راهنمای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

راهنمای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

در دنیای امروز، فناوری به‌طور مداوم در حال پیشرفت است و وسایلی مانند ضبط ماشین هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه که تجربه گوش‌ کردن به موسیقی در حین رانندگی را متحول کرده است، نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین است.

این ویژگی جدید، مزایای زیادی را برای صاحبان خودرو به‌ همراه دارد. اتصال این ماژول، امکان اتصال بی‌واسطه بین ضبط ماشین شما و دستگاه‌های مختلف مانند تلفن هوشمند، تبلت‌ یا حتی ساعت‌های هوشمند را فراهم می‌کند. دوران سروکله زدن با کابل‌های مختلف یا سازگاری محدود سیستم ضبط و پخش شما با دستگاه‌های مختلف گذشته است.

حالا با استفاده از فناوری بلوتوث، می‌توانید دستگاه‌های خود را به‌راحتی با ضبط ماشین همگام کنید و امکان دسترسی آسان به موسیقی، پادکست، کتاب صوتی را در رفت‌و‌آمد‌های روزانه یا سفرهای طولانی جاده‌ای به سیستم خود اضافه کنید.

یکی دیگر از مزایای کلیدی نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، توانایی برقراری تماس‌های هندزفری در هنگام رانندگی است. ایمنی راننده در جاده، همیشه باید در اولویت باشد و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، عامل حواس‌پرتی و حوادث جاده‌ای است.

حالا با اضافه کردن  قابلیت بلوتوث به ضبط ماشین، می‌توانید پاسخ گوی تماس تلفنی باشید، بدون اینکه دستان خود را از فرمان بردارید. این موضوع نه‌تنها ایمنی در حین رانندگی را افزایش می‌دهد، با قوانین و مقررات رانندگی هم انطباق دارد.

درنهایت، نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، علاوه بر بهبود عملکرد کلی ضبط و اضافه کردن قابلیت‌های کاربردی به تنظیمات ضبط، امکان سازگاری آن را با پیشرفت‌های آینده هم فراهم می‌کند؛ بنابراین برای ارتقاء سیستم ضبط و پخش ماشین با من همراه باشید تا گام‌به‌گام اتصال  بلوتوث را با‌هم تمرین کنیم.

راهنمای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

راهنمای گام به گام نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

قبل از اینکه به اتصال ماژول بلوتوث برروی پخش خودرو خود بپردازید، اطمینان از سازگاری این دو جزء بسیار مهم است. همه‌ی ضبط‌های ماشین، برای کار با ماژول بلوتوث طراحی نشده‌اند؛ بنابراین مهم است که ضبط ماشین شما از این ویژگی پشتیبانی کند.

معمولا این اطلاعات در کتابچه راهنمای ضبط ماشین نوشته شده‌ است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر ضبط ماشین شما از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، ممکن است الزامات یا محدودیت‌های خاصی وجود داشته باشد. علاوه بر این، برای نصب ماژول بلوتوث مهم است که نسخه بلوتوث پشتیبانی شده توسط پخش خودرو خود را در نظر بگیرید.

با انتخاب ماژول بلوتوث مناسب برای ضبط اتومبیل خود، می‌توانید سیستم ضبط و پخش اتومبیل خود را ارتقاء بدهید و از راحتی ارتباط هندزفری و پخش فایل‌های موردنظر خود لذت ببرید.

بنابراین وقت بگذارید و نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین را با‌ دقت انجام بدهید. قبل از شروع عملیات اتصال  بلوتوث، ابزار لازم را آماده کنید. این ابزار شامل ماژول بلوتوث، پیچ‌گوشتی، سیم‌چین، نوار برق و مولتی ‌متر است.

سپس  اطمینان حاصل کنید که ضبط ماشین شما خاموش است. حالا شما برای نصب موفق یک ماژول بلوتوث آماده‌ هستید. اتصال بلوتوث، اصلا  کار سختی نیست. کافی است بر طبق موارد گفته‌شده پیش بروید. روش‌های مختلفی برای اتصال ماژول و بلوتوثی کردن سیستم پخش ماشین وجود دارد که در ادامه چند روش را باهم بررسی می‌کنیم.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین با گیرنده بلوتوث

اگر ضبط ماشین شما دارای درگاه USB و AUX باشد، بهتر است از روش بلوتوثی کردن ضبط با استفاده از گیرنده بلوتوث یا به‌اصطلاح دانگل، استفاده کنید. گیرنده بلوتوث چیست و چطور به ما کمک می‌کند؟

دانگل ماژول الکتریکی کوچکی است که از طریق درگاه USB یا AUX به ضبط ماشین متصل می‌شود و با اتصال به گوشی هوشمند، ارتباط بین گوشی، تبلت یا سایر دستگاه‌ها را با ضبط ماشین برقرار می‌کند.

این گیرنده‌ها انواع مختلفی دارند و کیت بلوتوثی ماشین با توجه به منبع تامین برق این گیرنده‌ها، به سه دسته تقسیم می‌شود. نوعی که با اتصال به پورتUSB راه ‌اندازی می‌شود، مدل‌های که با فندک خودرو راه‌اندازی می‌شوند و مدل‌های باتری ‌خور که شارژ می‌شوند. برای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین با گیرنده بلوتوث، این مراحل را طی کنید:

نصب از طریق درگاه USB

  • گیرنده بلوتوثی USB را به درگاه USB متصل کنید.
  • گیرنده را با دکمه خاموش و روشن تعبیه‌شده برروی آن، روشن کنید.
  • بلوتوث گوشی یا دستگاه مورد‌نظر را روشن کنید و گیرنده را انتخاب کنید تا به هم متصل شوند.
  • حالت پخش بر ‌روی ضبط ماشین را روی بلوتوث قرار داده و فایل صوتی مورد‌نظر را پخش کنید.

اتصال گیرنده بلوتوث باتری‌ خور، از طریقAUX

  • کیت بلوتوث را روشن کنید و مثل روش قبل با گوشی جفت کنید.
  • با‌ کمک کابل AUX، کیت بلوتوث را به ضبط متصل کنید و فایل را پخش کنید.

نصب گیرنده بلوتوث با کابل AUX و فندک

  • گیرنده بلوتوث را از سمت سوکت به فندک وصل کنید.
  • بلوتوث گوشی و گیرنده را باهم جفت کنید.
  • گیرنده بلوتوث و ضبط را با کابل AUX به هم متصل کنید.

راهنمای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، توسط فرستنده FM

اگر ضبط ماشین شما، جزو آن‌ دسته از ضبط‌های فاقد درگاهUSB  یا AUX باشد، باید از فرستنده یا پخش‌کننده FM برای بلوتوثی کردن ضبط ماشین کمک بگیرید. طرز کار فرستنده FM به این صورت است که صدای خروجی را با ارسال بر ‌روی فرکانس‌های موج FM که آزاد هستند، آماده دریافت از طریق رادیویFM می‌کند؛

به‌علاوه با این روش، امکان پاسخ‌دهی به تماس‌های صوتی به‌صورت هندز‌فری را هم خواهید داشت؛ اما برای اتصال ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، با‌ کمک این روش از این مراحل استفاده کنید.

  • پخش‌کننده را از طریق سوکت به فندک خودرو متصل کرده و روشن کنید.
  • وقتی اتصال بلوتوث در دسترس قرار گرفت، آن را با بلوتوث گوشی همراه خود جفت کنید.
  • یک فرکانس آزاد را انتخاب کنید و رادیوی ماشین را هم روی همان فرکانس تنظیم کنید.
  • فایل مورد‌نظر را پخش کنید.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین با روش‌های مختلف تفاوت‌های کوچکی را ایجاد می‌کند. به‌طور مثال، در روش اتصال توسط گیرنده و USB ، امکان پخش، توقف و تغییر آهنگ را با ‌کمک سیستم پخش خودرو داریم؛

اما این امکان در روش نصب ماژول با‌ کمک AUX وجود ندارد. در‌نهایت مرحله عیب‌یابی و تست نهایی را فراموش نکنید. در مرحله عیب‌یابی اتصال ماژول بلوتوث، شایع‌ترین ایرادات، عموما مربوط به اتصال ضعیف ماژول، عدم سازگاری ماژول انتخابی شما با پخش خودرو، سیستم‌عامل قدیمی ماژول یا ضبط خودرو و مشکلات مربوط به‌ به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل یا عدم توجه به دستورالعمل‌ها است.

راهنمای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

درنتیجه با کمک همین مراحل ساده و نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، می‌توانید از مزایای آن، مثل امکان اتصال به تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث و تماس صوتی ایمن در حین رانندگی بهره‌مند شوید. امیدوارم که راهنمای اتصال بلوتوث برروی سیستم پخش ماشین برای شما مفید بوده باشد.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *