هر آنچه که باید درباره ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس بدانید

هر آنچه که باید درباره ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس بدانید

با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر شاهد حضور ردیاب‌های خودرو در بازار لوازم افزایش امنیت خودرو بوده‌ایم. ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس در این سال‌ها به یکی از اصلی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت و امنیت خودروها تبدیل شده و شما با کمک آن می‌توانید از موقعیت دقیق خودروی خود در هر لحظه آگاه شوید.

اما اینکه ردیابی خودرو از طریق GPS چه مزایا و معایبی دارد؟ یا کاربرد آن در جلوگیری از سرقت چیست؟ و غیره، موضوعاتی هستند که در این مقاله از رادیومونتاژ، مرکز فروش عمده ردیاب خودرو، به آن خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید درباره ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس بدانید

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که از طریق سیستم‌های موقعیت‌یابی مانند جی‌پی‌اس (GPS)، به صاحب خودرو امکان موقعیت‌یابی و مسیریابی را می‌دهد. این دستگاه‌ها اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی، سرعت، جهت حرکت و ..  را جمع‌آوری و به یک سرور یا پلتفرم آنلاین ارسال می‌کنند. ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس به مالک این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن خودروی خود را مدیریت کند.

همچنین می‌تواند از بروز هرگونه اتفاق (سرقت خودرو، عبور از محدوده مجاز حرکتی، سرعت بیش از حد و ..) جلوگیری کند. ردیاب‌های خودرو کاربردهای بسیار زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. یکی از کاربردهای اصلی ردیاب‌های خودرو افزایش امنیت خودرو است (در ادامه در خصوص این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد).
  2. برای شرکت‌های حمل و نقل استفاده از ردیاب از نان شب هم واجب‌تر است. استفاده از ردیاب خودرو در این شرکت‌ها امکان مانیتورینگ و کنترل بهتر بر روی خودروها را فراهم می‌کند.
  3. در صنعت اجاره خودرو، ردیاب‌های خودرو به شرکت‌های اجاره دهنده وسایل نقلیه امکان مانیتورینگ دقیق را می‌دهند. آگاهی از این اطلاعات می‌تواند به بهبود خدمات و کنترل بهتر بر روی وضعیت خودروها کمک کند.
  4. ردیاب‌ها به پلیس و مراکز امنیتی امکان موقعیت‌یابی خودروها را می‌دهند. اطلاع از موقعیت دقیق خودرو می‌تواند در تحقیقات پلیسی و به دست آوردن شواهد مفید برای رفع جرم‌ها یا ارتکاب به جرم مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا و معایب ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس

ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس مزایا و معایب بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

مزایا استفاده از ردیاب خودرو

مهم‌ترین مزایای ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس عبارتند از:

  1. تعیین موقعیت مکانی خودرو یکی از اصلی‌ترین کاربردهای استفاده از ردیاب خودرو است. با استفاده از ردیاب شما می‌توانید موقعیت لحظه‌ای خودروی خود را هر لحظه روی نقشه مشاهده کنید. این قابلیت نه تنها به مسیریابی بهتر شما کمک می‌کند بلکه این اطمینان را نیز به شما می‌دهد که خودروی شما از جایش تکان نخورده است.
  2. ردیاب‌ها برعکس بیشتر ابزارهای امنیتی خودرو مانند دزدگیر، قفل فرمان و .. قبل، حین و بعد از سرقت کارایی دارند. ردیاب برای مالک هشدارهای مختلفی مانند باز شدن درب خودرو، حرکت خودرو و .. را ارسال می‌کند تا مانع از سرقت خودرو شوند. اما اگر به هر ترفندی سارق موفق به دزدیدن خودروی شما شود. ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس به شما این امکان را می‌دهد که بعد از سرقت در کمتر از سه سوت خودروی خود را پیدا کنید.
  3. ردیاب‌های خودرو به مالکان این اجازه را می‌دهند که خودروی خود را از راه دور خاموش کنند. با این قابلیت امکان سرقت خودروی شما نزدیک به صفر خواهد شد.
  4. در زمان‌های حساس و بحرانی مانند خفت‌گیری و .. که امکان زنگ زدن و تماس گرفتن وجود ندارد. با فشار دادن کلید SOS ردیاب می‌توانید دوستان یا پلیس را از موضوع آگاه کنید.
  5. ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس به شما این امکان را می‌دهد تا کوتاه‌ترین و کم‌ ترافیک‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را انتخاب کنید. این قابلیت ردیاب خودرو می‌تواند به کاهش سوخت مصرفی خودروی شما نیز کمک کند.
  6. یکی از قابلیت‌های جذاب ردیاب خودرو، محاسبه مصرف سوخت است. با اطلاع از میزان مصرف سوخت خودرو شما می‌توانید برای کاهش دادن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

معایب ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس

اگرچه ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس مزایای بسیار زیادی دارد، اما خالی از لطف نیست که شما را با معایب آن نیز آشنا کنیم. مهم‌ترین معایب ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس عبارتند از:

  1. ردیاب‌های خودرو معمولا قیمت بالایی دارند و شما برای خرید آن‌ها مجبور به پرداخت هزینه اولیه زیادی هستید.
  2. برای نصب ردیاب‌های سیمی شما باید هزینه‌های مربوط به نصب و .. را پرداخت کنید.
  3. در مناطقی که پوشش جی‌پی‌اس ضعیف است، عملکرد سیستم ردیابی ممکن است متاثر شود و دقت موقعیت‌یابی کاهش یابد.
  4. برخی از افراد سودجو ممکن است بر روی خودروی شما یک ردیاب را به صورت غیر مجاز نصب کنند و ترددهای شما را زیر نظر بگیرند. این مورد می‌تواند حریم خصوصی شما را با مشکل روبه‌رو کند.

انواع ردیاب خودروی موجود در بازار

ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس  در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. همین موضوع سبب شده است تا ردیاب‌های خودرو در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شوند. از مهم‌ترین انواع ردیاب‌های خودروی موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس آهنربایی

ردیاب‌های آهنربایی یکی از مهم‌ترین انواع ردیاب‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. این ردیاب‌ها دارای باتری قابل شارژ هستند و بدون نیاز به دستکاری سیم‌کشی خودرو می‌توان آن‌ها را نصب کرد. به واسطه استفاده از آهنرباهای قوی در ساختار این ردیاب‌ها امکان نصب آن‌ها بر روی هر قسمت فلزی از خودرو وجود دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از ردیاب‌ها اشاره شده است.

مطالعه بیشتر: انواع ردیاب خودرو (سیمی و آهنربایی) + کاربرد آن ها

  1. امکان نصب ردیاب‌های آهنربایی در بیرون و داخل خودرو وجود دارد.
  2. ردیاب‌های آهنربایی نصب بسیار ساده‌ای دارند و شما بدون کمک نصاب نیز می‌توانید آن را بر روی خودروی خود نصب کنید.
  3. ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس آهنربایی بسیار دقیق است و شما می‌توانید از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود با کم‌ترین اختلاف آگاه شوید.
  4. این ردیاب‌ها دارای امکانات مختلفی مانند هشدار باز شدن درب خودرو، حرکت خودرو، روشن شدن خودرو و غیره هستند.

مکان یابی خودرو با استفاده از ردیاب سیمی

این دسته از ردیاب‌ها برای کار کردن نیازمند متصل شدن به سیستم برق‌کشی خودرو هستند. این ردیاب‌ها نیازی به شارژ کردن ندارند و برای همیشه روشن می‌مانند. مهم‌ترین مزایای ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس سیمی عبارتند از:

  1. قیمت این ردیاب‌ها نسبت به ردیاب‌های آهنربایی کمتر است.
  2. این ردیاب‌ها معمولا به‌صورت سوکت فابریک عرضه می‌شوند و امکان نصب آن‌ها بر روی خودرو بدون باطل کردن گارانتی وجود دارد.
  3. دقت این ردیاب‌ها در مکان‌یابی بسیار بالا است.
  4. این ردیاب‌ها دارای امکانات مختلفی مانند خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار باز شدن درب خودرو و غیره هستند.

ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس فندکی

این ردیاب‌ها بسیار جمع و جور هستند و به رابط فندکی خودرو متصل می‌شوند. ظاهر این ردیاب‌ها بسیار شبیه به شارژر فندکی خودرو است. به همین دلیل امکان تشخیص آن توسط سارق وجود ندارد. این ردیاب‌ها به بهترین شکل ممکن می‌توانند موقعیت مکانی خودروی شما را مشخص و با ارسال هشدارهای مختلف از سرقت خودروی شما جلوگیری کنند.

دیگر ردیاب‌های موجود در بازار

در بازار ردیاب‌های دیگری وجود دارند که در ادامه به ‌طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است.

  1. ردیاب‌ خودروهای سنگین
  2. ردیاب‌های آفلاین
  3. ردیاب موتور سیکلت
  4. ردیاب شخصی

جلوگیری از سرقت با ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس

هر آنچه که باید درباره ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس بدانید

ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس می‌تواند به طرز قابل قبولی امنیت خودروی شما را بالاتر ببرد. اگر می‌پرسید که چطور با استفاده از ردیاب می‌توان امنیت خودرو را افزایش داد، موارد زیر را مطالعه کنید.

  1. در صورت سرقت یا گم شدن خودرو، سیستم ردیابی جی‌پی‌اس به صاحب خودرو این امکان را می‌دهد تا موقعیت دقیق وسیله نقلیه را در زمان واقعی پیدا کند. این اطلاعات می‌تواند به نیروهای امنیتی کمک کند تا خودرو را به سرعت پیدا و بازیابی کنند.
  2. ردیاب‌های خودرو هشدارهای مختلفی مانند باز شدن درب‌های خودرو بدون مجوز، حرکت خودرو، روشن شدن غیرمجاز موتور خودرو و .. را برای مالک ارسال می‌کنند. به واسطه ارسال این هشدارها، مالکان خودرو می‌توانند از در خطر بودن خودروی خود آگاه شده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
  3. یکی از امکانات جذاب ردیاب‌ها، خاموش کردن خودرو از راه دور است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند از راه دور خودروی خود را خاموش کنند و اجازه سرقت را به سارق ندهند. علاوه بر خاموش کردن خودرو، شما می‌توانید درب‌های خودرو را نیز از راه دور قفل کنید و سارق را درون خودرو گیر بیاندازید.

اگرچه ردیاب‌ها می‌توانند امنیت خودروی شما را به ‌طرز قابل قبولی افزایش دهند، اما به یاد داشته باشیم که هیچ سیستمی صد در صد امن نیست. از این رو همواره باید با رعایت اقدامات امنیتی دیگری مانند نصب دزدگیر تصویری، پارک خودرو در خیابان‌های شلوغ و غیره از سرقت خودروی خود جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس صحبت کردیم. استفاده از ردیاب‌های خودرو تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت خودرو دارند و با نصب آن‌ها می‌توانید به خوبی از خودروی خود در برابر سارقان محافظت کنید.

ما در رادیومونتاژ انواع ردیاب را برای شما موجود کرده‌ایم. امکان خرید تک و عمده ردیاب خودرو در فروشگاه اینترنتی ما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت سفارش با کارشناسان ما در رادیومونتاژ تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره خرید رایگان دریافت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *