اهمیت تعداد درگاه خروجی usb در ضبط خودرو

اهمیت تعداد درگاه خروجی usb در ضبط خودرو

در سال‌های نه چندان دور در داخل خودروها از ضبط‌های کاست خور استفاده می‌شد. این ضبط‌ها دردسرهای خاص خود را داشتند. درست جایی که شما حس آهنگ را گرفته بودید و با صدای بلند با آهنگ همخوانی می‌کردید، ضبط نوار را می‌خورد و شما باید با هزار دردسر گره را از نوار باز می‌کردید.

خوشبختانه ضبط‌های داخل خودرو پیشرفت کردند و در سال‌های اخیر ضبط‌ها با درگاه‌های ورودی مختلف مانند USB، AUX، سی‌دی خور و .. وارد بازار شدند.

امروزه از درگاه USB ضبط به منظورهای مختلف استفاده می‌شود و همین موضوع سبب شده است تا تعداد درگاه usb در ضبط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تعداد درگاه usb در ضبط یکی از مهمترین مواردی است که شما باید در هنگام خرید ضبط ماشین در نظر داشته باشید. در بازار ضبط‌هایی با یک و دو خروجی USB وجود دارد. در ادامه به‌طور کامل در خصوص این ضبط‌های ماشین صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم که هر ضبط برای چه افرادی مناسب خواهد بود.

اهمیت تعداد درگاه خروجی usb در ضبط خودرو

انواع ضبط ماشین (از نظر تعداد درگاه usb در ضبط، سایز و ..)

ضبط‌های ماشین در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این ضبط‌ها در ویژگی‌های مختلف مانند تعداد درگاه usb در ضبط، قابلیت اتصال به بلوتوث، سایز صفحه و .. با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله مهمترین انواع ضبط ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.  سایز صفحه نمایش ضبط:

ضبط صوت‌ها در سایزهای استاندارد 1DIN و 2DIN تولید و به بازار عرضه می‌شوند. سایز صفحه نمایش ضبط‌های 2DIN دقیقا دو برابر 1DIN است. در هنگام خرید ضبط به سایز صفحه نمایش باید دقت کنید چرا که هر ماشین به ضبط مناسب خود نیاز دارد.

برای مثال بر روی خودروی پراید ضبط صوت با سایز صفحه 1DIN نصب می‌شود. از ضبط صوت‌های 2DIN برای خودروهای مدل بالا استفاده می‌شود.

2.  قابلیت‌های اتصال از نظر تعداد درگاه usb در ضبط، بلوتوث، AUX

تعداد درگاه usb در ضبط‌های مختلف متفاوت است. بیشتر ضبط‌های موجود در بازار از یک درگاه usb پشتیبانی می‌کنند، این درحالی است که برخی ضبط‌ها نیز وجود دارد که از تعداد درگاه‌های یو اس بی بیشتری پشتیبانی می‌کنند (در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد).

قابلیت‌های اتصال مختلف مانند بلوتوث، پشتیبانی از پورت AUX به شما کمک می‌کند تا تلفن همراه خود را به ضبط صوت وصل کنید و موزیک‌های مورد علاقه خود را در ماشین گوش کنید. در هنگام خرید حتما به درگاه‌های ارتباطی ضبط دقت کنید.

بیشتر بخوانید: ضبط پنل جدا یا ثابت؟ مقایسه ضبط پنل جدا و پنل ثابت

تعداد درگاه usb در ضبط

اهمیت تعداد درگاه خروجی usb در ضبط خودرو

تعداد درگاه usb در ضبط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درگاه USB در ضبط کاربردهای بسیار زیادی دارد. از جمله مهمترین این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مهمترین وسایل که برای گوش دادن به موسیقی در داخل خودرو از آن استفاده می‌شود، فلش مموری است. فلش مموری در سال‌های اخیر جای کاست و سی‌دی را گرفته است. اتصال فلش مموری به ضبط خودرو از طریق درگاه USB است. پس اولین کاربرد درگاه USB پخش موزیک از روی فلش مموری است.
  2. با استفاده از درگاه USB شما می‌توانید، تلفن همراه خود را به ضبط و سیستم صوتی تصویری خودرو متصل کنید. این اتصال به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های صوتی موجود بر روی تلفن همراه خود را از طریق پخش کننده خودروی خود پخش کنید.
  3. شارژ تلفن همراه یکی از قابلیت‌ها مهم USB در ضبط است. تصور کنید که قرار است، مدت زمان طولانی را رانندگی کنید و متوجه می‌شوید که شارژ تلفن همراه شما 20 درصد است. تلفن همراه یکی از مهمترین وسایل در طول سفر است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود. در چنین شرایطی با استفاده از درگاه USB شما می‌توانید، تلفن همراه خود را شارژ کنید.

نکات مهم در هنگام خرید ضبط ماشین

کیفیت ضبط خودرو تاثیر مستقیمی بر کیفیت سیستم صوتی شما دارد. در بالا به برخی از مهمترین موارد تاثیرگذار در هنگام خرید ضبط اشاره شد. علاوه بر مواردی مانند تعداد درگاه usb در ضبط، سایز صفحه نمایش قابلیت اتصال بلوتوث در هنگام خرید ضبط ماشین، باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. از جمله مهمترین این موارد عبارتند از:

  1. حداکثر توان خروجی ضبط ماشین یکی از موارد مهم در هنگام خرید است. معمولا ضبط صوت‌هایی که توان خروجی صدای آن‌ها بین 50 تا 60 وات است، گزینه خوبی برای خرید هستند. البته اگر عاشق گوش دادن به موسیقی آن‌ هم با صدای بسیار بالا هستید، بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که توان صدای خروجی بالاتری دارند.
  2. امروزه استفاده از تلفن‌های همراه بسیار فراگیر شده است و بسیاری از مردم مایل هستند تا تلفن همراه خود را به ضبط ماشین متصل کنند. در هنگام خرید به سیستم عامل‌هایی که توسط ضبط پشتیبانی می‌کند، توجه کنید. برای مثال ضبط‌هایی که از سیستم عامل IOS پشتیبانی نمی‌کنند، امکان وصل کردن گوشی‌های آیفون به آن‌ها وجود ندارد.
  3. در بازار ضبط‌های پنل ثابت و پنل جدا وجود دارد که شما بسته به نیاز می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. هر کدام از این پنل‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بهتر است از قبل مشخص کنید که به دنبال ضبط پنل ثابت هستید یا پنل جدا؟.
  4. کیفیت صدا با بلندی صدا متفاوت است. کیفیت پخش موسیقی در داخل ماشین متأثر از کیفیت ضبط صوت است. تنها در صورتی موسیقی باکیفیت بالا در اتاق ماشین شما پخش خواهد شد که ضبط صوت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اهمیت تعداد درگاه خروجی usb در ضبط خودرو

سخن پایانی:

در این مقاله در خصوص تعداد درگاه usb در ضبط صحبت کردیم. همان‌طور که مطالعه کردید، درگاه usb کاربردهای بسیار زیادی دارد. هر چقدر تعداد درگاه usb در ضبط بیشتر باشد، مزایای آن نیز بیشتر خواهد بود.

برای افرادی که شغل آن‌ها رانندگی است، مانند راننده‌های اسنپ وجود بیش از یک درگاه در ضبط ضروری است. این افراد می‌توانند به یک درگاه usb کابل شارژر تلفن همراه خود را وصل کنند و از درگاه دیگر برای پخش موزیک استفاده کنند.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *