تولیدات خودرو دیده می شود.

بخش دیگری در وسایل نقلیه، خصوصا خودرو های سواری وجود دارد که به انتخاب خریدار بر روی ماشین نصب می گردد و یا به عنوان بخش های انتخابی خودرو  (Car Options) به عنوان مزیتی نسبت به اتومبیل در حالت عادی بر روی آن قرار میگیرد که نمایشگر تصویری و یا مانیتور خودرو نام دارد.

انواع مانیتور خودرو

مانیتور خودرو نمایشگر تصویری با قابلیت لمسی (Touch Screen) و یا کنترل از طریق دکمه می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد. کیفیت تصویر مانیتور خودرو نیز در بررسی مشخصات فنی آن بسیار مهم و از فاکتور های تاثیر گذار بر ارزش  Car Screen  می باشد دارای کیفیت هایی معادل SD / HD / FHD / F4 می باشد.

ابعاد مانیتور ماشین

ابعاد و اشکال هندسی مانیتور ها بر اساس نوع داشبورد خودرو های مربوطه می باشد که ممکن است مربع و یا مستطیلی شکل و یا حتی قدری نامتعارف باشد. مانیتور تسلایی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین سبک هندسی در سایز نمایشگر های تصویری بزرگ خودرو می باشد که برگرفته از خودرو های الکتریکی Tesla Electric Cars است و بیشتر در برای ماشین های با داشبورد بزرگ عرضه می گردد.

ویژگی های مانیتور خودرو
ویژگی های مانیتور خودرو

ساختار ظاهری

در بسیاری موارد پخش تصویری به همراه قاب دور و بخش های اطرافش عرضه میگردد تا کاربر و یا (تکنیسین نصب) Car Monitor به علت تغییر در این قسمت داشبورد بدون ایجاد مشکل در عدم هماهنگی بخش تصویری جدید کل مجموعه اطراف آن مانند دربچه هواکش و دکمه های آنالوگ را به یکباره و به راحتی تعویض نماید.

جنس مانیتور های ماشین شامل نمونه های زیر می شود:

TFT

IPS LCD

PLS LCD

LED

OLED

سیستم عامل مانیتور خودرو

عامل نرم افزاری (Operating System) مانیتور ماشین از توسعه دهندگان متنوعی وجود دارد ولی بصورت کلی دو سیستم عامل بیشترین تاثیر و محبوبیت را در بازار و همچنین تولید کنندگان مانیتور اتومبیل داشته اند که شامل موارد زیر می شود:

سیستم عامل اندروید / Android

که در هماهنگی با بسیاری از گوشی های موبایل بوده و از پشتیبانی گسترده نرم افزاری و اپلیکیشن های مربوطه برخوردار و امکان بروز رسانی App ها با استفاده از اینترنت وجود دارد. رابط کاربری (UI) در مانیتور اندروید خودرو کاملا مشابه با تلفن همراه اندروید و بسیار روان با دسترسی آسان به محیط های نرم افزاری و اپلیکیشن ها  می باشد.

ویژگی های مانیتور خودرو
ویژگی های مانیتور خودرو

سیستم عامل ویندوز / Windows

که قدری قدیمی تر و ساختار سخت افزاری نسبتا ساده تری دارند.

بسیاری از مانیتور های ماشین ویندوز استقبال می نمایند زیرا دارای سطح قیمت پایین تر و در صورت تمایل به استفاده های معمول روزانه کاملا بازدهی مطلوبی دارند.

از معایب مانیتور های ویندوز می توان به مشخصات پایین تر سخت افزاری و محدودیت بیشتر اپلیکیشن ها در مقایسه با اندروید همچنین نبود حافظه داخلی اشاره نمود.

لازم به ذکر است دو سیستم پخش تصویری اندروید و ویندوز از حیث ظاهر لزوما متفاوت نبوده و امکان شباهت ۱۰۰% ظاهری در دو مانیتور برای خودروی مشخص وجود دارد.

جهت اطلاع از نوع عامل نرم افزاری نیاز به مطالعه اطلاعات فنی روی دستگاه و یا جعبه آن و یا روشن نمودن Car Screen می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *