نیسان

امکانات رفاهی مسیریابی ، سطح کیفیت موسیقی و یا موارد سرگرم کننده مانند اجرای تلویزیون در داخل خودرو بسیاری را به فکر خرید مانیتور فابریک خودرو انداخته است.
این دستگاه که با نام های ضبط تصویری خودرو ، مولتی مدیا ، مانیتور اندروید ماشین و … نیز شناخته میشود از تنوع بالایی برخوردار میباشد.
در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به انواع مدل های پخش موجود در بازار انداخته تا بتوانید بهترین گزینه را برای ماشین خود انتخاب و نصب کنید.

خودرو این وسیله جدا نشدنی از زندگی روزمره ، به طور پیوسته همگام با پیشرفت تکنولوژی در حال به روز شدن و ارتقا به سطح نیازهای تمام نشدنی ماست.
سیستم صوتی و تصویری ماشین نیز یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی میباشد که نسبت به قیمت ،آپشن ها و طراحی تولید کننده به سبک های متنوعی به بازار عرضه شده است.
اما قابلیتهایی چون مسیریابی موجب شده تا یک ضبط صوتی به تنهایی کافی نبوده و نیاز به یک مولتی مدیا فابریک با نمایشگر احساس شود.

از سویی هزینه بالای نمایشگر باعث شده تا خودرو های داخلی و بسیاری از خودرو های خارجی موجود در کشور ما به صورت فابریک از کارخانه فاقد آن باشند.
لازم است تا برای در اختیار داشتن مدلی چون مانیتور اندروید ماشین هزینه ای را جداگانه پرداخت و نصب کنید.
محبوب ترین مدل ضبط تصویری خودرو عموما بر روی کنسول راه اندازی میشود اما در معدودی از مدلها طراحی هایی برای نصب روی سقف کابین نیز موجود است.

نیسان

خرید پخش فابریک اندروید یا ویندوز ؟؟؟

همانطور که در خرید هر دستگاه هوشمندی ،سیستم عامل به کار رفته در آن بسیار حائز اهمیت میباشد، خرید مولتی مدیا فابریک ماشین نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در واقع نوع سیستم عامل تعیین میکند که با نصب این دستگاه چه ویژگی هایی در اختیار شما قرار میگیرد.
مدل های قدیمی تر مانیتور فابریک خودرو از سیستم عامل ویندوز استفاده میکردند که عموما دارای نمایشگری کوچک و دکمه دار با قابلیت اجرای دیسک cd/dvd هستند.

در مقایسه با مانیتور اندروید ماشین میتوان این دستگاه ها را یک پخش تصویری ساده محسوب کرد که از هزینه ای پایینتر برخوردار هستند.
نمایشگر ضبط تصویری خودرو ویندوز دارای رزولیشن ۸۰۰*۴۸۰ و به صورت ضربه ای میباشد، به این معنی که نسبت به نمونه های اندروید دارای حساسیت لمس کمتری است.
همچنین این مدلها فاقد حافظه داخلی و امکان نصب نرم افزار بوده و تنها اجرا کننده فایل های صوتی و تصویری دلخواه شما و تصویر دوربین دنده عقب و جلو خواهند بود.

البته مواردی مانند گیرنده رادیو fm/am بر روی مولتی مدیا فابریک ویندوز در نظر گرفته شده و با راه اندازی آنتن ،میتوانید تمامی کانال های تلویزیونی را مشاهده کنید.
پورت های اتصال به موبایل usb/aux و کارت حافظه در این پخش قابل استفاده بوده و اتصال بیسیم بلوتوث جهت اجرای فایلها و پخش تماس موبایل نیز وجود دارد.
برخی از مدلهای ویندوز مانیتور فابریک خودرو از میرورلینک پشتیبانی کرده و به کمک آن صفحه موبایل شما روی مانیتور به نمایش درمیاد.

مسیریابی gps

مسیریابی و پشتیبانی از نقشه های آفلاین بسته به نوع و طراحی پخش تصویری ویندوز در بعضی مدلها قرار دارد.
البته این مسیریابی ،آپشن های زیادی نداشته و به صورت پیش فرض از روی برنامه های افلاینی مانند سایجیک صورت میگیرد که تنها مسیر پیش رو را به شما نمایش خواهند دارد.
مسیریابی آنلاین و لحظه به لحظه با قابلیت نمایش ترافیک ،میزان مسیر و.. به کمک برنامه های جدیدتر چون نشان تنها از طریق مانیتور اندروید ماشین ممکن است.

مانیتور اندروید ماشین چیست ؟

همان طور که در عکس بالا مشاهده میکنید ، مانیتور های تمام لمسی که اکثریت دارای سیستم عامل اندروید میباشند در سه سایز ۹ ، ۱۱ و ۱۴ اینچ عرضه میشوند.
این مدلهای مانیتور فابریک خودرو بسته به طراحی و میزان فضای کنسول همراه با قاب مناسب ،اسپانسر و یا cnc جایگزین پخش صوتی ماشین شما میشود.
به این ترتیب با گرفتن مشاوره از کارشناس نصب باید بهترین و زیباترین گزینه را برای خودرو خود انتخاب کنید.

وضوح تصویری ۱۰۲۴*۶۰۰ ، نمایشگر ips فوق العاده ، امکان فارسی سازی منو در این مدلهای مانیتور اندروید ماشین باعث شده تا کاربری و جذابیت بالاتری را برای مصرف کنندگان داشته باشند.
سیستم عامل اندروید در مولتی مدیا فابریک امکان شخصی سازی هرچه بیشتر دستگاه را همچون موبایل به شما خواهد داد.
طراحی سخت افزاری مانیتور ها نیز بسیار متنوع بوده و با حافظه های ۱۶ ،۳۲ و ۶۴ گیگابایت ساخته میشوند که بتوان فایل های مورد نیاز خود را برروی آن ذخیره کرد.

مهم ترین قابلیت این مدلهای ضبط تصویری خودرو اندروید پشتیبانی آنها از نصب نرم افزار های اندرویست و به سادگی میتوانید با چند کلیک هر برنامه ای را نصب کنید.
در نظر گرفتن یک wifi داخلی نیز موجب شده تا در هر شرایطی به اینترنت موبایل، دانگل و یا مودم همراه متصل شود و دنیای گسترده وب و اپلیکیشن های آنلاین در دسترستان باشد.
در نتیجه مانیتور فابریک خودرو اندروید تنها یک پخش تصویری نبوده و بسیار عملکرد و کاربردهای هوشمندانه ای دارد.

مسیریابی gps

همانطور که پیشتر اشاره شد ،مسیریابی یکی از هدف های اصلی راه اندازی مانیتور بوده و امروزه نیز انواعی از برنامه های مسیریابی جالب و حرفه ای طراحی شده اند.
در داخل مولتی مدیا اندروید یک gps داخلی در نظر گرفته شده که میتواند به صورت انلاین موقعیت لحظه به
لحظه شما را نشان و بهترین و کم ترافیک ترین مسیر به سمت مقصد را نشان دهد.
به این ترتیب در مقایسه با مانیتور های ویندوز ،سهولت و امکانات بیشتری را در مسیریابی خود خواهید داشت.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *