خرابی خودرو در جاده و اقدامات مهم

خرابی خودرو در جاده و اقدامات مهم

خرابی خودرو در جاده اتفاقی است که بسیار ناراحت کننده و زمان بر است. همیشه گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است پس قبل از اتفاق افتادن چنین مشکلی مراقبت های لازم را داشته باشید.

خرابی خودرو در جاده و اقدامات مهم

با خودرو خراب در جاده چه کنیم؟

اگه در جاده هستید و یکدفعه ماشینتان ریپ می زند یا خاموش می شود نمی توان گفت از بد شانسی است چون در بعضی مواقع خوش شانسی به حساب می آید.

ممکن است شما را از خطرات احتمالی نجات دهد. امکان این را دارد این اتفاق در مسیر بدتری بیوفتد که احتمال تصادف در آن جا بیشتر باشد و خطر جانی برای شما داشته باشد.

اگر در شرایطی خرابی خودرو در جاده قرار گرفتید اولین کار حفظ آرامش شماست. افراد دستپاچه و پر استرس غالبا کاری را که صورت نمی دهند هیچ بلکه باعث اتفاقات بدتری هم می شوند.

در این لحظه اگر خودرو خاموش شد که به کمک افراد دیگر آن را به شانه جاده هل دهید و در آن جا درستش کنید. قرار گرفتن ماشین وسط جاده نه تنها خود ماشین را در خطر می اندازد بلکه خطر جانی هم تهدیدتان می کند.

اقدامات مهم هنگام خرابی خودرو

خرابی خودرو در جاده می تواند بسیار خسته کننده و کلافه کننده باشد. همه وقتی از خانه بیرون می زنند برنامه ریزی دارند و می خواهند سر تایم در مکان های مورد نظرشان باشند.

محل کار، محل تحصیل، قرار های مهم کاری، قرار های تفریحی، داشتن بیمار، امور روزمره و یا خرید کردن برای مهمانی شب این ها دلایل بیرون زدن افراد از خانه است. طبیعتا هیچ کس نمی خواهد برنامه روزانه اش را با سر کردن ماشین خراب سپری کند.

خرابی خودرو در جاده و اقدامات مهم

اگر قصد سفر دارید حتما و حتما قبل از سفر ماشینتان را سرویس کنید. جاده های طولانی و گاها خلوت و بیابان مانند در هنگام خرابی ماشین به شدت شما را کلافه می کنند. خودتان پیشگیری کنید تا سفری امن و راحت را داشته باشید.

بعضی خودرو ها خرابی های معمولی دارند که صاحبان آن ها قلق خاص خودشان را دارند و می توانند بدون فوت وقت ماشین را درست کنند و دوباره به مسیر ادامه دهند.

در بعضی مواقع اتفاقات ناگهانی باعث خرابی ماشین می شود که کاری هم از راننده بر نمی آید که تنها کمک کننده امداد خودرو می باشد. امیدواریم بعد از تماس با دوستان عزیز امداد در سریع ترین زمان ممکن خودشان را شما برسانند.

رعایت اقداماتی بعد از خرابی ماشین مهم است که برایتان عنوان می کنیم:

1.چراغ فلاشر خود را روشن کنید

اگر در وسط جاده یا اتوبان ماشینتان خراب شد حتما چراغ خطر هایتان را روشن کنید. رانندگانی که از پشت سر شما رانندگی می کنند از خرابی ماشینتان بی اطلاع هستند و ممکن است با سرعت به شما برخورد کنند. در کمترین زمان ممکن فلاشر های خود را روشن کنید تا دیگران را از مشکلتان مطلع کنید.

2.از ماشین خود خارج نشوید

اگر در بزرگراه و خیابان های شلوغ ماشینتان آسیب دید اصلا از ماشین خارج نشوید و فقط با روشن ماندن فلاشر مشکلتان را به دیگران اطلاع دهید. اگر نیاز به خروج از حالت فعلی دارید با احتیاط پیاده شوید و با کمک دیگران خودتان را به مکان امنی برسانید.

3.با احتیاط از جاده خارج شوید

لحظه ای که ماشینتان دچار اختلال می شود باید حواستان باشد که با احتیاط و زدن راهنما خودتان را به حاشیه خیابان برسانید. حواستان باشد سرعتتان را یواش یواش کم کنید و یکدفعه ترمز نکنید.

اگر در شب این اتفاق برایتان بیوفتد چراغ داخل ماشین را روشن بگذارید تا سرنشینان ماشینتان مشخص باشند. از تابلو مثلثی شکل هشدار استفاده کنید تا راحت تر افرادی پیدا شوند که کمکتان کنند.

خرابی خودرو در جاده و اقدامات مهم

نکات مهمی که از ماشین باید بدانید

با توجه به گرانی قیمت خودرو و همچنین قطعات خودرو وقتی خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند همه جوره مراقب ماشینتان باشید. برای مراقبت از ماشینتان تا بتوانید در هر شرایطی با خیال راحت سوار آن شوید یک لیست تهیه کنید و به ترتیب آن ها را عملی کنید.

کارهای مربوط به ماشین را اولویت بندی کنید تا دچار آشفتگی و کمبود بودجه نشوید. به مرور زمان مراقبت از خودرو را هم یاد می گیرید تا در هر شرایط و زمانی کاملا از زیر و بم ماشینتان مطلع باشید. به چند مورد از لیست مد نظرتان اشاره ای بکنیم تا متوجه منظورمان شوید.

  1. خرید دزدگیر ماشین: اولویت کار با دزدگیر ماشین است زیرا سارق را از دزدی منع می کند و سارقان دنبال خودرو های کم ایمن هستند.
  2. خرید ردیاب خودرو: شاید برایتان سوال باشد ردیاب و دزدگیر در کنار هم؟ بله ردیاب خودرو ابزاری کاملا ضروری برای افزایش امنیت ماشین شما. دزدگیر کارایی بازدارندگی سارق از دزدی را دارد اما اگر دزد موفق به سرقت شود دیگر دزدگیر برای شما کارا نیست. در اینجور مواقع ردیاب موقعیت لحظه ای ماشینتان را به شما نشان می دهد تا بتوانید به سرعت آن را پیدا کنید.
  3. تعویض روغن: کارشناسان معتقدند که ماشین به اعضای هر 5000 کیلومتری که می رود باید روغنش تعویض شود. هر سه ماه یکبار زمان درستی است اما سالی دوبار هم می تواند مفید باشد تا اختلالی در عملکرد ماشینتان رخ ندهد.
  4. چک کردن استارت خودرو: یکی از دلایل خرابی خودرو در جاده ها خرابی استارت ماشین است.
  5. چکاپ سالیانه: حتما جلوبندی و موارد فنی ماشین را حداقل سالی یکبار چک کنید تا در خطر نباشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *