کارهایی که بعد از خرید ماشین صفر باید انجام بدید

کارهایی که بعد از خرید ماشین صفر باید انجام بدید

خرید ماشین صفر لذت های زیادی به همراه دارد، مثل لباس عروس تن پوش اول که برای خانم ها به شدت مهم است. خودرو صفر کیلومتر از روز اول دست صاحب اصلی آن است و یک حس مالکیت تمام و عیار نسبت به آن دارد. می توانند هر مدلی که دوستدارند خودروی خود را شخصی سازی کنند.

اقدامات مهم پس از خرید ماشین صفر

بعد از تحویل ماشین صفر کیلومتر کارهایی لازم است که باید انجام دهید و عده ای آن را نمی دانند. بسیاری از مردم بر این باورند که خودرو نو نمی تواند هیچ مشکلی داشته باشد، در حالیکه طبق آمار تعداد قابل توجهی از خودرو ها حتی از نظر آلایندگی هم دچار مشکل هستند و باید در همان ابتدا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

کارهایی که بعد از خرید ماشین صفر باید انجام بدید

نگران نباشید ما در این مطلب کارهای لازم را برایتان به اختصار توضیح می دهیم که عبارتند از:

1.حفظ امنیت خودرو

خرید ماشین صفر مزایای زیادی دارد اما تا ماشین را از همه جهت دلخواه کنید کمی زمان می برد و نیاز به صرف هزینه می باشد. با توجه به آمار سرقت خودرو و پیدا نشدن آن تا مدت ها نیاز است که حتما ماشینتان را به ردیاب خودرو مجهز کنید. ردیاب از این جهت عنوان شد که خدایی نکرده اگر مورد خسارت واقع شدید با موقعیت یابی آنی می توانید خودرو را پیدا کنید.

یکی از دلایلی که باعث شده تا ردیاب ها محبوب شوند همین پیدا کردن به سرعت خودرو بعد از سرقت می باشد. فرض کنید یک ماه خودرو را پیدا نکنید و بعد از یک ماه در بیابان فقط بدنه خودرو را می توانید تحویل بگیرید. پس قبل از اتفاقات ناگوار جلوی آن را بگیرید.

2.خرید روکش صندلی

در هنگام تحویل گرفتن خودرو صفر روکش صندلی ها فابریک هستند و روی آن ها کاور پلاستیکی وجود دارد. با وجود کاور پلاستیکی نمی توان در خودرو به راحتی سر کرد و از آنجایی که ماشین نو می باشد دلتان نمی آید آن ها را باز کنید.

اما صدای پلاستیک و نشستن طولانی مدت و تکیه بر پلاستیک باعث بوجود آمدن آلرژی و حساسیت های پوستی می شود. در فصل تابستان هم که اصلا قابل تحمل نیست.

برای نو ماندن و خراب نشدن روکش فابریک در اسرع وقت برای آن روکش صندلی مناسب و زیبایی را تهیه کنید. با این کار هم ماشینتان زیبا تر بنظر می رسد هم با صرف اندکی هزینه باعث نو ماندن روکش فابریک می شوید.

3.خرید لوازم جانبی و تزئینی

کارهایی که بعد از خرید ماشین صفر باید انجام بدید

با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید خرید هایتان را اولویت بندی کنید تا هزینه هایتان کنترل شده باشد. خرید ماشین صفر نیاز به مراحل تکمیلی دارد تا خودرو شما تمام و کمال شود. خودرو نو، مثل خانه نو سازی است که باید به آن رسیدگی بیشتری بکنید تا زیبایی خود را نشان دهد.

خرید لوازمی همچون دزدگیر ماشین و ضبط ماشین به شما توصیه می شود. ضبط ماشین برای تمام لحظاتی که شما در ماشین هستید مناسب است.

تحمل ترافیک را برایتان راحت تر می کند، می توانید از طریق بلوتوث به آن متصل شوید و پادکست های مورد علاقه تان را گوش دهید. خیلی ها از این شرایط برای مطالب آموزشی و تحصیلی خود استفاده می کنند و نمی گذارند وقتشان به بطالت بگذرد.

چک کردن موارد مهم در خرید ماشین صفر

هنگامی که ماشین خود را تحویل می گیرید نیاز است که یک سری نکات را رعایت کنید و از بابت آن ها خیالتان راحت شود. مسائلی مانند:

مدارک خودرو

هرگونه مدارکی از جمله کارت ماشین، کارت سوخت، کارت گارانتی، کارت طلایی و … را با دقت بررسی کنید. با داشتن کارت طلایی و گارانتی می توانید اگر ماشینتان دچار مشکل شد با استفاده از این کارت ها قطعات آن را تعویض کنید. تمامی مدارک را با مشخصات خود چک کنید تا بعدا متوجه اشتباهی نشوید.

دقت کنید که مدارک خودرو معمولا تا سه هفته بعد از آن باید به دست شما برسد در غیر اینصورت حتما برای گرفتن مدارک اقدام و پیگیری کنید.

بررسی رنگ و موتور

دقت به نکات فنی و ظاهری ماشین بسیار مهم است. آیا شما خودروی درستی را تحویل گرفته اید؟ رنگ ماشین با رنگ انتخابی شما درست است؟ ماشین را روشن کنید در صورت نیاز از یک کارشناس ماهر کمک بگیرید تا به شما در سالم بودن ماشین کمک کند.

در صورت وجود مغایرت و یا خرابی در هر قطعه ای به شرکت مربوطه اطلاع دهید و از آن ها حتما پیگیر کارتان باشید.

کارهایی که بعد از خرید ماشین صفر باید انجام بدید

بیمه کردن ماشین اقدامی مهم بعد از خرید ماشین صفر

از همان ابتدا ماشین خود را بیمه کنید. حوادث گوناگونی همیشه در حال اتفاق است. این حوادث همیشه برای دیگران نمی افتد گاهی گریبان گیر خودتان می شود. همیشه جمله پیشگیری بهتر از درمان است را سر لوحه کارتان قرار دهید تا آسودگی خاطر در امور خود داشته باشید.

با خواندن این نکات از خرید ماشین صفر پشیمان نشوید شما هر ماشینی را که بخرید هیچ وقت بی نقص و کامل نیست. اصولا بعد از خرید هر خودرویی باید آن را شخصی سازی کنید تا با معیار های انتخابی شما یکی شود. گاهی ماشینی می خرید که به شدت او را اسپرت کرده اند اما مورد پسند شما نیست، پس از وقت صرف کردن برای ماشین دلخواهتان فرار نکنید.

فرقی نمی کند ماشین نو باشد یا دست دوم باید بیمه بدنه داشته باشد. مهم نیست خودرو شما صفر است یا کارکرده باید برای حفظ امنیت آن از لوازمی مانند ردیاب خودرو، دزدگیر ماشین، قفل فرمان و پدال استفاده کنید. پس سخت نگیرید و با برنامه ریزی مناسب بهترین ها را برای خود و ماشینتان بسازید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *