بررسی علت قطع کردن دزدگیر ماشین

بررسی علت قطع کردن دزدگیر ماشین

چرا گاهی به قطع کردن دزدگیر ماشین احتیاج داریم؟  مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ابزار امنیتی خودروها، دزدگیر ماشین است. سیستم هشدار یا دزدگیر ماشین، ابزاری بازدارنده است، که برای جلوگیری از دستبرد و سرقت خودرو، استفاده می‌شود.

این سیستم ، بر روی خودرو نصب و فعال می‌شود تا هرگونه تلاش برای ورود غیر‌مجاز به خودرو را به‌ صورت خودکار تشخیص داده و آن را اعلام کند. دزدگیر ساده از طریق صدای آلارم و دزدگیر تصویری علاوه بر صدای آلارم از طریق پیامک، ویبره یا زنگ، هشدار می‌دهند.

این سیستم امنیتی می‌تواند، به‌صورت قابل‌توجهی خطر سرقت خودرو را کاهش دهد. با این‌حال، برخی از مشکلات مرتبط با آلارم دزدگیر مانند آلارم بی‌دلیل یا آژیری که با روش معمول قطع نمی‌شود، ممکن است، باعث آزار همسایگان، سلب آسایش و ناخوشایندی افراد باشد و آن‌ها را مجبور به قطع سیستم هشدار خودرو کند.

در این مقاله به مشکلاتی که افراد را مجبور به قطع کردن دزدگیر ماشین می‌کند و نکات مربوط به قطع سیستم هشدار خودرو، می‌پردازیم.

بررسی علت قطع کردن دزدگیر ماشین

دلایلی که منجر به قطع کردن دزدگیر ماشین می‌شوند

زنگ هشدار خودرو یکی از امکانات مهم امنیتی است که در خودروهای امروزی وجود دارد. این ویژگی برای جلوگیری از سرقت خودرو و اطلاع‌رسانی به صاحبان خودرو، در مورد، هرگونه تلاش برای ورود غیر‌مجاز به خودرو و دزدیدن آن، بسیار مفید است.

با این حال، استفاده از زنگ هشدار خودرو ممکن است، محدودیت‌ها و مشکلاتی را به ‌دنبال داشته باشد و صاحبان خودرو را مجبور به قطع کردن دزدگیر ماشین کند. در این بخش به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

هشدار بی‌دلیل دزدگیر ماشین و قطع آن

مهم‌ترین دلایل قطع کردن دزدگیر ماشین، آلارم‌های بی‌دلیل و مکرر دزدگیر ماشین است. وقتی زنگ هشدار خودرو به صورت ناگهانی فعال می‌شود، بسیاری از افرادی که در اطراف شما هستند، نمی‌توانند تشخیص دهند که واقعا سرقتی در حال رخ ‌دادن است یا هشدار مربوط به یک خطای فنی است.

این موضوع،  بجز سلب آسایش افراد و مزاحمت صوتی، می‌تواند باعث مشکلات امنیتی جدی شود. حالا چرا دزدگیر‌ها بی‌دلیل آژیر می‌زنند؟

مشکلات باتری خودرو

مهم‌ترین دلیل آلارم بی‌مورد دزدگیر، مشکلات باتری ماشین است. دشارژ شدن یا خوردگی باتری خودرو، باعث ارسال سیگنال‌های اشتباه و درنهایت هشدار بی‌مورد دزدگیر می‌شود. همیشه سلامت باتری خودرو را با بررسی عمر مفید باتری و زمان تعویض آن ، بررسی چراغ چک، تست چراغ‌های جلو و بررسی بدنه باتری، چک کنید.

حساسیت‌ بالای دزدگیر ماشین

حساسیت بیش از حد دزدگیر ماشین، سبب می‌شود به هر ضربه کوچکی، به ‌سرعت واکنش نشان داده و آژیر بزند. در این حال

0   ت حتی عبور یک گربه می‌تواند باعث آلارم دزدگیر شما شود. برای این شرایط باید حساسیت دزدگیر ماشین را تنظیم کنید و این کار را با تنظیم چشمی دزدگیر، که شامل تنظیم برد چشمی، تنظیم نمایشگر چشمی و تنظیم جامپر چشمی است و همین‌طور  تنظیم حساسیت سنسور شوک انجام دهید. تا زمان تنظیم دقیق حساسیت، برای جلوگیری از دردسرهای هشدار بی‌دلیل،  بهتر است، از قطع‌کردن دزدگیر ماشین کمک بگیرید.

مشکلات دزدگیر بی‌کیفیت

دزدگیرهای بی‌کیفیت، مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که همیشه توصیه کردیم، برای خرید دزدگیر ماشین دقت کنید، حسابی تحقیق کنید و از برندهای با‌کیفیتی، مثل وینکا خرید کنید.

بررسی علت قطع کردن دزدگیر ماشین

نصب غیرحرفه‌ای دزدگیر

برای نصب دزدگیر ماشین، همیشه از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید، خیلی از مشکلات دزدگیرها مثل آلارم غیر‌ضروری، به نصب نادرست دزدگیر مثل سیم‌کشی ضعیف، نصب نادرست سنسورها و ایراداتی از این دست مربوط می‌شود.
حفظ شارژ باتری با قطع دزدگیر ماشین

اگر سیستم هشدار شما خراب شده، بی‌دلیل آژیر می‌زند و به سادگی خاموش نمی‌شود، بهترین کار این است، که برای حفظ شارژ باتری از قطع ‌کردن دزدگیر ماشین استفاده کنید.

قطع کردن آلارم دزدگیر ماشین و مسائل زیست محیطی

یکی دیگر از دلایل قطع‌کردن دزدگیر ماشین، مربوط به مسائل و تاثیرات منفی بر اطرافیان و مشکلات زیست‌محیطی است. دزدگیر خودرو به‌ دلیل آلودگی صوتی که ایجاد می‌کند، اثرات زیست‌محیطی‌ منفی را به دنبال دارد.

آلودگی صوتی، در مواردی که این آلارم به صورت مکرر و بی‌دلیل و در ساعات نامناسب تکرار می‌شود و قطع نمی‌شود، علاوه بر نارضایتی افراد و همسایگانی که در اطراف شما هستند، حیات حیوانات و پرندگان را هم با خطر مواجه می‌کند.

قطع کردن دزدگیر ماشین با اهداف خلافکارانه

یکی دیگر از دلایل قطع‌‌کردن سیستم هشدار خودرو،  اهداف خلافکارانه، مانند سرقت خودرو یا قطعات و  وسایل آن است. استفاده از یک سیستم جامع امنیتی، که همزمان شامل دزدگیرهای پیشرفته، ردیاب خودرو و قفل‌های امنیتی حرفه‌ای است، باعث می‌شود این روش خلافکارانه کارساز نباشد.

بهترین روش قطع کردن دزدگیر ماشین

بررسی علت قطع کردن دزدگیر ماشین

حالا اگر به هر دلیلی مجبور شدید، سیستم هشداردهنده خود را غیرفعال کنید، از یکی از روش‌های قطع کردن دزدگیر که در ادامه می‌خوانید، استفاده کنید و به ‌راحتی سیستم را غیر‌فعال کنید.

روشن کردن ماشین

در بیشتر مواقع برای قطع‌کردن سیستم هشدار خودرو می‌توانید، سوییچ را بچرخانید و خودرو را روشن کنید. در این حالت دزدگیر ریست شده و  خاموش می‌شود.

درب راننده را باز و بسته کنید

یک راه قطع کردن دزدگیر ماشین، قفل درب طرف راننده و باز کردن مجدد آن است.

فیوز را بردارید

برای  قطع کردن سیستم هشداری که کارخانه روی خودرو قرار داده، یک روش خوب، برداشتن فیوز دزدگیر است.  بهترین راه پیدا کردن فیوز سیستم هشدار خودرو، استفاده از دفترچه راهنما است.

می‌توانید از این روش استفاده کنید تا فیوز‌ها را سریع‌تر بیابید و خارج کنید.  اگر با فیوز اول صدای آلارم قطع نشد، فیوز‌های بعدی را امتحان کنید. درهرصورت خارج کردن فیوز و قرار دادن مجدد آن در جای خود، سیستم را ریست می‌کند.

باتری را باز کنید

یک راه خوب دیگر برای قطع کردن دزدگیر ماشین، ریست کل سیستم برقی، توسط خارج کردن باتری و اتصال مجدد آن است. این‌کار را می‌توانید چندبار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در نهایت هم اگر این روش‌ها کارساز نبود، اتصال باتری را مجدد قطع کنید و  به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکل دزدگیر شما را حل کند.

سخن آخر

در این مقاله، سعی کردیم هرچیزی را که برای قطع کردن دزدگیر نیاز دارید، بررسی کنیم. گفتیم که وجود یک دزدگیر باکیفیت ماشین، برای هر خودرویی ضروری است.

برای خرید سیستم هشداردهنده، دزدگیرهای پیشرفته‌ی‌ تصویری از برندهای معتبری مانند وینکا را انتخاب کنید. برای نصب سیستم هشدار، حتما از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. با این روش‌ها در آینده کمتر با مشکل مواجه می‌شوید.

از این مقاله کمک بگیرید و در مواقع لزوم از قطع کردن دزدگیر ماشین با روش‌هایی که گفتیم کمک بگیرید. در پایان برای خرید بهترین دزدگیر ماشین روی ما حساب کنید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *