گام های مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

گام های مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

سفر لذت بخش می خوای؟ همه برای تعطیلات نوروزی برنامه سفر می چینن. کلا تعطیلات برای سفر رفتن مناسبه چون کارمندا نیاز به مرخصی گرفتن ندارن و اکثر مشاغل هم تو این روزا دوستدارن استراحت کنند.

مکان های تفریحی هم که الحمدالله تو ایران زیاد داریم. شمال ایران تا جنوب ایران پر از مناطقی هست که هنوز بکره و پراز قشنگی از کویر بگیر تا دریا و جنگل.

لزومی نداره حتما برای سفر جاهای تکراری برید یا جای همیشگیتون می تونید این بار جور دیگه ای برنامه بریزید که سفر رو براتون لذت بخش تر بکنه از جمله اقدامات زیر:

کارهای پیشنهادی برای یک سفر لذت بخش

برنامه ریزی کردن نه تنها در کل زندگی خوب و موثره بلکه قبل از سفر خیلی بکارتون میاد. در نتیجه اونو دست کم نگیرید و حسابی بشینید و برای بخش بخش سفر برنامه بچینید. چند گام مهم هست که به شرح زیره:

1.انتخاب بهترین مکان تفریحی

لزوما بهترین مکان تفریحی، گرون ترین مکان نیست. برای سفر قبل از اینکه ساکتون رو ببندید باید یه مکان مناسب رو با توجه به فصلی که توش هستید انتخاب کنید. پس با یه سرچ ساده تو گوگل بهترین مکان های سیاحتی زیارتی داخل و خارج رو بررسی کنید.

شاید قصدتون این باشه همسرتون رو سورپرایز کنید و بخواهید یه جای رمانتیک و عاشقانه ببریدش. شاید هم با ی اکیپ دوستانه تصمیم به سفر دارید بهتره به کمپ های اقامتی فکر کنید و از بازی ها و تفریح های شبانه و دورهمیش لذت ببرید.

گام های مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

پس انتخاب مقصد در اولویت است.

2.انتخاب بهترین همراه

بسیاری از افراد انتخاب یک همراه خوب و همسفر خوب را سرسری می گیرند. در صورتی که چون تمام تایم را با همسفرتان خواهد بود لذا بهترین و خوش سفرترین مورد را انتخاب کنید. البته ای به شرطی است که خودتان هم خوش سفر باشید و اخم راه نیاندازید.

از قدیم گفتن آدما رو دو جا میشه شناخت یکی توی سفر یکی زیر یک سقف. پس با انتخاب درست باعث شو ک سفر لذت بخشی رو تجربه کنی.

خیلی ها هم ترجیح می دهند که مواقعی از سال رو تنها سفر کنند و از طبیعت بکر به تنهایی لذت ببرند. در هر صورت ما برای شما آرزوی سفری امن و پر از خاطره های شیرین را آرزومندیم.

3.نحوه مسافرت و برآورد هزینه های آن

برای انتخاب این مورد اگر تنها باشید زیاد دچار چلش نمی شوید زیرا با دقت به مکان مسافرتی تان متوجه می شوید که با چه وسیله نقلیه ای راحت ترید. گاهی از ترافیک های روزانه ای که در زندگی شهری داشته اید خسته شده اید و ترجیح می دهید که با تور سفر کنید و 0 تا 100 سفرتان را به ان ها بسپارید. گاهی مسیری که انتخاب میکنید را بلد نیستید.

به طور مثال ویر گردی می خواهید اما می دانید کویر جایی است که قلق های خاص خود را دارد و نمی توان تنهایی به آن سفر کرد مگر اینکه کار بلد و خبره باشید. در این مواقع تورهای مسافرتی بهترن انتخاب برای خاطره انگیر تر کردن سفرتان می باشند.

برای سفرهای خارج از کشور هوایی رفتن به نفع شماست. زیرا می توانید از مقصد لذت بیش تری ببرید ولی گاهی همان را هم می توانید زمینی بروید و از مسیر لذت ببرید. مهم خوشنودی شماست ولاغیر.

اگر قصد سفر با ماشین شخصیتان را دارید دو چیز را حتما مورد توجه قرار دهید:

چک آپ فنی ماشین

داشتن ضبط ماشین مناسب

سفر با خودرو را نمی توان بدون ضبط ماشین سپری کرد. خیلی از جاده ها آهنگ مخصوص خود را دارند. در نتیجه هر راهی را انتخاب کنید باید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید باشد تا در طول سفر دچار استرس مالی نباشید.

4.تفریحات داخلی سفر را در نظر بگیرید

گام های مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

اگر لب ساحل می روید یا در دل کویر نشسته اید حتما آتشی بر پا کنید و از سیاهی شب همراه با سرخی آتش خاطره سازی کنید. دور همی ها کنار آتش بسیار بیاد ماندنی هستند و می توانند پر رنگ ترین خاطرات شما باشند. در نظر داشته باشید در کنار آتش می توانید گروهی خوش بگذرانیدد و به ترتیب بخوانید یا گیتار بزنید. یا حتی می توانید با چند سیب زمینی شبتان را خوشمزه تر کنید.

بازی های گروهی را قبل از سفر سرچ کنید و اگر ابزاری نیاز دارد آن را همراه خود ببرید. بازی هایی مثل مافیا و ادا بازی یا همان پانتومیم ابزار خاصی نمی خواهد اما افراد پایه ای می خواهد.

گام های مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

5.بار و بندیل تان را ببندید

  • آخرین مرحله اما مهم ترین مرحله بستن چمدان است. اگر سفر با ماشین دارید حتما برای مسیرتان نوشیدنی ها و میوه بردارید.
  • با توجه به فصل و جایی که قرار است بروید لباس مناسبی بردارید و گول ظاهر محل زندگیتان را نخورید.
  • همیشه برای خوابتان لحاف و لوازم خودتان را ببرید تا با خیال راحت تری بخوابید.
  • لوازم بهداشتی را فراموش نکنید و حتما حوله و مسواک را ببرید.
  • لوازم تفریح تان را جا نگذارید
  • اگر قصد رفتن به جنگل دارید حتما سیخ و ذغال تهیه کنید

چمدان بستن و راهی سفر شدن کار مهمی است زیرا وقتی ساک را باز می کنید نگویید آخ فلان چیز را جا گذاشتم. حواستان به همه چیز باشد. مدارک تان، روزرو جا و بلیط را فراموش نکنید. سفر لذت بخش را برای شما آرزو داریم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *