از کار انداختن ردیاب خودرو چه اهمیتی دارد؟

از کار انداختن ردیاب خودرو چه اهمیتی دارد؟

برای از کار انداختن ردیاب خودرو، دلایل متفاوتی وجود دارد. ردیاب خودرو، بهترین و مهم‌ترین سیستم امنیتی برای خودرو است و وجود آن برای امنیت هر خودرویی ضروری است.

گاهی نگرانی‌هایی در بحث حریم خصوصی، خطرات امنیتی مثل زمان‌هایی که ردیاب هک شده باشد، دلایل قانونی و… باعث می‌شود نیاز داشته باشید سیستم امنیتی و ردیابی ماشین خود را غیر‌فعال کنید و از کار بیاندازید.

در این مواقع، شناخت انواع ردیاب و طرز کار آن‌ها و همین‌طور روش‌های غیرفعال کردن هرکدام به کمک شما خواهد آمد، تا هرچه سریع‌تر، موفق به غیر‌فعال کردن GPS و موقعیت‌یاب خودرو شوید.

فراموش نکنید که این روش‌ها را در موقعیت‌های ضروری به‌کار ببرید، چراکه امکان سرقت خودرو همیشه وجود دارد و غیر‌فعال کردن ردیاب خودرو،  امکان بازیابی ماشین در صورت سرقت آن را از بین می‌برد. از کار انداختن ردیاب ، روش‌ها و دلایل آن را در این مقاله با ما پیگیری کنید.

از کار انداختن ردیاب خودرو و روش نصب انواع ردیاب

چرا داشتن اطلاعات در مورد نصب ردیاب در این مرحله برای شما مهم است؟ به این دلیل که قدم اول برای از کار انداختن ردیاب، یافتن و خاموش کردن آن است. اولین نکته مهم در نصب ردیاب، پنهان کردن ردیاب در محلی است که از دید و دسترس افراد خارج باشد.

به ‌طور معمول ردیاب را در مکانی نصب می‌کنند، که امکان سرقت آن وجود نداشته باشد. ردیاب سیمی به باتری خودرو نصب می‌شود و به سیم‌کشی خودرو نیاز دارد، پس مثلا در هر نقطه‌ای که امکان سیم‌کشی وجود داشته باشد، ممکن است ردیاب را پیدا کنید.

برای از کار انداختن ردیاب خودرو به اطلاعات محل نصب ردیاب نیاز دارید. بهترین روش غیرفعال کردن ردیاب، جدا کردن آن از خودرو و خاموش کردن آن توسط دکمه خاموش و روشن ردیاب است.

از کار انداختن ردیاب خودرو چه اهمیتی دارد؟

آشنایی با طرز کار ردیاب خودرو

در این قسمت، قبل از پرداختن به دلایل و روش‌های از کار انداختن ردیاب خودرو، به طرز کار ردیاب می‌پردازیم. ردیاب وسیله‌ای برای موقعیت‌یابی خودرو است و این موقعیت‌یابی را به دو صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌دهد.

منظور از ردیابی آفلاین، آن شکل از موقعیت یابی است، که از طریق ارسال پیامک به ردیابی که برروی خودرو نصب شده و دریافت موقعیت دقیق خودرو انجام می‌شود.

موقعیت‌یابی آنلاین، به این صورت است که با اتصال به اینترنت و از طریق نرم‌افزار مخصوص ردیاب، گزارش موقعیت لحظه‌ای خودرو را دریافت می‌کنید.

ردیاب، برای انجام عملیات موقعیت‌یابی دو مرحله را نیاز دارد: دریافت اطلاعات از طریق تکنولوژی GPS و ارسال اطلاعات از طریق سیم‌کارت و یا اینترنت. در واقع ردیاب اطلاعات موقعیت مکانی را از طریق GPS و ماهواره‌ها دریافت می‌کند.

بنابراین، یکی از راه‌های از کار انداختن ردیاب می‌تواند مختل کردن این امواج دریافتی و ارسالی ردیاب باشد.

مهم‌ترین دلایل از کار انداختن ردیاب خودرو

از کار انداختن ردیاب خودرو چه اهمیتی دارد؟

با وجود اینکه مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب، دسترسی به گزارش موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو و نظارت بر این موقعیت مکانی و مسیرهای طی‌شده توسط خودرو است، گاهی افراد ترجیح می‌دهند که با از کار انداختن ردیاب درمعرض این نظارت قرار نگیرند. دلایل متفاوتی برای غیر‌فعال کردن سیستم ردیابی خودرو وجود دارد، که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی

برخی افراد برای محافظت از حریم خصوصی خود، ردیاب را غیر‌فعال می‌کنند. آن‌ها ممکن است با دانستن اینکه حرکاتشان دائما تحت نظارت است، احساس ناراحتی کنند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند روی اطلاعات مکانی خود کنترل داشته باشند.

یکی از شایع ترین مواردی که افراد را به غیر‌فعال کردن ردیاب تشویق می‌کند، همین مورد حریم خصوصی است. ردیابی ناخواسته افراد، عملی غیر‌اخلاقی و غیر‌قانونی است، که منجر به نقض حقوق افراد می‌شود.

اقدامات امنیتی

در موارد خاص، افراد برای جلوگیری از هدف قرارگرفتن خودرو آن‌ها توسط سارقان و مهاجمان، ردیاب خودرو را غیرفعال می‌کنند. ممکن است دلیل از کار انداختن ردیاب خودرو، عملیات پلیسی و امنیتی باشد.

حتی در سازمان‌ها و شرکت‌های خاص که خودروها ردیابی می‌شوند، ممکن است برخی از کارمندان برای فرار از نظارت دائم، برخی از مواقع ردیاب خودرو را غیرفعال کنند.

نظارت غیرمجاز

مواردی وجود دارد، که افراد مشکوک باشند که ردیاب خودرو آن‌ها توسط شخصی بدون رضایت آن‌ها مورد دسترسی و نظارت قرار‌گرفته است. این افراد ممکن است یک شریک کاری، یک متجاوز، افرادی مانند هکرها، والدین کنترل‌کننده  یا شریک تجاری آن‌ها باشند که تلاش می‌کنند، مزیتی را به صورت غیرمجاز بدست بیاورند.

در این موارد هم افراد با از کار انداختن ردیاب خودرو،  این ردیابی غیرمجاز و غیراخلاقی را متوقف می‌کنند و کنترل خودرو خود را به‌ دست می‌‌گیرد.

روش‌های غیرفعال کردن ردیاب خودرو

حالا به روش‌های غیرفعال کردن ردیاب خودرو می‌پردازیم. اگر مشکلاتی با استفاده نادرست از ردیاب خودرو دارید و احتیاج دارید ردیاب خود را از کار بیندازید،  از این روش‌ها استفاده کنید.

ردیاب را خاموش کنید: بهترین روش از کار انداختن ردیاب خودرو، یافتن بخش فیزیکی ردیاب، جدا کردن آن از خودرو و خاموش کردن آن است.

آنتن ردیاب خودرو را قطع کنید: ردیاب خودرو برای ارسال و دریافت اطلاعات خود مثل موقعیت دستگاه، میزان مصرف سوخت، توقف و حرکات ماشین و گزارش سرعت، به آنتن نیازدارد. وقتی آنتن را قطع می‌کنید، عملا ردیاب غیرفعال می‌شود و دیگر قادر به ارسال اطلاعات نیست.

از ضد ردیاب یا مختل کننده‌های امواج استفاده کنید: استفاده از دستگاه‌های موسوم به ضد ردیاب به منظور ایجاد پارازیت مکرر و مختل کردن امواج و در نتیجه، مختل کردن عملیات ردیابی و مکان‌یابی خودرو و گزارش آن است و به سادگی منجر به از کار انداختن ردیاب ماشین می‌شود.

بنابراین، اگر با سایر روش‌ها موفق به غیر‌فعال کردن ردیاب خودرو نشدید، این روش ساده را امتحان کنید.

از کار انداختن ردیاب خودرو چه اهمیتی دارد؟

برق باتری خودرو را قطع کنید: انواع ردیاب خودرو برای کار کردن و فعال بودن، به منبع تغذیه نیاز دارند. فرصت خوبی است که با قطع برق باتری، عملا ردیاب خود را از کار بیاندازید. در مورد ردیاب‌های پیشرفته‌تر که باتری ذخیره‌کننده دارند، بهترین کار یافتن ردیاب و قطع سیم برق از بدنه آن و سپس خاموش کردن ردیاب است.

سخن پایانی

در پایان، دانستن روش‌هایی که در این مقاله گفتیم، علاوه بر کمک به از کار انداختن ردیاب خودرو در مواقع لزوم،  باعث می‌شود، با طرز کار سارقان خودروهای مجهز به ردیاب آشنا شوید و تدابیر لازم برای آن را از قبل در نظر بگیرید.

به‌طور مثال، ردیاب را طوری پنهان کنید، که به سادگی قابل ‌دسترسی نباشد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید، که با استفاده درست از ردیاب خودرو،  مراقب امنیت و حریم خصوصی خود و دیگران باشید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *