جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

با رشد سرسام آور قیمت خودرو در سال‌های اخیر، آمار سرقت خودرو نیز به دنباله آن بیشتر و بیشتر شده است. این آمار پیشرو و همچنین ترس از دست دادن خودرو، سبب شده است تا استفاده از ردیاب‌های خودرو در سال‌های اخیر بیش از پیش رایج و مرسوم شوند.

به واسطه تقاضای روز شمار برای خرید ردیاب‌ خودرو، تولیدکننده‌های بسیار زیادی به سراغ تولید این محصول کاربردی رفتند و همین موضوع باعث شده است تا در بازار، انواع ردیاب‌های خودرو با ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت ظاهر شوند. این تعدد برند و ردیاب‌ها در بازار دلیلی بر آن شده تا شما بیش از هر چیزی به راهنمای خرید ردیاب خودرو نیاز داشته باشید.

در این مقاله از رادیومونتاژ قصد داریم تا نکات مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو را به شما بشناسانیم و به شما کمک کنیم تا یک انتخاب خوب و متناسب با نیازهای خود داشته باشید. برای آشنایی با کامل‌ترین راهنمای خرید ردیاب خودرو کافی است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

راهنمای خرید ردیاب خودرو

خودرو در سال‌های اخیر از یک کالای مصرفی به یک خودروی سرمایه‌ای تبدیل شده است. همین موضوع سبب شده است تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بابت حفظ و نگهداری این وسیله (وسیله نوشته می‌شود، شما بخوانید سرمایه) که ممکن است تمام دارایی یک شخص یا خانواده باشد، افزایش پیدا کند.

با استفاده از یک ردیاب خودرو شما کنترل کاملی بر روی خودروی خود خواهید داشت و هر لحظه می‌توانید از موقعیت آن آگاه شوید. بسیاری از افراد معتقدند که ردیاب‌ها حتی از دزدگیرها و .. برای امنیت خودرو مهم‌تر هستند. ما نیز با این موضوع موافقیم اما نه هر دزدگیری و نه هر ردیابی!. مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یک ردیاب خوب عبارتند از:

1. راهنمای خرید ردیاب خودرو: بررسی نیازها

نه تنها ردیاب بلکه هر محصول دیگری که شما قصد خرید آن را داشته باشید، باید از قبل نیازهای خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال خرید آن محصول بروید.

این موضوع دلیلی است که ما مشخص کردن نیازها را، اولین قدم در راهنمای خرید ردیاب خودرو عنوان کرده‌ایم. در بازار انواع ردیاب‌های خودرو وجود دارد که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید، هر کدام این ردیاب‌ها قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد خود را دارند.

به عنوان مثال برخی از ردیاب‌های خودرو دارای قابلیت شنود هستند، برخی دیگر از نوع آهنربایی هستند و .. . قبل از خرید ردیاب ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس به دنبال خرید محصول در بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی بگردید. با مشخص کردن نیازهای خود سردرگمی شما در انتخاب ردیاب خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

2. راهنمای خرید ردیاب خودرو: بهترین‌ها را بخرید

دومین موردی که در راهنمای خرید ردیاب خودرو به بررسی آن خواهیم پرداخت، خرید ردیاب از برندهای معتبر است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برندهای بسیار زیادی وجود دارد که در زمینه تولید ردیاب خودرو مشغول فعالیت هستند. این موضوع سبب شده است تا ردیاب‌های خودروی موجود در بازار از سطوح کیفیتی متفاوتی برخوردار باشند.

3. در نظر گرفتن نوع ردیاب

در بازار ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی وجود دارند که شما می‌توانید، هر کدام از آن‌ها را که مایل باشید به راحتی خریداری کنید. ردیاب‌های سیمی از باتری خودرو برای تامین انرژی خود استفاده می‌کنند، البته در این نوع از ردیاب‌ها یک باتری ثانویه نیز وجود دارد که در شرایط حساس ردیاب از آن استفاده می‌کند.

ردیاب‌های آهنربایی به هیچ‌گونه منبع انرژی نیاز ندارند چرا که معمولا با یک باتری داخلی قابل شارژ عرضه می‌شوند. اینکه کدام یک از این ردیاب‌ها بهتر است؟! شما باید تصمیم بگیرید، چرا که بهترین یک صفت است و نیازهای‌ شماست که آن را تعیین می‌کند. ردیاب خودرو استیلاک مدل GT06 و مدل ST30 از بهترین‌های بازار هستند.

جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

4. راهنمای خرید ردیاب خودرو: دقت مکان یابی

چهارمین مورد در راهنمای خرید ردیاب خودرو شاید مهمترین موردی باشد که شما در هنگام خرید ردیاب باید به آن توجه داشته باشید. باید بدانید که ردیاب‌ها خریداری می‌شوند تا موقعیت ماشین شما را به دقت تعیین کنند.

اگر ردیاب خودرو ماشین شما را یک کوچه پس و پیش نشان دهد، خب عملا کارایی نخواهد داشت و استفاده از آن بی‌مورد بوده است. معمولا در بخش مشخصات دستگاه دقت ردیابی ذکر شده است، به این مورد در هنگام خرید بسیار دقت کنید. مقدار حساسیت کانال‌های GPS بر اساس dBm اعلام می‌شود. معمولا dBm برای یک ردیاب حرفه‌ای خودرو ۱۶۵- است.

5. خرید ردیاب ماشین: حافظه داخلی GPS

مقدار ظرفیت حافظه داخلی ردیاب یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید ردیاب باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در برخی از مواقع مانند رانندگی در یک مسیر دورافتاده که خارج از محدوده مخابراتی کشور است، امکان ارسال موقعیت برای شما وجود ندارد.

در چنین شرایطی ردیاب همچنان به مسیریابی خود ادامه می‌دهد و داده‌ها را بر روی حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند. بعد از بازگشت آنتن و قرار گرفتن ردیاب در محدوده مخابراتی این داده‌های مختصاتی را برای مالک ارسال خواهد کرد. با توجه به این مورد بسیار مهم است که ردیابی که شما خریداری می‌کنید، توانایی ذخیره حجم زیادی از داده‌ها را داشته باشد.

6. وجود قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور

این مورد از راهنمای خرید ردیاب خودرو مرا بیشتر یاد فیلم‌های هالیوودی مانند جیمز باند و ماموریت غیرممکن می‌اندازد، مگر چنین امکانی وجود دارد؟ باید به شما بگوییم که بله این امکان وجود دارد و بسیاری از ردیاب‌های خودرو که هم اکنون در بازار وجود دارند، این امکان را به شما خواهند داد.

می‌خواهید بدانید که چطور؟ در واقع به همراه ردیاب‌ها یک رله قطع کن نیز عرضه می‌شود که در مسیر سیم‌کشی برق خودرو قرار می‌گیرد. زمانی‌که مالک خودرو فرمان خاموش شدن خودرو را صادر می‌کند، این رله ارتباطی که بین برق خودرو و موتور وجود دارد را به‌طور کامل قطع می‌کند و مانع از ادامه دادن خودرو به مسیر می‌شود. جالب است نه؟

این مورد از راهنمای خرید جی پی اس خودرو زمانی که خودروی شما مورد سرقت قرار می‌گیرد، بسیار کمک کننده است. بعد از دزدیده شدن خودرو ردیاب هشدار دزدیده شدن را به مالک می‌دهد. مالک بعد از دیدن هشدار سریع فرمان خاموش کردن ماشین را می‌دهد.

ردیاب نه تنها ماشین را خاموش می‌کند، بلکه درب‌ها را نیز قفل می‌کند تا سارق در خودرو گیر بیافتد (مقصر من هستم که یاد فیلم‌های هالیوودی می‌افتم؟). البته از این قابلیت می‌توانید هنگام عبور از محدوده مجاز حرکتی نیز استفاده کنید، بسیاری از خودروهای پلاک اروند یا ارس دارای این قابلیت هستند.

7. راهنمای خرید ردیاب خودرو: ارسال هشدار

ردیاب خوب ردیابی است که قابلیت ارسال هشدار و گزارشات مختلف را داشته باشد. این هشدارها کمک می‌کند تا مالک به سرعت از وضعیت خودروی خود آگاه شود و بهترین تصمیم را بگیرد.

امروزه ردیاب‌های خودرو از روش‌هایی مانند ارسال پیامک، ایمیل، نرم‌افزار اختصاصی و .. برای ارسال هشدارها استفاده می‌کنند. از جمله مهمترین هشدارهایی که توسط ردیاب ارسال می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هشدار عبور سرعت از حد مجاز
  2. هشدار باز شدن درب‌های خودرو
  3. هشدار عبور از محدوده تعیین شد و ..

جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

8. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یکی از مهمترین موارد در راهنمای خرید ردیاب خودرو است که متاسفانه افراد بسیار زیادی نسبت به آن بی‌توجه هستند. افراد در هنگام خرید توجهشان به سمت قیمت است و خدمات پس از فروش را یک موضوع غیرضروری می‌دانند.

در مورد ردیاب، خدمات پس از فروش و پشتیبانی مهم است. تصور کنید که خدایی نکرده خودروی شما به سرقت رفته است و نیاز به پشتیبانی برای ردیابی خودرو دارید. اگر ردیاب خود را از یک برند و شرکت معتبر که خدمات پس از فروش ندارد، خریداری کرده باشید تکلیف چیست؟

ویژگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک ردیاب خوب

تا اینجا به شما گفتیم که در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. یک ردیاب حرفه‌ای علاوه بر مواردی که در راهنمای خرید ردیاب خودرو به آن اشاره شد، باید برخی شاخص‌های دیگر را نیز داشته باشد؛

  1. استفاده از ردیاب باید بسیار ساده باشد تا هر شخص با هر سطح دانشی بتواند از آن استفاده کند.
  2. هشدارهایی که توسط ردیاب ارسال می‌شود، باید خوانا و قابل فهم باشند.
  3. یک ردیاب خوب دارای کلید اضطراری است و با فشار دادن آن شما می‌توانید با یکی از نزدیکان خود که قبلا شماره آن را به دستگاه داده‌اید، تماس بگیرید.
  4. در صورت نیاز قابلیت شنود داشته باشد.
  5. دارای یک اپلیکیشن با کاربری بسیار راحت باشد.
  6. فاصله زمانی ارسال پیامک‌های هشدار خودرو باید بسیار کم باشد.
  7. چون ردیاب را بر روی خودرو نصب می‌کنید و سرعت جابه‌جایی خودرو نیز زیاد است. یک ردیاب خوب ردیابی است که به سرعت داده‌ها را به‌روز رسانی کند.
  8. ردیاب باید دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب، توانایی تحمل بار اضافی و .. باشد.
  9. ردیاب خوب ردیابی است که از اپراتورهای مختلف (ایرانسل، همراه اول، رایتل و..) پشتیبانی کند و بدون مشکل برای هر اپراتوری پیامک ارسال کند.
  10. هر اندازه که ظرفیت باتری ردیاب شما بیشتر باشد، یعنی مدت زمانی که این محصول کار می‌کند بیشتر خواهد بود. پس طبیعی است که ردیاب خوب باید دارای یک باتری قدرتمند باشد.
  11. قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید هر محصولی است. قیمت در واقع کیفیت کالایی که شما خریداری کرده‌اید را مشخص خواهد کرد. البته این موضوع به این معنی نیست که به سراغ گران‌ترین ردیاب‌های بازار برای خرید بروید.

جامع ترین و بهترین راهنمای خرید ردیاب خودرو

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص راهنمای خرید ردیاب خودرو و ویژگی‌های یک ردیاب خوب صحبت کردیم. ردیاب یک وسیله کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا از خودروی خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

به جرات می‌توان گفت که این وسیله حتی از انواع دزدگیر یا هر ترفندی که فکرش را بکنید از خودروی شما بهتر محافظت خواهد کرد. البته این موضوع به شرطی اتفاق خواهد افتاد که شما از یک ردیاب خوب استفاده کرده باشید.

بسیاری از افراد به سراغ ردیاب‌های بی‌نام و نشان می‌روند تا خرید ارزان قیمتی داشته باشند. اما این خرید ارزان قیمت برای آن‌ها بهایی به گرانی از دست دادن خودروی‌شان دارد. پس کمی سر کیسه را شل کنید و به سراغ برندهای بروید که معتبر هستند و قیمت منصفانه‌ای نیز دارند، مانند وینکا.

وینکا در زمینه تولید و عرضه ردیاب‌های حرفه‌ای ماشین به بازار در حال فعالیت است. ردیاب‌های تولید شده توسط وینکا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تمامی نکاتی که در راهنمای خرید ردیاب خودرو ذکر شد را دارند.

در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسب ردیاب‌های تولید شده توسط این برند سبب شده است تا ارزش خرید این محصول نسبت به قیمت آن بسیار بالا باشد. برای خرید تک ردیاب‌های وینکا می‌توانید به فروشگاه رسمی این شرکت یعنی اینصب مراجعه کنید.

رادیو مونتاژ نمایندگی رسمی محصولات وینکا در رشت،تهران،تبریز،اصفهان،شیراز،اراک،یزد،کرمان،قزوین،اردبیل،مشهد،ارومیه،کرج،ایلام،بوشهر،شهرکرد،بیرجند،بجنورد،اهواز،زنجان،سمنان،زاهدان،قم، سنندج،کرمانشاه،یاسوج،گرگان،خرم آباد،ساری،بندرعباس،همدان،یزد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *